gearbox springt open

NielsHoffland

Well-Known Member
27 jul 2017
1.148
490
Trophies
23
Hallo,

Ik was vandaag van plan om mijn Gearbox te gaan shimmen. Toen ik de gearbox openmaakte sprong alleen mijn hele gearbox uitelkaar. Geen goed begin maar ik heb alles terug op de juiste plek, alleen kan ik nu de cover er niet op zetten. Op het moment dat ik alles loslaat schieten alle veren weer los. Net zoals in het begin. Heeft iemand tips om hem toch dicht te krijgen? Of een idee hoe dit kan.

Het gaat om de veren op de trigger, Spurgear stopper en de spring die de gearbox onder spanning zet.

Het gaat om een AM013 Honey badger

alvast Bedankt!
 
Waarschijnlijk vallen je gears + anti reversal latch (spurgear stopper, welke eigenlijk je bevelgear stop ;) ) niet goed in je gearbox shel welke je probeert te plaatsen. Tracht deze met een hele kleine schroevendraaier / sate pricker of dergelijk correct te positioneren en dan moet het lukken.
 
  • Leuk
Waarderingen: NielsHoffland
Tip voor de volgende keer, steek een schroevendraaier achter in je veer, en houd deze vast wanneer je de gearbox opent. Dat scheelt je het wegschieten van zo'n beetje alles :p
 
  • Leuk
Waarderingen: Ties en NielsHoffland
Tip voor de volgende keer, steek een schroevendraaier achter in je veer, en houd deze vast wanneer je de gearbox opent. Dat scheelt je het wegschieten van zo'n beetje alles :p

Yup dat is wel handig ja, ik had mijn grote veer er uit gehaald. Dus ik dacht eigenlijk dat die zorgt voor de spanning in de GB. Maar toch niet.

Waarschijnlijk vallen je gears + anti reversal latch (spurgear stopper, welke eigenlijk je bevelgear stop ;) ) niet goed in je gearbox shel welke je probeert te plaatsen. Tracht deze met een hele kleine schroevendraaier / sate pricker of dergelijk correct te positioneren en dan moet het lukken.

Ik zou niet zo goed weten wat er dan niet goed zou moeten zitten. Toen ik hem er dus uithaalde had ik het zelfde effect als dat ik nu heb.
 
Volgensmij heb ik ook een oudere gearbox van Ares, de gearboxes die op internet staan zien er allemaal een beetje anders uit.
 
Dingen die er vaak uitspringen zijn de trigger spring, tappet plate en de ARL latch. De ARL kan je naar beneden drukken met een schroeven draaier door het gat waar de motor er in steekt. De Trigger spring zou ik even wat druk afhalen door de trigger zelf over te halen een paar keer dan gaat er tijdelijk meestal wel genoeg druk af om hem stil te laten zitten. De Tappet plate is de enigste vervelende het beste kan je deze naar beneden drukken, dan met je andere hand de spring guide (via een schroevendraaier) in de shell drukken, deze vast houden en dan terwijl je de cylinder vast houdt ook de andere shell erop leggen, ja dit is moeilijk, maar wel een van de betere manieren. Je kan ook de ARL iets aanpassen zodat deze ook naar beneden blijft hoe dan ook.
 
  • Leuk
Waarderingen: NielsHoffland
Dingen die er vaak uitspringen zijn de trigger spring, tappet plate en de ARL latch. De ARL kan je naar beneden drukken met een schroeven draaier door het gat waar de motor er in steekt. De Trigger spring zou ik even wat druk afhalen door de trigger zelf over te halen een paar keer dan gaat er tijdelijk meestal wel genoeg druk af om hem stil te laten zitten. De Tappet plate is de enigste vervelende het beste kan je deze naar beneden drukken, dan met je andere hand de spring guide (via een schroevendraaier) in de shell drukken, deze vast houden en dan terwijl je de cylinder vast houdt ook de andere shell erop leggen, ja dit is moeilijk, maar wel een van de betere manieren. Je kan ook de ARL iets aanpassen zodat deze ook naar beneden blijft hoe dan ook.

Bedankt voor de tips, ik ga het even proberen.



Ben er ondertussen behoorlijk klaar mee :mad: Ben al bijna 3 uur bezig om dit kreng in elkaar te krijgen. En een aantal dingen om mij heen zijn al gesneuveld :( ben er dus stevig over aan het nadenken om toch bij een winkel de gearbox inelkaar te laten zetten. Iemand enig idee hoeveel dit kost? Of is er iemand op het forum die dat ook doet voor eventuele vergoeding.
 
