G&G CM16 Wild Hog 9" upgraden

Helaas, net weer gemeten krijg ongeveer de volgende resultaten: 338, 345, 343, 348, 353, 346, 346

Ik vind het heel gek, zou iemand enig idee hebben waar het door kan komen?
 
Ja, zeker. licht omstandigheden kunnen de metingen flink beïnvloeden.
Dat zou niet moeten: in een chrono zitten twee lichtsluizen die werken met IR-LEDs (en sensoren), dus metingen die je binnen doet (daar waar weinig IR-straling van buitenaf kan komen) zouden betrouwbaar moeten zijn.
 
Afgelopen zondag voor het eerst mee gehad naar een skirm. Op de chrono zoals verwacht rond de 340. Nooit het gevoel gehad dat ik outranged was, hij werkt prima. Volgende wensen een nieuwe motor/gearset voor een snelle trigger response
 
Update:
Besloten om de motor en gears te upgraden naar een high speed motor en 13:1 gears. Na het installeren ging helaas de stock trigger unit van G&G kapot, schijnt vaker voor te komen... Nouja dan maar een titan mosfet er bij in :confused:. Gelijk de LiPo's omgezet naar deans.

Toen de Titan er in zat merkte ik dat de trigger iets schuurt tegen de Titan chip, zeker niet wenselijk dus maar een stuk van de trigger af gehaald.

Het resultaat mag er zijn! Op de chrono 27rps en een fantastisch goede trigger response. Full auto wil ik mijn mede-airsofters niet aandoen maar gelukkig kan ik via de mostfet safe-semi-3burst instellen :). FPS ligt nog aan de lage kant (+- 280fps met .25 / 0.95 Joule). Wellicht een keer kijken naar een wat zwaardere spring voor betere range, maar ik heb door de andere upgrades al fantastische range en ik heb niet echt zin de gearbox weer open te maken.

Veel dingen geleerd na al dit upgraden. Dit is namelijk ook de eerste replica die ik upgrade (in gearbox). Nu begint toch de innerlijke airsofter naar boven te komen en kijk ik al naar een extra sniper replica (Tik op vingers niet doen je hebt nu een goede replica).
 
https://www.airsoftsociety.com/threads/legacys-guide-to-building-a-high-speed-aeg.87504/, even als referentie een balanced (16 TPA) motor doet al tegen de 35 RPS aan op die setup, een speed motor kan nog sneller zijn. 27 RPS is dus heel erg laag en geeft mij het idee dat er iets te stroef loopt. Daarbij op deze build met slechts .95 joule qua FPS en op een full stroke is dit bijna 100% kans op PME.

Bedankt voor je feedback, wat zijn een aantal dingen die ik daar tegen kan doen?

Dit zijn 2 mogelijke oplossingen denk ik:
  1. Zwaardere spring en dan een tooth van de piston af halen
  2. motor minder snel laten draaien via de gate titan
Verder schiet die op semi auto de zelfde FPS, zou deze dan niet hoger moeten liggen als ik PME heb?
 
Zwaardere spring en dan van de sector gear afhalen, niet van de piston dan gaat het fout of zwakkere batterij of langzamer laten draaien.

Als deze PME had dan zou hij juist lager in FPS moeten zitten en dat merk je makkelijke op FA, op Semi zou je dan onregelmatige FPS hebben. Hoger kan ook niet want normaal heb je de full stroke van je piston en verder dan dat kan de piston niet, wanneer je dat doet loopt het vast. Zoals ik al aangaf kan het ook zijn dat het te stroef draait gezien de RPS lager zit. Ik weet ook niet wat je motor exact is en de veer, maar als je maar .95 joule hebt dan zou ik toch er eens naar kijken.
 
Even een update.

Toch maar even de gearbox open gemaakt en ik zie inderdaad slijtage aan de piston.
Irb9RiI.jpg


Ook viel mij op dat de airseal belabberd slecht was. Ik heb de O ring vervangen en nu is die weer goed. (de groene is de oude o-ring)
w1CB6cQ.jpg

Ben zeer benieuwd naar de mogelijkheden PME tegen te gaan.

