Greengas (propane) 2.0

Toothpick

Well-Known Member
Trophies
25
Ik onthulde het al in het techniek gedeelte. Dat ik bezig was met HPG (High Powered Gas) als een soort van HPA maar dan met een propaan tank.

Benodigdheden:
  • Coleman propaan cilinder
    jg13qa.jpg
  • Propaan refill adaptor
    furvyr.jpg

  • 6mm quick release fitting
    (Ik heb gebruikt gemaakt van het mancraft systeem dat werkt met een 4mm slang dus had ik ook een verloop ertussen nodig)
    mancraft-quick-release-fitting-6mm.jpg
  • propane EN 417 naar cilinder adaptor
    6xriur.png

  • Fitting voor in GBB magazijn
    mancraft-hign-pressure-pistol-lanyard-magazine-fit.jpg

  • GBB airsoft apparaat

Ik had eerst bij aliexpress de propaan refill adaptor besteld (bijvoorbeeld deze). Ik heb mijn GBB al op mancraft dus ben zelf voor dat systeem ook gegaan omdat ik daar de fittingen al voor op mijn magazijnen heb zitten.

Toen deze binnen kwam zag ik dat hij niet op de tank paste (wat mij eerst leek van wel). Hierop heb ik de adapter hiervoor besteld. Ook zag ik dat deze 6mm diameter slang heeft.
Hierop heb ik de quick release fitting en verloop 4-6mm slang besteld, nu sinds kort ook als 6mm quick release te bestellen zodat je geen verloop nodig bent.

Toen vandaag eindelijk alles compleet was heb ik het geheel in elkaar gezet en getest.
En ja hoor het geheel werkte zoals ik het in gedachte had. Gelijk ook even een "tournament lock" gemaakt zodat ik de FPS ook vast kan zetten.

Ik heb hem nog niet met FPS getest maar dit is het eind resultaat:
11qntb4.jpg

99m6tg.jpg


*note: weblinks zijn waar ik het gekocht heb. contacteer je eigen dealer gerust ook met de vraag of ze aan de onderdelen kunnen geraken.
 
Laatst bewerkt:
Ben je niet nog altijd beperkt tot de 30-50 bbs die in het magazijn passen?

En hoe voeg je nu de siliconen olie toe?
 
Gbb mags zijn low/realcaps. Ik heb 1 highcap maar die werkt nog niet optimaal. Moet ik nog naar kijken.

Maar op gas/hpa schieten is vaak meer singelshot schieten. Ik heb deze ook omgebouwd naar singelshot. Bij outdoor gebruik ik hem ook als dmr.

Voordat je de "regulator" aansluit doe je 2 druppels siliconen in het ventiel/gat van de propaantank. Daarna schroef je de "regulator" er op.
 
hier vandaan: https://alyanairsoft.com/
PS als iemand nog een adapter nodig heeft van propaantank naar de 'regulator" die ik hier besteld heb. Er is in China wat mis gegaan met de post dus ik heb een 2e hier liggen
 
Misschien dat ik t met co2 wel probeer.. Ga toch een tankje maken voor mijn hpa setup, en dan zou ik gewoon de spullen die ik al heb kunnen gebruiken.
Sowieso +1 voor het hobbywerk!

Vul je de coleman tanks ook zelf trouwens?
 
Nee ik vul ze niet zelf. Er staat op dat je ze niet moet hervullen. Dus mbt explosie gevaar doe ik het liever niet.
 
Mooi voor elkaar kerel! ziet er goed uit. Omdat mijn vulnippel niet aan de onderkant van het magazijn zit kan ik deze niet verbinden en houd dit dus helaas op voor mij. Ik ben inmiddels zelf ook aardig ver met mijn adapter, maar loop ik nog tegen vul problemen aan van mijn Coleman tank. Hoop dat er binnenkort wat meer naar gaan kijken, maar dit zal nog wel niemand ander hebben gedaan.
 
Kom maar bij mij thuis langs ;)
Ow super om te horen dat toch wel iemand dit doet! Ik heb laatst een andere adapter gekocht en met wat lassen dacht ik doormiddel van een grote propaan tank de Coleman tank te hervullen maar ik krijg slechts 1 seconden een airflow en dan stopt die. Weeet jij hoe dit kan? Ik heb echt al zoveel forums afgezocht en ook al met wat mensen uit Amerika gemaild, maar het zijn allemaal red necks die me probleem niet snappen volgens mij hahaha
 
Heb je de grote tank op zn kop staan en ontlucht je ook de kleine coleman af en toe terwijl je vult?
 
Heb je de grote tank op zn kop staan en ontlucht je ook de kleine coleman af en toe terwijl je vult?
Yup heb ik gedaan, maar krijg er niks doorheen... Heb nu de adapter anders laten lassen dus hopen dat ik binnenkort even nog een keer kan testen
 
Terug
Bovenaan