Fps Vraag

Christian0341

Well-Known Member
28 apr 2017
46
22
Trophies
5
Heey iedereen

ik schiet 326 FPs met 0.25 met me G36 en 366 met 0.20 ik krijg het niet beter als dit
zouden ze het toelaten op een skirm als ik met 0.25 schiet met 326 fps ? of laten ze het niet toe ?
 
Nope. 321 FPS is (omgerekend). De max met 0,25 Gr

Je kan de replica een weekje met gespannen veer weg leggen. De kracht van de veer neemt dan iets af(geen garantie tho, maar als je zelf een chrono hebt, kun je het checken ) .
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
heb ook een chrono maar tis echt lastig heb zelfs de veer op ze max ontspannen gezet dan zit die net aan 361-365 te schommelen soms en op ze max spanning 400+ fps lololol
 
Die variatie van 360 naar 400 vond ik ook wel extreem. Zou daar de oorzaak eerst van achterhalen
 
Heb een schroef achter in me g36 zitten bij de veer die ik kan aandraaien met inbus
 
Wat evil zegt.
Zorg dat je een accu in je replica hebt.
Haal de trigger heel kort over.
Je moet je motor horen draaien, maar mag niet de plof horen van de piston die naar voren schiet.
Dan staat de veer gespannen.
Leg de replica een 3 tot 7 dagen liggen, daarna ff chroenenen en je zult zien dat de fps met zo'n 10 a 15 fps zal zakken.

Let op dat je niet op 359 gaat zitten met deze manier wat de veer kan langzaam weer IETS van de kracht terug krijgen.
 
zit nu een 9,6v Nimb in of misschien een 7,4 gebruiken zal dat ook veel verschil hebben ?
 
Nope maak nul verschil, ik zou de schroef vol aandraaien, dan de veer gespannen weg zetten dan zal hij meer verliezen, maar wat is het probleem met gewoon de veer vervangen?
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
je kan evt ook veer klein beetje inkorten. Maar dan moet je het knipgedeelte wel veilen en NIET in je piston kant in gearbox doen omdat hij dan schade kan geven.

terugkomende op fps meten: De FPS dient door de organisatie gemeten te worden met 0.20g bb's. De bb's horen ook door de organisatie aangeleverd te worden zodat men geen andere gewichten kan gebruiken (lees: zeggen dat je 0.20g hebt maar 0.25/0.28g gebruiken).

Maar ik zou eerst voor weekje met gespannen veer gaan ;) en liever 340 fps dan 359 en bij orga als nog 361fps schieten (ookal is dit 1fps het is te hard ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: thomas en Jan
Bij Com-Bat kunnen ze je huidige veer "meten" op basis daarvan kan je dan een nieuwe veer uitzoeken / erin laten zetten die dan lager uitkomt. Persoonlijk zou ik 330 hanteren i.v.m. afwijking in chrono's

Groet,
Peter
 
  • Leuk
Waarderingen: Toothpick
330 fps is idd een veilige marge, zeker omdat het in de winter als het koud is je veer kouder en stugger kan worden en je fps dan weer omhoog gaat.
Niet dat het hier zo snel koud zal worden, maar vorige winter bij critical hit toch een aantal spelers gezien die ineens een te hoge fps hadden in koud weer.
 
Als ik ook effe mag bij springen menig man die al airsoft speelt komt altijd de "bob" tegen die het volgende zegt: Ja maar hij schoot bij organisatie x 358 en nu hiero schiet ie 368 als je mazzel heb krijg je een waarschuwing en mag je lekker die dag op single only spelen anders is het openhalen en veertje knippen of andere replica

Ten zij je de fps nodig heb om tot zekere hoogte de piston snel genoeg terug te laten gaan(ik en andere stres builders) of te wel 350 op 0.2 wat aardig hot is raad ik de laatste tijd iedereen 340-345 aan op zn max en een hoge fps hebben is het echt niet hoor geloof me
 
Ik snap eerlijk gezegd niet hoe je deze vraag überhaupt kunt stellen als je blijkbaar al een replica thuis hebt liggen en dus in het bezit bent van een NABV-pas..
 
@JorisvZ als je nog nooit een replica open gehaald heb en je af vraagt hoe het zit allemaal kan ik deze vraag begrijpen

Als een replica 360 plus is en hij is full auto en je hebt je nabv dan is hij in nl niet illegaal je kan er alleen niet mee spelen op velden
 
@JorisvZ als je nog nooit een replica open gehaald heb en je af vraagt hoe het zit allemaal kan ik deze vraag begrijpen

Als een replica 360 plus is en hij is full auto en je hebt je nabv dan is hij in nl niet illegaal je kan er alleen niet mee spelen op velden

Eens, dat wanneer je nog nooit een replica uit elkaar hebt gehad je misschien niet weet hoe je de fps het beste kan verlagen.

Alleen de originele vraag was of hij met 326fps op .25 en 366fps op .20 word toegelaten op een skirm. En op dat punt ben ik het met @JorisvZ eens dat je dat als NABV lid zou moeten weten. Staat duidelijk in de reglementen beschreven dat je limiet voor skirms en een replica met full-auto 360fps is en dat deze gemeten moet worden met .20 gram BB's.

Het valt me in t algemeen wel op dat beginners wel vaker niet goed op de hoogte zijn van de regels.


Edit:
Maar ik zou zeggen dat de veer vervangen de beste optie is om je fps onder de limiet te krijgen. En als je het niet ziet zitten om dat zelf te doen zijn er een aantal shops in NL die dat voor je kunnen doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joris
Nou de fps was eerst gewoon goed en hij schiet nu ineens harder wat ik vreemd vind en ik weet dat 360 max is maar ik heb verder geen ervaring met replicas uit elkaar halen