(Fysiek) Hes van Zweeden (AA & Gear)

Sander

Partime Mod
10 mei 2014
2.224
1.564
Trophies
36
Hes van Zweeden
<a rel="nofollow" target="_blank" href="http://www.hesvanzweeden.nl/">http://www.hesvanzweeden.nl/</a>
l_interieur%20hvz%202-%202009.jpg

Broerenstraat 17
Arnhem
026-4426596
MA: gesloten
DI: gesloten
WO: 9:30 – 17:30
DO: 9:30 – 20:15
VR: 9:30 – 17:30
ZA: 9:30 – 16:15
ZO: gesloten
Kleine wapenwinkel die nu ook Airsoft Apparaten en accessoires verkoopt. Vaak het hogere segment en ook kwalitatieve accessoires (ook voor de echte schietsport). Maar (dus?) wel duurder dan normaal.
Je kunt veel AA’s goed bekijken.
Ze hebben verder geen kleding, vesten, schoenen, etc. maar zoals eerder gezegd wel accessoires voor op/aan je AA.
Wel wordt helaas vaak het duurste aangeraden, wat natuurlijk vaak het beste is, maar voor een beginnend Airsofter mag het soms ook wat goedkoper.
Zou ik er nog een keer naartoe gaan?
Als je min-of-meer weet wat je zoekt dan wel. Voor kwalitatief goed materiaal, maar ze zijn niet goedkoop.
Beoordeling:
- klantvriendelijkheid: 7
- geduld: 7
- ervaring en kennis: 8
- mogelijkheid om artikelen vast te houden: 9
- goede prijs / kwaliteit verhouding: 7
- voorraad: 8
- webshop: 6
- nazorg: n.v.t.
 
Afgelopen weekend ook een bezoek gedaan aan Hes van Zweden. Samen met een collega die voor zijn 1e AA ging kijken. Wat ons opviel was de gemiddelde prijs. Het is, zoals Sander zegt, een wat duurdere winkel. De winkelmedewerker kon ons echter alleen maar AEG's laten zien van rond de 400/500 euro. De enige van een lagere prijsklasse was een Uzi van rond de €150,-. Op de vraag waar het aan lag dat de prijs zo hoog was kon hij ons alleen vertellen dat het ging om de metalen behuizing en metalen binnenkant. Verdere informatie en welk merk welke AA was kon hij ons zo niet vertellen. Ook was de winkelmedewerker wat kortaf, waarop wij gekozen hebben om de winkel te verlaten. Wij zullen dus niet snel weer naar Hes van Zweden gaan.
 
Even ook hier een kleine correctie, ik heb niet deze review geschreven. Ik heb snel alle oude content gekopieerd daarbij heb ik geen tijd gehad om de auteur aan te passen.
(ps. ik zelf heb ooit gezworen om daar nooit meer een voet binnen te zetten en dat is tot op heden aardig gelukt. maar dat is oud zeer.)
 
Overigens ben ik daar zelf ook twee maal geweest. Mijn ervaring:
A) de bewuste jongen had veel airsoft ervaring.B) De AA's zijn pijzig, maar ja ze komen ook bij U13 vandaan :) Wel A merken.C) Prima uitleg over de diverse replica's.
Het is dus maar wie je treft.
 
In mijn ervaring: de oudere grijze man is een azijnpisser, wil alleen duurste replica's verkopen en anders heeft hij geen interesse meer in je. Weet er verder weinig van af ook. De jonge verkoper is zelf airsofter en een geweldig goede en kundige verkoper. Dus idd, het ligt aan wie je treft!!!
 
Alleen ervaring met hen als leverancier van wapens en munitie voor real steel. Die ervaring was overigens uitstekend, maar koop munitie tegenwoordig liever dichter bij huis (lees Piro Sport, die overigens ook lekker aan het uitbreiden is op het gebied van airsoft)
 
Ik heb ook alleen ervaring met hun op gebied van real steel. En ben toen flink genaaid. Verder ook geen ervaring op airsoft gebied van hun. Maar zoals ik eerder aangaf zet ik er nooit meer een voet binnen.
 
Hier even mijn ervaring. Met real steel vond ik dit een geweldige winkel. Kundig personeel die weten waar ze over praten. Onze halve leger eenheid haalde hier spullen en het werkte onder praktisch alle omstandigheden, inclusief uitzendgebieden.

Jaren later als airsofter kwam ik erachter dat ze ook airsoft materiaal verkochten dus gelijk er naar toe gezien de goede ervaringen. Helaas van een koude kermis thuis gekomen. Jong knulletje dat aandringt om iets te kopen terwijl je om iets heel anders vraagt (zocht een side arm en gast probeerde me een assault te blijven aansmeren). Toen uiteindelijk een wapentas voor mijn MP-5 gekocht en wat shotgun shells. Helaas waren de shells niet op voorraad maar konden besteld worden, dus dikke prima. Helaas niet dus. Na weken wachten en meermaals mailen geen shells. Bleken later toch niet leverbaar. Toen nog wachten op geld terug wat ook nog zo'n 2 weken duurde. Ook de replica's waren behoorlijk duurder dan bij de gemiddelde shop.

Mijn conclusie: zoals gezegd met real steel alleen maar positief. Aangaande airsoft hadden ze hier beter de boot kunnen missen. Te dure replica's die je elders veel goedkoper kunt halen. Ik kom hier zeker niet weer voor airsoft gerelateerde zaken.
 
Ahha ok ik meen me te herinneren dat van zweeden gestopt was met airsoft replicas , niet dus .
 
Mijn review is idd een tijdje geleden maar meen gelezen te hebben dat ze 2 weken geleden nog een aanbieding hadden.
 
Lees net op hun site dat ze ermee gaan stoppen. 10 tot 70 % korting. Sluiten de deuren kennelijk.
 
Ze roepen al een jaar te gaan stoppen met airsoft spullen te verkopen.
Zal wel weer een slechte marketing stunt zijn. Of ze raken hun zooi aan de straatstenen niet kwijt.
 
Ze roepen al een jaar te gaan stoppen met airsoft spullen te verkopen.
Zal wel weer een slechte marketing stunt zijn. Of ze raken hun zooi aan de straatstenen niet kwijt.

Ze gaan de gehele winkel sluiten
 
  • Leuk
Waarderingen: Sander
Snel nog even gebruikt gemaakt van de uitverkoop daar. Kwam een LiPo charger van Nuprol tegen voor maar 5 euro.. Zelf inclusief verzenden was dat nog veel goedkoper dan bij andere webwinkels. Ondertussen de bevestiging binnen en word morgen verzonden.
 
Snel nog even gebruikt gemaakt van de uitverkoop daar. Kwam een LiPo charger van Nuprol tegen voor maar 5 euro.. Zelf inclusief verzenden was dat nog veel goedkoper dan bij andere webwinkels. Ondertussen de bevestiging binnen en word morgen verzonden.

Ondertussen was het pakketje al snel binnengekomen. Toch enigszins verbaast dat het geleverde product niet van WE Nuprol is maar van IPower. Intern zijn ze volgens mij exact het zelfde, maar had toch gehoopt dat dit het product was waarmee geadverteerd werd. Aan de andere kant; voor 5 euro ga ik niet klagen.

be6E1oIQ.jpg