Gearbox v3 blokkeerd alleen met piston + veer

Missende tand is voor AOE correctie, maar een goede AOE correctie heeft meer nodig dan dat. We wachten af of de dikkere/langere veer de culprit was.
 
en als dat werkt met de oude veer en de nieuwe piston, nieuwe cilinder et cetera.
 
en als dat werkt met de oude veer en de nieuwe piston, nieuwe cilinder et cetera.
Ik laat het jullie allen snel weten.. hier de veer alvast duidelijker.
20181107_072638-1494x2656.jpg
20181107_072650-1494x2656.jpg
20181107_072730-1494x2656.jpg
 
Ik volg dit topic omdat ik het interessant vind wat er zoal speelt en hoe het e.e.a. op te lossen is.

Maar ik zie op de foto's een spring guide met op de helft van de shaft de bearing (voornamelijk gebruikt in dsg builds).

Kan het niet zijn dat deze de veer nog extra compact maakt aan het einde van zijn stroke?

Just my 2 cents ;p
 
Ik volg dit topic omdat ik het interessant vind wat er zoal speelt en hoe het e.e.a. op te lossen is.

Maar ik zie op de foto's een spring guide met op de helft van de shaft de bearing (voornamelijk gebruikt in dsg builds).

Kan het niet zijn dat deze de veer nog extra compact maakt aan het einde van zijn stroke?

Just my 2 cents ;p

Bijna correct maar dit is niet het onderdeel dat op de spring guide gaat, dit is onderdeel van de piston head om hem vast te zetten, standaard bij CYMA pistons. Desondanks heb je wel gelijk, dit zorgt voor extra compressie, maar de OP heeft problemen bij de setup met de blauwe piston en pistonhead oftewel dit stukje metaal zat niet in de vergelijking van het probleem.
 
Ik doelde eigenlijk op de spring guide op deze foto.
 

Bijlagen

  • 20181104_184904-2656x1494.jpg
    20181104_184904-2656x1494.jpg
    563,1 KB · Weergaven: 243
Ik volg dit topic omdat ik het interessant vind wat er zoal speelt en hoe het e.e.a. op te lossen is.

Maar ik zie op de foto's een spring guide met op de helft van de shaft de bearing (voornamelijk gebruikt in dsg builds).

Kan het niet zijn dat deze de veer nog extra compact maakt aan het einde van zijn stroke?

Just my 2 cents ;p
Ik snap goed wat je bedoeld inderdaad! Fijn dat je mee denkt ook. Zie helaas geen mogelijkheid om vanavond nog er aan te klussen. Dus moet nog even bij speculeren blijven

Heb heel pietluttig geteld en de zwarte veer is 6 slagen meer dan de oude spring. Kan me goed vinden dat de oude spring wel genoeg ruimte had om volledig op te winden. Ook inderdaad nog die extra verkorting door de spring guide.
 
*Grabs popcorn*
Oke, toch niet kunnen laten en ga jullie overspoelen met nieuwe info.

Als eerst al het nieuwe er in gelaten, BEHALVE de oude spring (orgineel) heb het blokje eraf gehaald en de veer net als de andere afgeknipt bij dat uitsteksel en hem recht gemaakt. Alles gemonteerd. Klik.... laad op, maar loopt gelijk weer tegen het probleem aan.
20181107_232947-2656x1494.jpg
zoals je ziet niet bepaald ver gekomen die piston. Nog af en toe een paar klikken gedaan.
20181107_234837-1330x2365.jpg
het tandwiel met rode pijl draaide wel korte tikjes maar te vergeefs (max 1 cm. Nog bij)... hmmm balen weer. Toen nog een opmerkelijk iets.
20181107_234445-1330x2365.jpg
die weertand bij het rode pijltje die de rotatie terug blokkeerd had bij elke klik beweging net als de motor zeg maar een beetje bewoog. (Geel geeft die langzame en kleine beetjesrototie van het tandwiel weer). Kort om niks en zelfde probleem.
20181107_233029-2656x1494.jpg
toen ik de schroeven (alle 3) licht los draaide schoot de piston wel wat verder naar achteren.
Gelijk weer getest maar niks en zelfde probleem nog steeds....
20181107_234739-2365x1330.jpg
wel viel me op dat aan 1 kant de cilinder mooi afsloot maar aan de andere kant iets meer naar binnen ligt.. klein beetje maar. De kop van de piston kan wel goed vrij bewegen in de cilinder en zit er nog ondanks aanspanning max. Wel nog in. Ik loop vast hier (geluid is een harde klik)
 
Hmm, als je zeker weet dat de piston niet word geblokkeerd om verder naar achter te gaan, lijkt het me dat er niet genoeg kracht is vanuit je motor of accu.