Ik weet niet waar je woont, wil het best doen, hoef er niet eens iets voor, maar wss is afstand voor mij het probleem (en misschien tijd atm ivm examens binnenkort). Afhankelijk van de winkel ben je toch denk ik wel 30-40 minimaal kwijt of je moet een winkel vinden die het gratis doet gezien je alleen de shell in elkaar moet hebben en daarna zelf weer verder kan, maarja ga je daar elke keer dan voor naar de winkel? Ben zelf ook al een keer 2-3 uur bezig geweest ivm een M170 die ik er in moest hebben.
 
Ik weet niet waar je woont, wil het best doen, hoef er niet eens iets voor, maar wss is afstand voor mij het probleem (en misschien tijd atm ivm examens binnenkort). Afhankelijk van de winkel ben je toch denk ik wel 30-40 minimaal kwijt of je moet een winkel vinden die het gratis doet gezien je alleen de shell in elkaar moet hebben en daarna zelf weer verder kan, maarja ga je daar elke keer dan voor naar de winkel? Ben zelf ook al een keer 2-3 uur bezig geweest ivm een M170 die ik er in moest hebben.

Ik wil het inderdaad graag zelf leren. Daarom ben ik hier ook aan begonnen. Alleen moet het wel leuk blijven :p En dat is ondertussen het geval al niet meer. Ik ga je tips even proberen, net bijna gelukt alleen op het laatste moment sprong toch de trigger en de tapped plate eraf.
 
Ik ben de eerste keer ook moeilijk lang bezig geweest :p Maar op een gegeven moment krijg je er handigheid in en gaat het steeds makkelijker en sneller.

Ik heb laatst tijdens het upgraden/testen/troubleshooten m'n gearbox en replica wel 4-5 keer op een dag helemaal in en uit elkaar gehad. :p
 
  • Leuk
Waarderingen: NielsHoffland
Ik ben de eerste keer ook moeilijk lang bezig geweest :p Maar op een gegeven moment krijg je er handigheid in en gaat het steeds makkelijker en sneller.

Ik heb laatst tijdens het upgraden/testen/troubleshooten m'n gearbox en replica wel 4-5 keer op een dag helemaal in en uit elkaar gehad. :p

Ik ben net weer aan de slag gegaan, en het gaat een stuk beter. Ben nu aan het Shimmen en na mijn idee gaat het heel goed en ben ik bijna klaar. Alleen is er nu een bushing verdwenen xD dus ik ga maar even zoeken. Maar voor de rest gaat alles goed nu. Ben toch blij dat ik zelf mijn replica onderhoud, want uiteindelijk moet je het toch leren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Vladimir
Update: Ik heb vandaag mn gearbox weer uitelkaar gehaald om alles goed aftestellen en te shimmen. Dit is volgensmij allemaal goed gegaan en als ik schiet hoor ik niks meer piepen, kraken of schrapen. Alleen heb ik toch nog een aantal problemen.

-Ik schiet ineens mar 160FPS, en nog geen gat in karton. Af en toe komt er lucht up de Hopup en soms is de FPS wel ineens goed. Ik ga dadelijk nog even verschillende magazijnen proberen.

-Ik krijg de 3e pin er niet meer in een bodypin die langs de firemode selector zit

-Ik heb een onderdeel over en geen idee waar het vandaan komt Foto volgt.

https://imgur.com/a/M0snU




Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Dan gaat er iets mis met de nozzle. Heb je nog dingen vervangen? Dit probleem had ik ook een keer met iemand zijn specna en toen lag het aan de nozzle.

Nee, niks veranderd aan de nozzle of aan de replica. Als ik schiet zonder hopup eraan is na mijn idee ook alles goed. De nozzle van de Amoeba schijnt wel heel erg slecht te zijn, dus miss toch gewoon upgraden. Maar dan moet die verdomde gearbox weer open xD

Heb je ook enig idee over die andere issues?

Ik lees net op internet dat je de tapped plate samen met de nozzle moet installeren. Misschien dat hier het probleem ligt. Ik heb namelijk de nozzle erop gezet en de tapped plate daaroverheen. :confused::confused:
 
Laatst bewerkt:
Er zit als het goed is een groef rond de achterzijde van de nozzle, daar moet je de tappetplate als het ware inschuiven/klikken.

Edit:
scar2-1.jpg


Duidelijkste foto die ik zo gauw kon vinden.
 
Er zit als het goed is een groef rond de achterzijde van de nozzle, daar moet je de tappetplate als het ware inschuiven/klikken.

Edit:
scar2-1.jpg


Duidelijkste foto die ik zo gauw kon vinden.

Aah oke, dat is duidelijk Dankjewel~! Ga ik morgen weer even aan de slag.

Dus de nozzle in de houder klikken, en dan de nozzle over de piston zetten en klaar.
 
Laatst bewerkt: