[Fysieke winkel / Webshop] Qtac!

NielsHoffland

Well-Known Member
27 jul 2017
1.148
490
Trophies
23
Hallo iedereen!

Hierbij een revieuw topic over Qtac, de winkel die in meerdere topics vaak aan bod komt. Hier hebben we dan een centrale plek om ervaringen te delen! Zo blijven we ontopic bij andere topics...

Hierbij mijn ervaringen met Qtac!

Ik heb altijd positieve op ervaringen gehad met Qtac. Ik ben er 4 keer geweest waarvan 3 keer toen ik net mijn NABV pas had. Ik ben toen langs gegaan zonder een idee wat ik nodig zou hebben. Hier heb ik vragen gesteld en mij advies laten geven op verschillende zaken. Ik had zelf al het een en ander gekocht via de website, en dat ging ik die dagen dan ook ophalen. Ik vond de winkel er netjes en overzichtelijk uitzien, de replica's hingen netjes aan de muur. Toen ik er kwam was ik de enige in de winkel en had de verkoper in de winkel alle tijd. Toen heb ik ter plekke een WE1911 gekocht, dus niet overgehaald of 'aangesmeerd'. Verder stond op later op het punt om een Mp5 daar te gaan kopen, maar dat werd mij afgeraden omdat de magazijnen heel duur waren. Iets wat ze niet hadden hoeven doen. Ik ging dus tevreden terug naar mijn stage adres.

Een minpunt in de winkel vond ik wel dat de replica's aan de uur ook verkocht worden. Dus als je een replica koopt komt die waarschijnlijk van de muur af. Er word niet mee geschoten, maar toch iedereen kan ze oppakken en er mee doen wat ze willen. Ik snap dat opzich wel omdat het sfeer geeft aan de winkel, maar ik zou geen replica willen die al weken daar in de winkel hangt. Ik wil gewoon nieuw uit de doos. (Kan aan mij liggen) Ik zou dan kiezen voor een glaze kast waar alles in staat, dus dat alleen een medewerker de kast kan openmaken en eventueel iemand kan laten kijken en voelen. Dit doen ze wel met de sidearms!

De webshop! Ik heb hier al veel spullen besteld en ook al menig spullen terug gestuurd. Nog nooit issues mee gehad en altijd netjes geld terug gekregen. Ook als de verpakking helemaal kapot was en niet te hergebruiken. Ook toen 1 van mijn magazijnen kapot was kreeg ik gratis een aantal vervangende onderdelen opgestuurd. Verder is de levertijd altijd goed. Ze zijn op maandag dicht, dus dan word er niks verzonden. Dus als je zaterdag of zondag iets besteld krijg je het woensdag.

Over het algemeen ben ik dus een tevreden klant en zou ik Qtac zeker aanraden aan mede airsofters. Het is misschien slim om iemand mee te nemen die weet wat handig is. Heb ik namelijk voor een ander lid een tijdje geleden ook gedaan.

Ik ben benieuwd naar andere ervaringen! Ik weet dat die er genoeg zijn. :rolleyes::D:p
 
Ik post hier even mijn Krytac aanschaf ervaring:

Opzich heb ik geen problemen met QTAC, maar je moet jezelf al goed hebben geinformeerd alvorens je daar heen gaat.
Eigenlijk moet je al precies weten wat je zoekt, omdat, uit eigen vervaring, er veel verkooppraatjes gehouden worden.
Ze hebben mijn veer vervangen en kwam op het veld met een Krytac die nog geen 300 fps haalde.... Weer een ritje naar Wouw (wat voor mij niet heel dicht bij is) om het te laten fixen. Ik krijg mijn replica terug en hij schiet inderdaad hoger. Daar getest en ook op het veld.
Nadeel, toen ik hem terug kreeg en vroeg wat ze gedaan hadden, werd mij verteld dat ze de veer geknipt hadden ipv een veer in z'n geheel te vervangen.
Dubieus...

Al m'n andere kleine spul was prima daar. Maar houdt rekening met potentie op lulkoek én halve oplossingen. (Sta ook sterk in je schoenen want ze willen je ook overal voor laten betalen.)

 
In welke van de 2 winkels ben je gweest om je replica te kopen?
 
Goed om te weten... op de website staat namelijk dat de replica's vanuit hun zaak in België verkocht worden, vandaar de vraag!

Misschien binnenkort er maar eens een dagje uit van maken...
 
Laatst bewerkt:
De replica's zijn over het algemeen in Wouw op voorraad, en je kan ze daar dus meteen meenemen. Als de replica die je wilt er niet is, kan je verder doorrijden naar de vestiging in belgié. Is volgensmij niet heel ver weg van wouw. Of laten opsturen, maar ik neem aan dat je de replica mee wilt nemen naar huis :p Als je er een koopt ofc.
 
Ik heb hier nu 2 keer een aantal internals besteld zoals een barrel, hop up unit etcetera en dat werd keurig snel geleverd. Was een keer een kleinigheidje niet op voorraad en kreeg het geld de dag er na al terug gestort.

Ik weet niet hoe ze zijn met replica's, maar in de toekomst bestel ik hier dus zeker weer!
 
mijn LVOA kwam recht van de muur geplukt, ook mijn ICS MP5 kwam van de muur geplukt, beide scheelde niks aan. zie het probleem niet met iets wat aan de muur gehangen heeft.
 
mijn LVOA kwam recht van de muur geplukt, ook mijn ICS MP5 kwam van de muur geplukt, beide scheelde niks aan. zie het probleem niet met iets wat aan de muur gehangen heeft.

Er kan niks aan schelen, maar je kan ook pech hebben en dat mensen die het hebben bekeken teveel op dingen hebben zitten drukken of aan zitten trekken en daar kan ie onder lijden en resulteren in voortijdig falen (waarschijnlijk dan externe dingen maar toch is zonde). Als ik een replica van de muur kreeg had ik in ieder geval wel zeker gevraagd voor x% korting.
 
  • Leuk
Waarderingen: sherlockzor
Denk datze bij QTAC hebben wat ze laten zien, daarbij moet ik zeggen dat op 1 van mijn 5 replica's na ik alles in rijkevorsel gekocht heb en ik tevreden ben. (1 van de replica's die ik er wel gekocht heb ben ik niet tevreden mee, maar toen was het nog geen QTAC).

En ook alle 4 de aankopen daar kwamen uit de "showroom", maar daarmee geen problemen gehad.
 
Inmiddels 3 jaar later lijkt het minder te gaan met qtac inderdaad
 
Even voor de volledigheid: QTAC is nooit gehackt geweest. Er stond een pagina op z'n website, maar dat komt gewoon door de eigenaar z'n stomme fout om z'n domeinnaam te laten vervallen, niet op tijd z'n jaarlijkse verlenging betaald en is het domein dus door iemand anders overgekocht. Want deze stond gewoon weer op beschikbaar waarna die post op die website is verschenen. Dit valt onder domeinkaping en niet onder hacken.
 
Geen idee, maar tot op heden staat de website nog steeds “in onderhoud, we zijn zo terug”