Nice! Nog een squad speler @kay

Tof om te zien wat er zoal gespeeld wordt.

@Toothpick cool! Ik heb laatst een van de laatste gedaan. Best leuk, maar die eerste is ook legendarisch. Ik snapte vroeger die "hamer" respirce nooit en had niet door dat je die kon inkopen van handelsschepen
 
  • Leuk
Waarderingen: Toothpick
Dat ook! Maar dat is weer boardgame. Digitale versie doen we niet zo bijzonder veel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sander
Leuk topic-off-topic.
Ik kom ook een duit in het zakje doen.
Komtie: Combat Arms (online)
World of tanks (online)
World of warplanes (online)
Silent Hunter (offline)
Alle Need for Speed games (on- en off-line)
Ufo Alien Invasion (offline en errug old school)
CoD4 en Medal of Honor (offline)
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Oeh, even kijken. Van alles eigenlijk een beetje door elkaar:
Qua Multiplayer: Squad, Arma3, BF2, BF4 en ...... Star Wars Battlefront!! ;-)

En dan op de PC (fantastische ervaring op 3 schermen). Kan maar niet wennen aan shooters via een gamecontroller :-(

Alleen is mijn videokaart(en in SLI) aan een upgrade toe en ben ik er even uitgeweest.
Wat raden jullie mij aan voor een redelijk betaalbare videokaart (300 euro)?
En dan zou ik graag op 5870 x 1080 resolutie willen spelen over 3 schermen dus.
En misschien al een beetje voorbereid zijn voor het toekomstige 3D-geweld (lees: 3D brillen) wat er aan gaat komen.

Ik hoop dat u mij een beetje (weer) op weg kan helpen?
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Wat raden jullie mij aan voor een redelijk betaalbare videokaart (300 euro)?
En dan zou ik graag op 5870 x 1080 resolutie willen spelen over 3 schermen dus.
En misschien al een beetje voorbereid zijn voor het toekomstige 3D-geweld (lees: 3D brillen) wat er aan gaat komen.

Ik denk dat het budget én wat je ermee wil niet helemaal met elkaar rijmen :p

Die resolutie, i.c.m. je wens om toekomstig ook 3D te kunnen gebruiken, heeft behoorlijk wat kracht nodig. Je moet het zoeken in de hoek van één GTX 1080, of een 2x GTX 1060/1070 in SLI. Wel gaat dit boven je budget. Laatste overweging zijn de grafische settings die je verwacht en de framerate die je wilt behalen; wil je alle settings maximum EN 60 fps+? Of toch de settings wat matigen en zodoende op een goede framerate uitkomen.

1080 = 600-800 euro
1070 = 400-500 euro
1060 = circa 300 euro

Dus de goedkoopste optie zou zijn een 1060 in SLI, dan zit je op ongeveer 600 euro.
 
  • Leuk
Waarderingen: Michiel
Oeh, even kijken. Van alles eigenlijk een beetje door elkaar:
Qua Multiplayer: Squad, Arma3, BF2, BF4 en ...... Star Wars Battlefront!! ;-)

En dan op de PC (fantastische ervaring op 3 schermen). Kan maar niet wennen aan shooters via een gamecontroller :-(

Alleen is mijn videokaart(en in SLI) aan een upgrade toe en ben ik er even uitgeweest.
Wat raden jullie mij aan voor een redelijk betaalbare videokaart (300 euro)?
En dan zou ik graag op 5870 x 1080 resolutie willen spelen over 3 schermen dus.
En misschien al een beetje voorbereid zijn voor het toekomstige 3D-geweld (lees: 3D brillen) wat er aan gaat komen.

Ik hoop dat u mij een beetje (weer) op weg kan helpen?

Denk dat je veel vraagt om een GPU te halen voor 300 euro en dan toch 3 schermen op 1080 te kunnen draaien en ook nog VR ready te zijn of je moet je eisen bij stellen of je budget. Op 300 euro kan je een Rx 480 halen of een GTX1060, prima kaarten en trekken games makkelijk op een 1080P scherm maar 3 wordt een beetje teveel van het goede.

