Flashlights: Waar in godsnaam te beginnen?

Kevinvr

Well-Known Member
20 feb 2018
464
341
Trophies
16
Ik ben op zoek naar een flashlight met pressure pad, dat staat wel vast. Ook snap ik goed het verschil tussen lumen, candela, wel/geen strobe, etc, etc, en dat de lens en 'spiegels' binnen belangrijk zijn.

Het probleem is dat er enorm veel aanbod is (zowel westers als CE), en dat airsoft niet een dermate volume heeft dat je aan de hand van meest gekocht/reviews ergens kan zien wat nou een goede aankoop is. Handmatig alle specs uitpluizen (of opzoeken want het staat vaak geeneens erbij op de webshop) is ook niet te doen.

Bovendien kan je ook 'gewone' flashlights kopen en die met wat mounting rings aan je replica bevestigen.

Lang verhaal kort: wat doen jullie in zo'n situatie? Op goed geluk wat kopen? Andere vragen wat ze hebben? In een winkel wat uitproberen?

Recommendations zijn ook welkom trouwens, moet toch érgens beginnen ;)
 
Ik kijk naar de specs en daar maak ik dan de afweging of ik iets wel of niet goed vind.
En de bekendere merken kun je niet mis mee gaan bv. Surefire (hangt ook een prijskaartje aan)
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Ik heb een walther xt met een pressure pad en daar ben ik zeer tevreden over.
 
Ik heb een zaklamp met 800 lumen en gebruik die eigenlijk alleen om om de hoekjes te schijnen. Als ik ermee een kamer inren terwijl die aanstaat ben ik zelf half verblind.

Dus je moet even voor jezelf bekijken of je gewoon wat extra licht nodig hebt, of echt je lamp wil gebruiken om mensen te verblinden.

Lampjes met lage lumens en hoge candela zijn zoiezo wel geniaal. Dan kan je iemand verblinden terwijl je zelf niet verblind wordt.

En je moet natuurlijk rekening houden of je hem op rifle wilt gebruiken, op pistool of dat tie op allebei moet.
Soms is het goedkoper om voor beide een apart lampje te kopen
 
Lampjes met lage lumens en hoge candela zijn zoiezo wel geniaal. Dan kan je iemand verblinden terwijl je zelf niet verblind wordt

En om dan eerlijk te zijn, dan zal ik zelf ook even vol op je lampje raggen met mijn replica, als je dat bij me flikt. Niemand wil een laser in zijn ogen en zo wil ik ook geen felle lamp in me ogen waardoor ik daarna naar sterretjes mag kijken.
 
En om dan eerlijk te zijn, dan zal ik zelf ook even vol op je lampje raggen met mijn replica, als je dat bij me flikt. Niemand wil een laser in zijn ogen en zo wil ik ook geen felle lamp in me ogen waardoor ik daarna naar sterretjes mag kijken.
Dat doe je 1 keer en je kan daarna fluiten naar je nabv :)
Ben zelf ook niet weg van lasers maar hoe fel een lamp ook is, het zal geen schade doen aan je ogen.
Als iemand met hele felle lamp rondrent verblind tie zichzelf meer dan de ander. Heb ik niet zoin probleem mee
 
Dat doe je 1 keer en je kan daarna fluiten naar je nabv :)
Ben zelf ook niet weg van lasers maar hoe fel een lamp ook is, het zal geen schade doen aan je ogen.
Als iemand met hele felle lamp rondrent verblind tie zichzelf meer dan de ander. Heb ik niet zoin probleem mee

Niet echt, als ik jouw lampje kapot rag omdat jij hem naar me schijnt heb je gewoon pech, ik schiet daar op, gezien het me enigste punt van referentie is. Een lamp kan vast en zeker wel schade aanbrengen met de juiste sterkte (gezien een laser in principe ook een lamp is) en dan nog ik hoef geen felle lamp constant in me ogen geschenen te krijgen. Leuk voor donkere ruimtes en als het een keer gebeurd prima, maar als je er een koopt puur voor dit soort redenen moet je ook niet bang zijn als hij sneuvelt omdat mensen er vol op terug schieten gezien dat het enigste is wat ze kunnen zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: De_Moeri en Jan
Ah. Ik dacht dat je met raggen slaan/steken met je replica bedoelde.
Ik heb ook wel eens dat mensen boos naar me toe komen dat ik ze in hun gezicht heb geschoten terwijl dat vaak het enige is wat ze om de hoek steken. Kan gebeuren. Zolang er maar niks sneuveld omdat replicas te hard schieten mag iedereen overal opschieten. Als het kapot kan moet er maar bescherming omheen

Volgens mij kan het geen probleem om direct in een 16.000 lumen lamp te kijken maar daar gaan we ook aardig off topic mee. Verder is zoin lamp zo groot en onhandig dat je er praktisch niet mee kunt airsoften.
 
