Hop hop @irsoft No Limit in gallop...we zijn al ver met het terrein Zuid-63 en als het even meezit zullen wij 17 en 18 Maart een uitgebreide testskirm gaan houden.
Maar even wat anders, jullie weten dat ik veel met verbeteringen als organisatie bezig ben. Ik heb al eerder advies gevraagd en zal dat ook blijven doen. Nu het volgende, ik lees regelmatig over joule creep, HPA haters, hoe we het beste kunnen FPS'n etc.
Schieten met een zwaardere BB lijkt fijn maar de BB's komen een stuk harder aan. Steeds meer mensen en dan met name snipers willen als maar zwaardere BB's, maar vergeten dat dit effect heeft op de kinetische energie en daarmee ook de harde impact op het lichaam. Als vergelijking wil ik je uitdagen om een tennisbal en een biljartbal tegen een kartonnen doos aan te gooien met dezelfde kracht..ik denk dat je wel kan raden welke harder aankomt. Maar we doen dit niet met BB's, hier denken we niet over na. de 0.45 is namelijk nog steeds even groot als een 0.20 echter het gewicht is anders, daarmee ook de impact.
Toch meten we met FPS en niet met joule. Even cru gezegd, normaal gezien meten we met 0.20 voor een AEG met full auto mogelijkheden zouden we uitkomen op 1,21 joule (afgerond) Voor een sniper zou je dan mogen zeggen met 0.20 mag je niet harder dan 2,32 joule (om dezelfde kinetische energie te krijgen)....maar nu komt het, op het moment dat ik met 0.45 ga schieten, een bb die veel zwaarder is en met alle mooie aanpassingen aan mijn replica zal ik waarschijnlijk een hogere kinetische energie uitstralen. In ieder geval hoger dan de 2,32 joule die er eigenlijk voor staat. De sniper staat echter in zijn recht, want hij mag namelijk tot een max van 3,5 joule gaan...staat namelijk in de regelgeving van de nabv.
Is dit eerlijk?? naar mijn mening niet, nu mijn oplossing en wat in andere landen al vaker gebeurd. Uhm dus eigenlijk niet mijn oplossing maar goed.
Om joule creeping tegen te gaan:
- FPS'n met 0.32gr BB ipv 0.20 waarbij een AEG 317 FPS en 1,49 joule niet mag overschrijden, voor de sniper en DMR meting met de 0.32 waarbij hij niet hoger mag dan, 395FPS en 2,32 joule
Waarom, je voorkomt hier joule creeping mee, lees als je verstand hebt van joule en fps tabellen.
- Voor de HPA een tournament lock verplicht, in de vorm van tie-ribs
- Voor PTW/ cilinder type replica's een Q notering met de kleur van de cilinder die geplaatst is tijdens de meting. de notering komt dan op het bandje
- Quick change replica's krijgen een Q notering op hun bandje
Wat denken jullie hiervan?
Maar even wat anders, jullie weten dat ik veel met verbeteringen als organisatie bezig ben. Ik heb al eerder advies gevraagd en zal dat ook blijven doen. Nu het volgende, ik lees regelmatig over joule creep, HPA haters, hoe we het beste kunnen FPS'n etc.
Schieten met een zwaardere BB lijkt fijn maar de BB's komen een stuk harder aan. Steeds meer mensen en dan met name snipers willen als maar zwaardere BB's, maar vergeten dat dit effect heeft op de kinetische energie en daarmee ook de harde impact op het lichaam. Als vergelijking wil ik je uitdagen om een tennisbal en een biljartbal tegen een kartonnen doos aan te gooien met dezelfde kracht..ik denk dat je wel kan raden welke harder aankomt. Maar we doen dit niet met BB's, hier denken we niet over na. de 0.45 is namelijk nog steeds even groot als een 0.20 echter het gewicht is anders, daarmee ook de impact.
Toch meten we met FPS en niet met joule. Even cru gezegd, normaal gezien meten we met 0.20 voor een AEG met full auto mogelijkheden zouden we uitkomen op 1,21 joule (afgerond) Voor een sniper zou je dan mogen zeggen met 0.20 mag je niet harder dan 2,32 joule (om dezelfde kinetische energie te krijgen)....maar nu komt het, op het moment dat ik met 0.45 ga schieten, een bb die veel zwaarder is en met alle mooie aanpassingen aan mijn replica zal ik waarschijnlijk een hogere kinetische energie uitstralen. In ieder geval hoger dan de 2,32 joule die er eigenlijk voor staat. De sniper staat echter in zijn recht, want hij mag namelijk tot een max van 3,5 joule gaan...staat namelijk in de regelgeving van de nabv.
Is dit eerlijk?? naar mijn mening niet, nu mijn oplossing en wat in andere landen al vaker gebeurd. Uhm dus eigenlijk niet mijn oplossing maar goed.
Om joule creeping tegen te gaan:
- FPS'n met 0.32gr BB ipv 0.20 waarbij een AEG 317 FPS en 1,49 joule niet mag overschrijden, voor de sniper en DMR meting met de 0.32 waarbij hij niet hoger mag dan, 395FPS en 2,32 joule
Waarom, je voorkomt hier joule creeping mee, lees als je verstand hebt van joule en fps tabellen.
- Voor de HPA een tournament lock verplicht, in de vorm van tie-ribs
- Voor PTW/ cilinder type replica's een Q notering met de kleur van de cilinder die geplaatst is tijdens de meting. de notering komt dan op het bandje
- Quick change replica's krijgen een Q notering op hun bandje
Wat denken jullie hiervan?