Dus de goedkoopste optie zou zijn een 1060 in SLI, dan zit je op ongeveer 600 euro.

Single card > SLI, naar mijn mening dan, want de SLI scaling is niet lineair en meer exponentieel en ik denk dat je voor de prijs van 2 goeie 1060's makkelijk een 1080 kan halen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Michiel en Foodie88
@Rebelattack: Voor mij ook enkele kaart boven SLI, al is het maar omdat niet elk spel er even goed gebruik van kan maken. Sommige spellen win je misschien maar 5% met de tweede kaart.. Prijs is toch nog niet helemaal gelijk, 1080 kost toch nog 200 euro meer dan twee 1060's (en dat is de versie met 1280 cores dus de goede). De 600 euro kostende 1080 was echt een uitschieter.

Daarnaast nog een goede vraag aan @Michiel: welke spellen zou je ermee willen spelen? Arma 3, om maar een voorbeeld te geven, is CPU limited. Dat wil zeggen dat de processor (meestal) de bottleneck op de performance vormt. De meeste spellen zijn echter GPU limited, waarbij de grafische kaart de grootste factor is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Michiel
@Rebelattack: Voor mij ook enkele kaart boven SLI, al is het maar omdat niet elk spel er even goed gebruik van kan maken. Sommige spellen win je misschien maar 5% met de tweede kaart.. Prijs is toch nog niet helemaal gelijk, 1080 kost toch nog 200 euro meer dan twee 1060's (en dat is de versie met 1280 cores dus de goede). De 600 euro kostende 1080 was echt een uitschieter.

Also, day one SLI support is er ook niet altijd en het is inderdaad ook nog maar eens de vraag hoe goed de SLI drivers zijn en hoe het spel met SLI omgaat. Ik had te snel gekeken idd, gemiddeld is GTX1060 (1280) rond de 280 en een 1080 rond de 700, dus zit nog een gap van ~140 euro tussen.

Vanavond maar eens BF1 spelen nu ik morgen toch niet heel vroeg op moet en de rest van de dag vrij heb, kijken hoe mijn oude GTX760 dat nog trekt en anders maar eens een 1060 halen om weer 1-2 jaar mee te kunnen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Michiel
Dank jullie wel voor al jullie hulp en meedenken. Dit is echt het meest vriendelijke en behulpzame forum in Nederland (en Belgie)!!

Ik denk dat het budget én wat je ermee wil niet helemaal met elkaar rijmen :p

Haha, daar kan je best wel eens een punt hebben. But a gamer can dream can he? ;-p

Maar weet je wat het rare is? Ik draai al jaren naar volle tevredenheid met een 2x HD5800 (is van net na de Spaanse Oorlog ;-) ) in SLI met een resolutie van 5870 x 1080 met meer dan 30 FPS. Dus wonderen bestaan nog, haha (en niet te vergeten alle kaarsjes en wierook die ik brand rond mijn PC, helpt altijd).

Alleen worden de drivers niet meer bijgewerkt door AMD voor deze kaart en beginnen de nieuwste games niet meer te werken met deze oude driver *snif*

Dus raden jullie in ieder geval een enkel kaart opstelling aan t.o.v. een SLI / Crossfire opgestelling.
En dan kiezen voor een GTX1060 / GTX1080.

Geen GTX1070?
En geen RX480 dus?
Ik begrijp dat tegenwoording GeForce wat betere drivers en ondersteuning heeft dan AMD?
En los van de resolutie, welke videokaart zou een goede zijn voor (toekomstige) VR ondersteuning?

