G&G Cm16 Raider, Consistent maar lage fps

Job Kemner

New Member
18 okt 2018
4
2
Trophies
2
Beste airsofters,

Ik heb een G&G CM16 Raider L. Out of the box schoot hij rond de 340-350 fps met 0.2 grams. Helaas merkte ik op de vorige 2 skirms bij de fps meting dat dit was gedropt naar 260-270 fps met 0.2 grams. Vervolgens heb ik enkele upgrade parts gekocht, waaronder:

- Guarder: Cylinder, Pistonhead, Cylinder Head
- SHS M4 Nozzle
- Full Teeth steel piston.
- Union Fire metal ball bearing spring guide

Tevens heb ik de gears descent geshimmed. Alles correct gegreased en voor compressie gecheckt. De hop-up unit correct geinstalleerd.

Vervolgens de fps gemeten met 0.2 grams en het wapen schiet erg consistent met een 2-3 fps deviatie als t niet minder is. Alleen is de fps nu rond de 240-250 fps afhankelijk van de hop-op settings. Wel is me opgevallen dat de fps niet heel veel veranderd als ik de hop op settings verander. Alleen wanneer ik de hop up maximaal crank dropt mijn fps naar <120fps.


Ik gebruik nog steeds de stock G&G spring die erin zat. Zelf heb ik het idee dat de spring zijn power verloren heeft door m niet gedecompressed hebben. Met de bovenstaande genoemde symptomen, is dit een goede guess?


M.v.g.

SnowMan
 
Gebruik je nog de zelfde magazijnen als bij de eerste metingen ?

Vaak doet men de eerste test met de bijkomende high cap en ga je daarna over naar mid-caps.
Omdat niet alle magazijnen even goed feeden of aansluiten kan een ander magazijn een andere FPS geven.
 
Maak je barrel en bucking eens zuiver en teflon tape je bucking rond de barrel bij het terug plaatsen voor maximum airseal op je barrel setup.

Spring zou kunnen maar vind dit wel een heel hoge drop in fps.
 
Ik zou toch je spring vervangen.
Aangezien je een hoop internals vervangen hebt en de lage fps blijft.
 
Het kan ook nog zijn dat je piston niet soepel loopt.

Heb dit zelf een keer gehad... gaf hele vreemde FPS waarde.
 
Ik zou kijken voor een andere spring. M100-M110. Denk dat dat je probleem oplost.
 
Laatst bewerkt:
Consistente feeding, geen rare fps deviatie, klinkt alsof je inderdaad een andere veer moet proberen.
 
Ik zou eerst dingen uitsluiten die je kan uitsluiten, zoals wat peter zegt stroef lopende piston kan je testen buiten de replica met de hand, maar goed de veer kan ook idd op zijn doordat deze gespannen weg gelegd is. Let er ook op dat een dubbele bearing op piston en spring guide ook voor issues kan zorgen.