Gearbox v3 blokkeerd alleen met piston + veer

Sinabull

Well-Known Member
5 nov 2018
63
25
Trophies
4
Hallo guys, nieuw hier.

Ik ben net nieuw in deze sport/ hobbie.
Heb sinds kort een JG aug a3 met een v3 gearbox. Nu heb ik heel entausiast de gearbox uit elkaar gehaald, omdat hij standaard 380
FPS schiet. Dus omdat ik sleutelen aan zo'n replica ook leuk vind, heb ik gelijk van les en nog wat besteld voor de gearbox. Middagje sleutelen en alles lekker nieuw in de smeer gezet, nu loop ik steeds tegen het zelfde probleem aan tot vervelends toe.

Cilinder (Modify type 01, piston head (modify) ,(SHS), veer (m100 =downgrade), tandwielen (16:1 specna Arms), tappet (modify).

Tandwielen (goed geshimd). Draaien keurig.
Doe hem netjes dicht. Alles zit naar mijn idee goed, sluit om te testen de orginele accu aan. EN DAN:
De piston wordt keurig volledig naar achteren geladen. Maar dan gaat het mis. Hij komt niet tot ontspanning waardoor de piston blijft zitten en niet terug schiet, nee hij blijft zitten en de tandwielen doen niks meer. Hij blijft op maximale spanning (piston). Draai alles weer open, 4x elke keer het zelfde. Zonder de piston en veer geprobeerd, ja hoor.. draait keurig. De piston is het zelfde formaat als de vorige piston.
Er is blijkbaar iets mis in dat deel nu van de gearbox. Mijn vraag ook omdat ik nieuw ben is of iemand hier ook tegen aan loopt of een idee / oplossing heeft hiervoor.

Fotos probeer ik nog te uploaden
Alvast bedankt, groeten Jan
 
Als je zegt, hij draait keurig, bedoel je dan met de motor of als je met je schroevendraaier tegen de wielen duwt.
 
Als je zegt, hij draait keurig, bedoel je dan met de motor of als je met je schroevendraaier tegen de wielen duwt.

Met de motor (zonder piston draait hij keurig, niet stroef of knarsent metaal als ik het zo mag noemen) ook zonder motor en draaien met gebuik van een schroevendraaier gaat het goed (zonder piston). Wil ik dit doen met een schroevendraaier met alles erin draait hij opzich goed tot de tanden de piston tanden raken, komt dat door de weerstand van de veer denk ik?
 
Met de motor (zonder piston draait hij keurig, niet stroef of knarsent metaal als ik het zo mag noemen) ook zonder motor en draaien met gebuik van een schroevendraaier gaat het goed (zonder piston). Wil ik dit doen met een schroevendraaier met alles erin draait hij opzich goed tot de tanden de piston tanden raken, komt dat door de weerstand van de veer denk ik?

Ja lijkt me wel, anders heb je een hele zwakke veer. hmm
Ik zou je sector gear naar piston shimming nog eens dubbelchecken die zou mss te strak kunnen zijn lijkt me.
 
Heb vanmorgen nog een keer goed gekeken naar beide pistons
Orgineel is 16 tands
De nieuwe is 15 tands

■_□_□_□_□_□_□_□_□_□ enz. || <head
16 tands. Zwart is de dikke tand op het eind
■_._□_□_□_□_□_□_□_□ enz. || <head
15 tands. Mist de eerste vanaf de zwarte gezien
 
Heb vanmorgen nog een keer goed gekeken naar beide pistons
Orgineel is 16 tands
De nieuwe is 15 tands

■_□_□_□_□_□_□_□_□_□ enz. || <head
16 tands. Zwart is de dikke tand op het eind
■_._□_□_□_□_□_□_□_□ enz. || <head
15 tands. Mist de eerste vanaf de zwarte gezien
Zou het hier mee te maken hebben. Tandwiel is ook 16 tands
 
Draait je gearbox wel goed als je hem dichtmaakt inclusief pistol grip etc en alle schroeven erin zonder piston en veer? En zo ja, wat voor geluid geeft het dan?
 
Draait je gearbox wel goed als je hem dichtmaakt inclusief pistol grip etc en alle schroeven erin zonder piston en veer? En zo ja, wat voor geluid geeft het dan?
Hij zet hem op spanning met piston.. weet niet goed of hij dat makkelijk doet maar hij zet hem wel vrij snel op spanning. Zonder de piston met motor en alle schroeven gemonteerd draait hij bij elke klik soepel door zonder enige blokkering
 
  • Leuk
Waarderingen: JWieleman
@Ome_Philip heeft dit ook gehad met een AUG GB, daar lag het aan de dikte van de veer, bij maximale compressie waren de coils van de veer te dik en konden dus niet verder samen gedrukt worden. Dit was dan wel op een DMR setup en dus een sterkere veer, maar desondanks de SHS veren hebben ook aardig dikke coils, heb je de stock veer ook al geprobeerd?
 
@Ome_Philip heeft dit ook gehad met een AUG GB, daar lag het aan de dikte van de veer, bij maximale compressie waren de coils van de veer te dik en konden dus niet verder samen gedrukt worden. Dit was dan wel op een DMR setup en dus een sterkere veer, maar desondanks de SHS veren hebben ook aardig dikke coils, heb je de stock veer ook al geprobeerd?

Ik zal thuis gelijk even kijken, de veer is wel paar centimeter langer, maar wel een m100 en niet een m140. Ik dacht dus dat het makkelijker zou zijn. Het merk is een tornado dacht ik
 
20181104_184904-2656x1494.jpg
20181105_124917-1494x2656.jpg
20181105_182559-1494x2656.jpg
20181106_092414-1494x2656.jpg
hier wat duidelijkheid misschien?
 
De piston is ook iets langer. Kan hij wel gewoon ver genoeg naar achteren?
 
De piston is ook iets langer. Kan hij wel gewoon ver genoeg naar achteren?
Hoi Crix, de Piston is even lang, komt denk ik door hoe ik de foto genomen heb. Enige verschil is zoals je ziet op de foto met alleen de 2 pistons dat er 1 vertanding op de blauwe mist en daardoor 15 tands is (heb de schroevendraaier op de "missende" tand neergelegd
 
De missende/halve tand zou geen problemen op moeten leveren. Misschien dat er gewoon niet genoeg ruimte is om de hele veer in de duwen?

Werkt het geheel wel met de nieuwe piston et cetera en de oude veer? Dan kan je in iedergeval al het andere uit sluiten en hoef je alleen nog een oplossing voor de vering te vinden.
 
De missende/halve tand zou geen problemen op moeten leveren. Misschien dat er gewoon niet genoeg ruimte is om de hele veer in de duwen?

Werkt het geheel wel met de nieuwe piston et cetera en de oude veer? Dan kan je in iedergeval al het andere uit sluiten en hoef je alleen nog een oplossing voor de vering te vinden.
Ga het even proberen inderdaad met de oude veer en piston om dat uit te sluiten. Wordt vervolgd...