Nogmaals bedankt voor jullie hulp buddies [boks]
 
Laatst bewerkt:
Zoals Foodie al had aangegeven, is dit ongeveer een richtlijn voor de prijzen van Geforce zijn laatste GPU's:

1080 = 600-800 euro
1070 = 400-500 euro
1060 = circa 300 euro

AMD blijft de laatste tijd wel achter op de RX480 na, als je een bepaald segment qua prijs of kaart serie (1060 of 1070, etc.) hebt gekozen kan je het beste naar mijn mening om echt de beste price per performance te hebben diep te duiken in de benchmarks en dan kijken hoe bepaalde kaarten in deze tests naar boven komen. Omdat je had aangegeven rond de 300 euro te willen uitgeven dan komt je toch op een 1060 uit of een RX480, welke met bepaalde kaarten on par is met de GTX1060's.

AMD is echt bang for buck, maar geen rekening houdend met TDP of hitte, je krijgt het maximale maar daarmee ook een lekkere warme kachel in je game room. Geforce is de laatste jaren naast het verbeteren van de performance ook heel erg aan het pushen op een zo laag mogelijke TDP en daarmee de warmte die er vanaf komt. Dit zie je ook bijvoorbeeld al in de 900 serie waarin de hogere segment kaarten hun fans pas aangingen als ze boven de 55 (of iets hoger not sure exactly) graden Celsius kwamen en dit gebeurde in normaal browsen niet en soms zelfs in simpele games niet, dus dan snap je hoe koel deze runnen. Daarnaast krijg je dan ook een grote bron van geluid die eigenlijk alleen nog draait als je aan het gamen bent of andere programma's die veel van de GPU vragen.

AMD is meestal wat minder snel met driver updates, heeft ze niet altijd af op de release day van de game en doet ze dacht ik ook in grotere batches, maar is voor mij al weer een tijdje geleden dat ik een AMD kaart had. Geforce drivers voor grote games zijn meestal de dag voor de release of op de dag zelf te installeren en is heel makkelijk geworden met geforce experience, niet dat het daarvoor moeilijk was maar dit maakt het makkelijker voor de mensen die geen moeite willen doen :D en het geeft aan wanneer er een update is voor de drivers.

maar om terug te komen op de vraag voor het budget dat je aangaf zou ik een GTX1060 halen, 2 schermen op 1080 zou je daar wel op moeten kunnen runnen, but don't quote me on that, 3 wordt iets anders. VR weet ik te weinig vanaf om daar een goed gevormde opinie over te hebben, maar om future proof te blijven kijk je dan toch wel meestal richting de 80 serie kaarten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Michiel
Ik speel op de Xbox one..
Mafia 3 (Die gaat de verkoop in)
En sinds vandaag battlefield 1!
Mega gave game! Wel even wennen, maar oh man...erg gaaf!
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Ik ben vooral bezig met mmo's (World of Warcraft, Guildwars 2) en af en toe haal ik mn Panzers in War Thunder van stal.
Helaas moet ik voor nieuwere games eerst een hele nieuwe PC bouwen, maar ik speel daarvoor echt te weinig.
 
Ik speel op de Xbox one..
Mafia 3 (Die gaat de verkoop in)
En sinds vandaag battlefield 1!
Mega gave game! Wel even wennen, maar oh man...erg gaaf!

Mafia 3 is inderdaad een grote teleurstelling. Na Mafia 1 en 2 is dit echt een afgang. De combat is op zich leuk, het rijden ook nog wel, maar that's it. Rinse and repeat. Ze hadden het beter Watch dogs 1986 kunnen noemen ofzo. En om dan nog maar te zwijgen over de graphics. 30FPS cap op release, ( ze hebben het wel goed gefixt na de patch ) maar alsnog, wat een blunder.
 
Daar sluit ik me ook bij aan. Het is ongelooflijk hoe ze de Mafia franchise zo de grond in hebben kunnen boren, na het meesterwerk Mafia 1 en de relatief waardige opvolger Mafia 2. De graphics zijn echt vooroorlogs terwijl het enorm hoge systeemeisen heeft.

