Gearbox issues

Basura Nephilim

Well-Known Member
27 sep 2018
87
69
Trophies
8
Beste techers.
Laatst heb ik een nieuwe replica gekocht. Deze functioneerde thuis prima, chrono rond de 1.2, schoot netjes kwa range.

Probleem: Eerste keer fielden .3 joule en hopup die infrequent werkte.

Gedachte:
iets met de hopup.
Handeling: Uit elkaar gehaald, lekte een beetje, bucking afgedicht met teflon tape.
Hopup unit uit elkaar gehaald, alles gecontroleerd, en hergemonteerd.
Resultaat: .4 of .5 joule en goed werkende hopup.

Gedachte: Lage Joule deed vermoeden dat er iets met het cilinder gedeelte was.
Handeling: Gearbox open en cilinder behuizing en toebehoren checken
Wat vond ik:
K3tpvIr.jpg


VIRfqqb.jpg


RfaSnan.jpg


Deze kleur plastic is van dezelfde kleur als de cilinder, en tapet onderdelen en het plastic stukje op de sector gear, wat met de tapet plate interact. Toch lijkt er niets stuk te zijn of afgebroken, met mijn beperkte kennis

Handeling: Plastic verwijderd, paar shims waren uit de gearbox gevallen bij het optillen, gears opnieuw geshimmed.

Probleem: Alle gears draaien bij het afvuren, maar de cilinder word niet naar achter getrokken, en de sector gear vreet in de eerste / grote tand van de cilinder.

Cilinder kan vrij bewegen in de behuizing en dit lijkt allemaal te kloppen.
Je zou denken aangezien de replica eerst functioneerde, dat de gearbox en de motor met de veer moeten kunnen werken.

Enige input over waarom de sector gear de cilinder niet meer aan kan trekken words gewaardeerd.

Replica:
King arms 9mm pdw shorty
Volledig stock

Of er van iets specifieks foto's moeten komen laat het even weten, maak ik die.
Alvast bedankt.

Ln9MSmk.jpg

oX0vcRq.jpg
 
Laatst bewerkt:
Is je piston niet (gedeeltelijk) gestript?

Want als al je gears intact zijn en draaien is eigenlijk het eerst volgende wat je tegenkomt je piston. Daarna zou ie je tapetplate nog kunnen controleren, maar die bedient eigenlijk alleen de nozzel (als daar dus iets kapot is zal je replica de bb niet in de hopup laden).

Succes ermee! Hopelijk heb je het vlot weer opgelost.
 
Bij mijn weten niet.
Die laatste tand ziet er inmiddels niet zo fris meer uit, obviously, maar hij lijkt ook pas heel laat in te vreten. Dus zou het een spacing issue zijn met de cilinder?

09vI340.jpg

view

open

FHZaQIP.jpg


Ook even foto's toegevoegd van de gearbox aan de eerste post.
 
Zo te zien zijn er stukken plastic net om je stalentand afgebroken......
Onder en boven (op de foto) de stalentand is te zien dat het plastic niet op de zelfde lijn stopt. Lijkt me niet zo te horen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Basura Nephilim
lijkt me een gevalletje AOE afstellen...dat wil zeggen, de eerste tand van de sector moet aangrijpen in de "12uur" positie..
het lijkt op je eerste foto dat hij net de eerste pickuptand pakt op "1 uur" kan zijn dat ie voorheen net genoeg vlees had, maar dat dat nu gestript is...

ook lijk je een keer een gevalletje PME gehad te hebben, aangezien er een hapje uit de 3e tand vanuit de pistonkop gezien beschadigd is... verklaard wel die plastic rommel rond je metalen tand....
 
  • Leuk
Waarderingen: Basura Nephilim
Grote kans dat PME is gekomen door een compressie jam. Wat je kan proberen is wanneer je met de hand draait of de sector dan wel in de piston grijpt. Kan goed zijn dat er geen vlees meer op de piston zit door de eerder gekomen problemen. AOE corrigeren is echter niet de normale oplossing voor dit probleem, dit gebruik je om slijtage te voorkomen op de pick up tooth van je piston, niet om dit te fixen, maar het zou mogelijk wel werken in dit geval.
 
Grote kans dat PME is gekomen door een compressie jam. Wat je kan proberen is wanneer je met de hand draait of de sector dan wel in de piston grijpt. Kan goed zijn dat er geen vlees meer op de piston zit door de eerder gekomen problemen. AOE corrigeren is echter niet de normale oplossing voor dit probleem, dit gebruik je om slijtage te voorkomen op de pick up tooth van je piston, niet om dit te fixen, maar het zou mogelijk wel werken in dit geval.


euh ja, uiteraard, dat was natuurlijk niet heel duidelijk, de beste oplossing is een nieuwe piston, en DAN AOE goed maken.
 
Ik meende ook namelijk dat AoE meer voor efficientie en behoud was van de piston, eerder dan de werking.

Achter de cylinder head een extra ringetje gedaan om de piston iets verder naar achteren te brengen.
alles goed bekeken.

Functioneerd weer, hoe goed en of hij ditmaal alles wel goed aangrijpt is nog niet duidelijk. Zal hem zo weer opentrekken om te kijken of hij niet een hap genomen heeft uit de tanden van de piston body.

Ben iig dankbaar voor de hulp.
ik was namelijk onder de impressie dat AoE van sector gear niet functioneel zou uitmaken.
Zal ook denk ik een nieuwe piston body bestellen, voor het geval deze het begeeft om gelijk te vervangen.
Afhangende van hoe het allemaal loopt.
 
Goedemorgen beste mannen.

Uitgevoerd; Cilinder AoE contact met sector gear verbeterd zodat deze aangrijpt op het juiste moment. De tweede tand van de cilinder body verwijderd, en de 3e licht afgeslepen.
Achter de cilinder head rubberen afsluit ringen gestopt met een gat erin, om de cilinder verder naar achteren te brengen.

Het probleem; Cilinder grijpt goed aan, word helemaal naar achteren getrokken. Gearbox locked op de laatste tand van de cilinder (naar vermoeden) en de veer staat onder zowat maximale spanning.

Als je vuurt met de gearbox locked hoor je de motor nog wel tikken, hij wil draaien maar krijgt hem niet voorbij het laatste stukje.
Mijn vermoeden is dat de AoE iets TE is, waardoor hij de laatste metalen tand niet los kan laten.
Enige suggesties of tips zijn weer welkom, en zeer gewaardeerd.

Opmerkingen:
De cilinder loopt vrij, als je aan de cilinder head blaast en de cilinder hole aan de zijkant afdekt schiet de cilinder naar achter.
Zelfde met naar voren.

Shimming lijkt goed, zeer weinig tot geen speling, met minimaal aantal shims en verhogingen. Alle gears draaien toch zeer soepel wanneer ik ze 1 voor 1 test met een gesloten gearbox.

De veer kan de issue zowaar niet zijn, want alles hij kon deze wel naar achter trekken voordat ik hem open haalde.
 
Aoe heeft geen invloed op cycle. Dit komt dus niet door aoe, dit kan komen doordat de motor niet sterk genoeg is, doordat de piston fysiek niet verder naar achter kan door de piston body of lengte tanden sector gear of omdat de veer te lang is en daardoor niet verder ingedrukt kan worden. Probeer een cycle met de hand zie of je hem dan wel volledig kan doordraaien. Zo wel dan zou ik een andere veer proberen.