De zaklampen die je op Ali kan kopen zijn bij lange na niet accuraat qua lumen, maar vaak prima qua felheid. Wat de meeste mensen al zeiden klopt ook wel; je verblindt voornamelijk jezelf en je teammaten als je een ruimte binnenrent met een felle lamp. Zoek een lamp met een vrij diepe reflector, waardoor ie een strakke en smalle straal heeft. Minimale spill is wat beste werkt om iemand lekker in de spotlights te zetten :p

Gebruik zelf Fenix zaklampen voor dagelijkse zooi, maar heb ze nooit op mn replica's. Voor mij is het 't niet waard om dat gewicht voorop te dragen. Draag wel een Fenix TK16 mee in m'n plate carrier.
 
Ah. Ik dacht dat je met raggen slaan/steken met je replica bedoelde.
Ik heb ook wel eens dat mensen boos naar me toe komen dat ik ze in hun gezicht heb geschoten terwijl dat vaak het enige is wat ze om de hoek steken. Kan gebeuren. Zolang er maar niks sneuveld omdat replicas te hard schieten mag iedereen overal opschieten. Als het kapot kan moet er maar bescherming omheen

Volgens mij kan het geen probleem om direct in een 16.000 lumen lamp te kijken maar daar gaan we ook aardig off topic mee. Verder is zoin lamp zo groot en onhandig dat je er praktisch niet mee kunt airsoften.

"De tactisch lampjes die je tegenwoordig kunt kopen en die aangeprijsd worden als 1000 lumen, komen in onze testopstelling gemiddeld uit op 6715 lux en dat is reflecterend. Meten we deze lampjes in onze rechtstreekse opstelling dan word dit in eens 58750 lux, dus bijna 9x zoveel op een afstand van 81cm. Dat is dan nog zonder het effect van het rechtstreeks in de lamp kijken mee te tellen. Als je dat wel doet, gaan de waardes zelfs over de 200.000 lux heen. Conclusie: deze lampjes zijn zeer bruikbaar als wapen."

Direct in de zon kijken krijgen je ogen 130.000 lux te verduren. Als jij met een lampje van 800-1000 "echte lumen" rond loopt gaat ook mijn replica van single only af en krijg je een mag dump van 2 seconden. Schade toe brengen aan andermans ogen doe je maar in je eigen achtertuin. Totaal overbodig om met zo'n sterke lamp rond te lopen.
 
Persoonlijk ben ik wel tevreden met de Surefire Klonen van Night Evolution (dochter onderneming van Element), de M300 en M600 serie is erg populair. Doen hun werk goed voor een leuke prijs (zeker als jij ze uit het buitenland haalt).

Neem eens een kijkje bij http://greenbase.hk/electronics?orderby=10
Zeer aantrekkelijke prijzen, snelle verzending (heb mijn artikelen vaak binnen een week binnen) en de optie om $20 als waarde opte geven (stoute Cinerama)
 
Geen idee .Ik heb een 800 lumen lamp en daar kan ik zonder problemen inkijken .enige wat het doet is dat mijn pupillen daarna weer even moeten aanpassen.
Heb een maat en die heeft een lamp met 800 lumen aan zijn replica hangen en die krijgt ook nooit klachten.

Lumen zegt eigenlijk niet zoveel. Ik ken iemand en die heeft een 150 lumen lamp die veel feller en verder schijnt maar met een kleinere spot dan zijn 800 lumen lamp.

Lagere waarde aangeven doe ik ook altijd.
Je moet vanaf 22 euro al minimaal 17 euro aan postnl betalen. En dan vervolgens btw en soms duane kosten.
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Cinerama
Als dit gaat om de suggestie van het merk Night Evolution van @Cinerama, bij Qtac verkopen ze ook wat modellen. Scheelt weer in verzend en douane kosten.
https://www.qtacairsoft.com/airsoft-accessories/zaklampen/geweer-zaklamp/

Verschil is bij Greenbase heb ik een M600 scout light (eventueel met surefire markings) voor €33,50. Greenbase heeft free shipping en als je voor de "declare $20 optie" kiest heb je ook geen inklaringskosten.

Bij Qtac ben ik inclusief verzendkosten €61 kwijt (met Night Evolution markings ipv Surefire markings), maar je hebt het wel een aantal dagen sneller.
 
  • Leuk
Waarderingen: Goovscoov
Ik weet niet meer welke ik heb. Dezelfde als @Sander in ieder geval ;) Wat mij goed bevalt is de pressure plate die ik op mijn rail kan bevestigen. Heb ik er volgens mij los bij genomen. Dan zit je niet te kutten met elastiekjes en ductapen. Ik gebruik hem vooral in een donkere ruimte als daar een objective kan liggen. En bij de speedsoft CQB games om makkelijker te zien waar mijn bb's heen gaan.

Aanbevelingen heb ik niet voor je als @Sander niet meer weet welke we hebben ;)

Wat anderen in ieder geval al zeggen; zo fel hoeft ie niet te zijn. Het gaat er puur om even iets te checken. Het verraad je positie en verblindt ook de good guys.

Pro tip: Knijp één oog dicht als je je lamp aan doet zodat je in dat oog nog nachtzicht hebt. ^_^ Als je alleen even een donkere kamer moet scannen kan dat prima.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet het niet meer, lampje is toendertijd verrot geschoten :( en nooit meer de moeite genomen er nog een aan te schaffen.
Volgens mij was het een x-fire night evolution alleen type weet ik niet meer.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan