G&G ARP 556 trekker voelt sponzig

15 jul 2019
21
6
Trophies
3
Hi allemaal,

Sinds een paar maanden in het bezit van de g&g arp 556. Speelt super maar sinds een 2 avonden spelen ervaar ik een probleem:

De trekker van mijn ARP reageert pas helemaal op het einde als ik hem overhaal. Hij voelt ook heel erg sponzig terwijl hij eerst juist super snappy was. Ook schiet hij zelfs af en toe helemaal niet, of lijkt wat laat te reageren.

Hij is verder hemaal stock op Deans connectors na, verder speel ik met een 11.1 - 30c lipo en .28 Tracer bb’s en de batterijen zijn volledig opgeladen.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?
 
Is hij standaard uit gerust met een mosfet? ik verwacht van deze serie wel. Al heb ik er geen kennis of ervaring mee.

Als hij geen mosfet heeft, zijn het onmiskenbaar je trigger contacten.
 
Ja standaard heeft hij een mosfet. Deze zit net na de accu in de stock.

Mij lijkt dus dat deze de spanning zo reguleert dat dit niet schadelijk zou moeten zijn voor de trigger contacts. Maar als ik dat niet klopt wat ik zeg dan hoor ik dat graag.
 
Is de Fps nog steeds constant.?
En als de replica helemaal niet schiet na het overhalen van de trekker, hoor je dan ook helemaal niks? Of hoor je de motor wel draaien?
Dan zou het nog een gestripte piston kunnen zijn.
 
FPS is constant, na het overhalen van de trekker hoor je niks. Moet de trekker echt flink overhalen wil hij wat doen.
 
Zou het kunnen zijn dat de trigger misschien niet goed contact met met de ETU/board/trigger assembly?
Ik ken de ARP verder niet goed, speel zelf meer met HPA/MTW, maar kon wel een plaatje vinden van een ARP trigger:
gg-91885.jpg
Het plaatje wat aan de bovenkant zit zou bijvoorbeeld afgebroken kunnen zijn. Mischien is dit zichtbaar als je vanaf je trigger naar binnenkijkt. Dus je replica ondersteboven houden.

Kwam verder nog dit filmpje tegen van een creatieveling die de triggerpull dus nog korter maakt door het bovenste plaatje te voorzien van wat extra materiaal, zodat de schakelaar nog sneller wordt ingedrukt.
Ik zou daar eens kijken/zoeken. Moet de gearbox er wel helemaal uit en dat moet je wel liggen....
 
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix
Dankjewel voor je research, ik denk inderdaad dat ik bij de trigger moet zijn. Ik vermoed ergens iets verbogen.

Nu ben ik niet vies van iets zelf doen maar een gearbox uit elkaar halen is mij iets te gek.

ik contact de winkel waar ik hem gekocht heb eens. Hij is maar een maand of 3 oud dus even kijken wat hun kunnen betekenen.
Nogmaals dank!
 
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix en Kroeskoppie