G&G CM16 Wild Hog 9" upgraden

MarkFJ

Well-Known Member
23 sep 2018
69
8
Trophies
4
Zoals de titel al suggesteerd wil ik mijn replica upgraden.

Budget is er, ik koop liever iets goeds dan iets goedkoops. Natuurlijk hoor ik ook graag de budget opties.

Hoogste prioriteit is range, accuraatheid en consitency.

Wat ik al heb:

- Prowin hopup
- Modify flat hop set (Grijs)
- 11.1 Lipo
- Ingebouwde mosfet (Zit standaard in de replica)

Wat ik op het oog heb:
- Prometheus 229mm 6.03 barrel of PDI 6.05 barrel (Verschil?)
- Maple leaf 60° en Maple leaf nub (zou dit beter zijn dan de Modify hop set?)
- Shim set (Geen ervaring mee, is het zelf te doen?)
- Aoe afstellen (Ook geen ervaring mee, lijkt redelijk goed te doen.)

Ik wil de gearbox wel open halen, graag hoor ik tips wat handig is omdat ik alleen ervaring heb van youtube videos.

Een hogere ROF en trigger respons lijkt me ook leuk om later aan te werken.

Graag hoor ik suggesties voor mijn upgrade
 
Laatst bewerkt:
Ziet er prima uit, AOE en shimmen kan je ook doen als je werkelijk de gearbox onderdelen gaat upgraden gezien de AOE met een nieuwe piston head, piston of cylinderhead ook weer moet worden vervangen en het shimmen opnieuw moet worden gedaan bij een andere motor.
 
Wat je aangeeft te willen halen is een prima set! Ik ben persoonlijk meer fan van de Prommy Purple bucking/nub. Die is namelijk goedkoper en heeft voor mij tot nu toe beter gewerkt. Bij de bucking zit namelijk ook al een nub, dus die hoef je niet bij te kopen! Qua shimmen en AOE kan je met Youtube al ver komen, als je de tijd neemt en al een beetje technisch bent moet dat wel lukken! Als je een hogere ROF en Trigger respondse zou willen zal je ook de motor en gearset moeten upgraden. Wanneer je dit dus doet moet je opnieuw shimmen zoals Rebel aangeeft!
 
Ziet er prima uit, AOE en shimmen kan je ook doen als je werkelijk de gearbox onderdelen gaat upgraden gezien de AOE met een nieuwe piston head, piston of cylinderhead ook weer moet worden vervangen en het shimmen opnieuw moet worden gedaan bij een andere motor.

Wat is aan te raden om te upgraden qua air seal? Ik hoor vaak mensen die SHS parts gebruiken. Zou dan een nieuwe nozzle een goed begin zijn? Of gelijk alle piston onderdelen upgraden?

Piston head was volgensmij ook handiger om een plastic variant te gebruiken als ik een hoge rof build wil, klopt dat?
 
Yup, werkt prima tot nu toe! ;) Ik moet binnekort eens gaan experiemteren met verschillende buckings en flathops enz! :)

Was niet onaardig bedoelt hoor :), maar meestal halen mensen ze voor flat hops XD en ja ze werken inderdaad ook gewoon goed in standaard configuratie.

Wat is aan te raden om te upgraden qua air seal? Ik hoor vaak mensen die SHS parts gebruiken. Zou dan een nieuwe nozzle een goed begin zijn? Of gelijk alle piston onderdelen upgraden?

Piston head was volgensmij ook handiger om een plastic variant te gebruiken als ik een hoge rof build wil, klopt dat?

SHS gebruiken velen omdat het betaalbaar is en goed werkt zeker voor de prijs, waaronder ik zelf. Als je de belangrijkste onderdelen wil aanpakken dan zijn de cylinderhead en nozzle een goed begin. Piston is meer voor duurzaamheid en pistonhead is vooral als je met de stock unit geen goede seal kan krijgen na mods. Eigenlijk wil je voor de piston en pistonhead praktisch nooit een aluminium variant gebruiken, ze hebben geen voordelen en wel nadelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: NielsHoffland
Was niet onaardig bedoelt hoor :), maar meestal halen mensen ze voor flat hops XD en ja ze werken inderdaad ook gewoon goed in standaard configuratie.



SHS gebruiken velen omdat het betaalbaar is en goed werkt zeker voor de prijs, waaronder ik zelf. Als je de belangrijkste onderdelen wil aanpakken dan zijn de cylinderhead en nozzle een goed begin. Piston is meer voor duurzaamheid en pistonhead is vooral als je met de stock unit geen goede seal kan krijgen na mods. Eigenlijk wil je voor de piston en pistonhead praktisch nooit een aluminium variant gebruiken, ze hebben geen voordelen en wel nadelen.

Als ik kijk naar een cylinder head dan heb je ze met padding en zonder, short nozzles en normale. Welke van deze moet ik dan hebben en wat is het verschil?
1: SHS M4 Cylinder head with pad on the bottom (Short nozzle)
2: SHS M4 Cylinder head (Short nozzle)

En is deze nozzle goed?
 
Padding ligt er alleen maar aan wat je fijner vindt voor AOE correctie, lange en korte nozzle heeft te maken met de nozzle lengte, voor dit is de korte nozzle cylinderhead prima en de nozzle is afhankelijk van welke lengte de AEG gebruikt.
 
Waarvoor zorgt de padding met AOE correctie? En voor de nozzle lenge moet ik dus even mijn replica openen?
 
Nergens maar het is meer welke je fijner vindt, ik ben persoonlijk fan van degene met O-ring die trek ik eraf en als ik dan mijn AOE correctie pad erop plak is de AOE meestal perfect gecorrigeerd, maar een ander kan de pad versie weer fijn vinden.
 
Wederom ik weet niet of die lengte nozzle correct is het is geheel afhankelijk wat de lengte is van de stock nozzle. Vet zal prima werken.
 
Kan niks zeggen op basis van model, dus ja het is idd even opmeten om zeker de goede lengte te hebben. Grote kans dat de M4 past, maar bij mijn specna's werken een 21.0mm nozzle beter en de ICS CXP serie gebruikt ook 21.0mm dus vandaar.
 
"A shs red M4 is same length of G&G black plastic nozzle @ 21.45mm - just measured 'em both"

Is de goede lengte. Heb zonet alles besteld.

Met alles bedoel ik de cylinder head, nozzle en barrel. Ben benieuwd wat de resultaten zijn.
 
Nieuwe cylinder en nozzle er in gezet. Van 315 fps naar 340 fps. Nu varieert hij wel heel veel, soms 338 en soms 348. Hoe zou dit kunnen komen?

Verder heb ik teflon tape aan de voorkant van de hopup er om heen gedaan.
 
Lees nu net dat het belangrijk is dat je het in daglicht meet. Kan dat kloppen? Jammer dat mijn .20 bbs net op zijn anders kon ik het morgen even testen