Je zou het eens met een lipo kunnen proberen, die hebben net dat beetje meer "umph".
(Trouwens ook geen slechte investering)

Je gaf trouwens aan dat je de gears opnieuw geshimed hebt?
Misschien net wat te strak geshimed?

Als je de 3 gears er in hebt zonder piston en motor, en je geeft de sector gear een zwengel dan zou die ongeveer 2 rotaties maken (give or take)

Wat betreft de cilinder heb ik geen ervaring in met een V3 gearbox.
 
Heb je al geprobeerd met je oude cylinder? is redelijk ver gezocht maar kom.
 
Bij je oude piston mist er een hap. Heb dit nog nooit gezien. Kan het zijn dat hij die hap nodig heeft om nergens tegenaan te lopen?
Hapuit-Piston.jpg
 
Als je de 3 gears er in hebt zonder piston en motor, en je geeft de sector gear een zwengel dan zou die ongeveer 2 rotaties maken (give or take)

Dit is niet waar though, ze moeten vrij kunnen draaien, maar niet een specifiek aantal rotaties. Met bijvoorbeeld hele goede ball bearings kan je misschien wel 5 rotaties hebben, dan zijn ze niet opeens niet correct geshimmed.
 
Dit is niet waar though, ze moeten vrij kunnen draaien, maar niet een specifiek aantal rotaties. Met bijvoorbeeld hele goede ball bearings kan je misschien wel 5 rotaties hebben, dan zijn ze niet opeens niet correct geshimmed.

Hier zie je toch het verschil in ervaring.
Mijn kennis is nog beperkt ;)

Ik heb het ergens mee gekregen in één van de vele shim tutorials.
( Kan helaas geen linkje vinden)

Thanx voor je feedback!
 
Bij je oude piston mist er een hap. Heb dit nog nooit gezien. Kan het zijn dat hij die hap nodig heeft om nergens tegenaan te lopen?
Hapuit-Piston.jpg
20181108_104247-1494x2656.jpg
20181108_104128-1494x2656.jpg
20181108_104209-1494x2656.jpg
valt me niks op waar het achter zou blijven hangen. Enige is dat de gouden cilinder een inkeep heeft en de zilveren niet. Die maak ik nog, daardoor wil hij dus naar binnen buigen. Zoals je op de foto alleen ziet, is dat de piston er wel goed in blijft zitten.
 
Hier zie je toch het verschil in ervaring.
Mijn kennis is nog beperkt ;)

Ik heb het ergens mee gekregen in één van de vele shim tutorials.
( Kan helaas geen linkje vinden)

Thanx voor je feedback!

Wordt inderdaad gezegd in sommige tutorials, maar er is geen vaste aantal rotaties die het moet draaien, bearings draaien soepeler met de hand (meer rotaties) dan solide bushings en tussen bearings zit ook verschil. Zolang het niet stroef draait en plotseling snel afremt (kan wel eens voorkomen met ongelijke gears) dan is het gewoon prima.
 
Hij zit in elkaar.. heb paar dingen aangepast en hij knalt weer als ouds. En ook nog met al het nieuws inside.
20181111_120357-1494x2656.jpg
20181111_120440-1494x2656.jpg
heb een punt uit de cilinder met de dremel gefreest. Hierdoor sloot alles weer goed aan. Heb de spring gide aangepast zodat de veer verder naar achteren komt. Ook heb ik de dikke zeide van de veer aan de piston kant gedaan. Al dit geeft als resultaat..... een functionerende gearbox! Ken hem nu wel in alle hoeken ;) bedankt voor alle tips!!
 
  • Leuk
Waarderingen: Holierhoek
Gok zo dat het of was dat de cylinder werd afgeknepen waardoor de piston head daar vast zat of dat de veer dus gewoon volledig ingedrukt was en niet verder kon.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sinabull