Ook de gameplay is heel erg herhaaldelijk, ze hadden dat systeem van buurtjes overnemen er helemaal niet in moeten stoppen en zich gewoon moeten focussen op een goed verhaal en lekker lopende, uitgebreide missies. Net zoals @Strelok al aanhaalt, het lijkt wel Watchdogs met elke keer die junction points overnemen om te kunnen zien wat er allemaal in de buurt is. Dan het overnemen van de buurten met steeds weer dezelfde activiteiten: vermoord een luitenant (die je gewoon van afstand kan snipen), sloop wat spullen of ondervraag een mannetje, steeds maar weer. De meeste missies hebben totaal geen diepgang.

Daarnaast is de AI echt ontzettend dom. Als ze opeens een dood iemand zien liggen, komt de ene na de andere vijand er gewoon rustig met getrokken blaffer op af lopen. Dan kan je ze één voor één vermoorden, zonder dat er ook maar iemand wild wordt en achter cover gaat zitten schieten. Maar als je dat niet wil, kan je ook gemakkelijk guns blazing erin gaan, de AI maakt namelijk heel slecht gebruik van cover en rennen vaak gewoon domweg in het open.

Battlefield 1 heb ik ook al wat gespeeld en hier ben ik wél heel enthousiast over. Een schril contrast met Mafia 3, omdat de graphics hier WEL heel goed en het ook nog eens subliem loopt op mijn 970 met de settings op High en een gemiddelde framerate van 80-90 fps.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pietjepuk123
yep ik ben schuldig zojuis 129,99 euro's betaalt voor een spel hopelijk ga ik het leuk vinden wie hier speel het ook op de pc kunnen we samen wat headshots maken

gr kay;)
 
Nope, helaas. Bèta behoorlijk lang gespeeld en vond die, ondanks de toffe in game media, toch wel erg tegenvallen. Het concept is een beetje te uitgemolken, wat mij betreft. Ik ben afgehaakt met kopen na Battlefield 4 even gespeeld te hebben. Alleen Star Wars Battlefront nog gekocht, maar dat is een 1 op 1 kloon van Battlefield, maar dan in een futuristisch jasje. Tegenvallertje dus vanuit mijn kant.
 
  • Leuk
Waarderingen: kay
Mafia 3 is inderdaad een grote teleurstelling. Na Mafia 1 en 2 is dit echt een afgang. De combat is op zich leuk, het rijden ook nog wel, maar that's it. Rinse and repeat. Ze hadden het beter Watch dogs 1986 kunnen noemen ofzo. En om dan nog maar te zwijgen over de graphics. 30FPS cap op release, ( ze hebben het wel goed gefixt na de patch ) maar alsnog, wat een blunder.

Jep...de cut scènes zijn nog het leukste zo jammer...het hele sfeertje is wel cool gedaan, maar daar houd het inderdaad op...
Bf 1 is dan weer subliem..man ohman
 
Nope, helaas. Bèta behoorlijk lang gespeeld en vond die, ondanks de toffe in game media, toch wel erg tegenvallen. Het concept is een beetje te uitgemolken, wat mij betreft. Ik ben afgehaakt met kopen na Battlefield 4 even gespeeld te hebben. Alleen Star Wars Battlefront nog gekocht, maar dat is een 1 op 1 kloon van Battlefield, maar dan in een futuristisch jasje. Tegenvallertje dus vanuit mijn kant.

Ik vond de beta ook wel okayish en heb er makkelijk 40 uur ingestopt en had daarna een beetje gemixte gevoelens. Heb honderden uren in BF4 gestopt en na hardline en battlefront zaten ik en de squad leden ook wel weer te wachten op een degelijk battlefield game. Na beta waren we niet echt overtuigd, maar ik ben altijd te ongeduldig en heb de afgelopen dagen al een paar uur in BF1 gestopt en moet zeggen dat de game mij toch wel weer een goed gevoel geeft. I mean ja het is weer een DICE uitgemolken battlefield game maar dat heb ik liever dan de hardline of battlefront crap daarvoor. Ik denk dat ik hier wel weer veel van mijn vrije tijd in ga stoppen zeker als mijn team maten ook weer gaan spelen.