GoPro settings

Micha-deWals

New Member
27 jun 2014
2
0
Trophies
1
Hoi,

ik weet dat Jan een GoPro heeft en hopelijk hebben meerdere van jullie een GoPro.

Welke settings gebruiken jullie tijdens airsoft?
Momenteel heb ik de Hero 3 ingesteld op 1080, 60fps, medium.
Ik ga morgen indoor spelen.
 
Ik heb ergens gelezen dat de hoogst mogelijke FPS het beste is. Dan kun je de bb's nog zien vliegen. 
 
Met een hogere FPS krijg je wel die action cam look. Films en series op TV zijn met 24/25 FPS opgenomen. Dus de motion blur van bewegingen op je tv, ziet er anders uit. Ik vind die hogere FPS'en er niet super mooi uit zien. Het voordeel van een hogere FPS is dat je het kan terug brengen naar slowmo. 1080 60 fps is iig voor dit soort werk wel een mooie setting. 

Zet 'm op ook protune. Je beeld word dan platter wat er ook mooier uit ziet. Niet zo in elkaar gedrukt met contrast en kleur. Er valt dan meer uit te halen. http://i1.ytimg.com/vi/pA66X7uo6Sw/maxresdefault.jpg Je zal het dan wel moeten nabewerken omdat je, zoals je ziet, scherpte en kleur verliest. Maar je hebt dan zelf de hand in hoeveel contrast je er overheen smeert in plaats van de de GoPro dat beslist. 

Ik heb zelf spotmetering ook uitstaan. Dat voorkomt dat als je ineens kijkt naar iemand met zwarte kleding (een donker gebied), je GoPro ineens alles heel licht maakt want: Zwart = donker, dus moet ik meer licht toelaten om het te compenseren! Wanneer je dan weer kijkt naar iets met meer zonlicht is alles helemaal wit en moet je GoPro dat weer compenseren. 
 
Zal nog eens de settings nakijken. Gister wel goed zitten filmen. Paar hadden problemen met de replica dus waren die marchal en mooi de GoPro in de hand gedrukt.

@Jan : misschien een idee voor een toekomstige video. Beetje uitleggen welke settings, waar te mounten, welke bewerkingssoftware etc etc ;)
 
Heb een hero 2 dus ik zit vast aan 720p voor 60 fps. Spot ook uit inderdaad. beelden zijn redelijk goed. Trouwens jan waar had jij die fast helm mount vandaan eigenlijk?
 
Bij CoolBlue.nl voor 50 euro :( Je hebt ze ook van een Chinees merk voor ongeveer de helft, maar dat durfde ik niet aan. Ik wil gewoon dat ie blijft zitten!