Greengas (propane) 2.0

Ik heb alles uitgeprobeerd wat ze in de al reeds bekende video's laten zien, maar het wil gewoon niet werken. Momenteel heb ik ook het setje van Toothpick besteld en heb daarvan de slang met het koppelstuk al binnen. Alleen het koppelstuk om voor de Coleman tank te koppelen mist nu nog. Ik ben daarnaast ook nog aan de slag gegaan met de andere adapter en heb met behulp van een draaibank wat nieuws kunnen maken. Ik had alleen een cruciale fout gemaakt dus kan opnieuw terug naar de teken tafel :p Ook heb ik even getest of ik door het maken van een goede afsluiting mijn oude nuprol 2.0 flessen kon vullen. Wat isolatietape erop en het bleek luchtdicht te zijn. Zodra ik de nuprolfles op het aansluitpunt drukte en de kraan opendraaide kwam ik er meteen achter dat de druk in de grote 10kg tank veel lager is dan in de kleinere nuprol tankjes; al het vloeibare gas stroomde vanuit de leiding direct terug de tank in XD. Toen bedacht ik me wel meteen dat dit misschien de rede is dat ik slecht een kleine hoeveelheid in mijn Coleman tankjes krijg, namelijk een te groot druk verschil. Welk merk van propaan gebruiken jullie? Ik zelf gebruik de grote tanks van Primagaz. Wellicht ligt het verschil in merk wel aan het wel of niet kunnen vullen van de tanks.
 
Op zich zou het als vloeistof van de grote naar de kleine tank moeten gaan. Als je het overdruk ventiel op de coleman uittrekt, dan komt er ook gelijk vloeibaar propaan uit spuiten als je m aan het vullen bent?
 
Zo ziet t er bij mij uit
 

Bijlagen

  • 20171026_175838.jpg
    20171026_175838.jpg
    231,8 KB · Weergaven: 511
Ik ben eruit! Het zijn gewoon wat oudere tanks die ik destijds heb gekocht bij een campingwinkel. Het ventiel werkt op twee van de drie op dit moment goed. De andere wilt helemaal niet vullen. Ben nu heel erg benieuwd hoe het met andere tanks gaat. Super bedankt voor de hulp Michiel!
 
Hoe zijn de propaan ervaringen tot nu toe. Ik vindt het er erg interessant uitzien. Lijkt mij de moeite om te proberen.
 
Terug
Bovenaan