Zwaardere spring en dan van de sector gear afhalen, niet van de piston dan gaat het fout of zwakkere batterij of langzamer laten draaien.

Als deze PME had dan zou hij juist lager in FPS moeten zitten en dat merk je makkelijke op FA, op Semi zou je dan onregelmatige FPS hebben. Hoger kan ook niet want normaal heb je de full stroke van je piston en verder dan dat kan de piston niet, wanneer je dat doet loopt het vast. Zoals ik al aangaf kan het ook zijn dat het te stroef draait gezien de RPS lager zit. Ik weet ook niet wat je motor exact is en de veer, maar als je maar .95 joule hebt dan zou ik toch er eens naar kijken.
Stock G&G veer. Geen idee welke veer ik er in zou moeten doen om dichter bij de 1.2j te komen (m95?).

Motor is shs (ra) high torgue zie ik nu net, geen high speed (oeps)
Gears 13:1 van ZCI
 
Heel raar dit.... replica weer in elkaar gezet met de nieuwe O ring en nu is de FPS nog lager....? Airseal was perfect, daarom begrijp ik het niet zo goed.

Zit nu rond de 0.8J, was 0.95J
 
Heb je toevallig andere hop up unit of nozzle erin gestoken ook? Of geshortstroked zoals hierboven aanbevolen?
 
Heb je toevallig andere hop up unit of nozzle erin gestoken ook? Of geshortstroked zoals hierboven aanbevolen?
Nope alleen andere oring bij de piston head. Hij sealde niet goed, nu wel. Gek dan dat de fps omlaag is.
 
Als ik de hopup ingang afsluit en dan in mijn barrel blaas ontsnapt er nog lucht bij de hopup, is dit normaal? Ik kan me voorstellen dat de nozzle nog net niet helemaal naar voren is of dat ik een te korte nozzle heb...

Verder denk ik dat ik er een nieuwe piston head in ga/moet zetten. Suggesties?
 
Zoals je het nu beschrijft, zegt de test niks, zonder druk opbouw achter de pistonhead wordt de o-ring niet naar buiten gedrukt plus het kan nu overal weg lopen.

Shs, lonex en vervang de piston dan ook meteen en vergeet niet wat te doen aan je aoe en pme te voorkomen middels short stroken.

Ps: high torque van ra is 16 tpa dus balanced.
 
Zoals je het nu beschrijft, zegt de test niks, zonder druk opbouw achter de pistonhead wordt de o-ring niet naar buiten gedrukt plus het kan nu overal weg lopen.

Shs, lonex en vervang de piston dan ook meteen en vergeet niet wat te doen aan je aoe en pme te voorkomen middels short stroken.

Ps: high torque van ra is 16 tpa dus balanced.

Ik ben er achter denk ik. Hopup was helemaal opgedraaid. Nu zit ik weer rond de 0.9J wat alsnog wel weinig is.

Ik ga denk ik inderdaad de piston, piston head en spring vervangen. Ik denk dat een M90 of M95 goed moet zijn?
Piston/piston head:
https://www.skirmshop.nl/nl/shs-pom-piston-head-white.html
https://www.skirmshop.nl/nl/shs-14teeth-piston.html
 
Niet om lullig te doen, maar ik vraag me toch af of je wel hebt gelezen wat ik en anderen aangaven middels het PME verhaal? Ik zou een M110 en M120 halen, 2 tanden short stroken en dan de FPS richting de 1.2 joule op .3 trekken middels de veren. Piston, pistonhead en veren heb je voor minder op ak2m4.
 
Niet om lullig te doen, maar ik vraag me toch af of je wel hebt gelezen wat ik en anderen aangaven middels het PME verhaal? Ik zou een M110 en M120 halen, 2 tanden short stroken en dan de FPS richting de 1.2 joule op .3 trekken middels de veren. Piston, pistonhead en veren heb je voor minder op ak2m4.

Dus 2 tanden shortstroken en dan kijken met welke veer ik rond de 1.2 joule haal? En dan de tanden van de gears er af halen toch? Of van de piston? Ik zie namenlijk in alle tutorial video's dat ze tanden van de piston af halen.