feeding problems?

manderspaul

"Rangers lead the way"
4 jan 2015
779
586
Trophies
35
Hallo allemaal,

Onlangs heb ik de M1 Garand van ICS aangeschaft. Ik heb er 6 magazijnen voor.
Ik heb deze afgelopen zaterdag getest met .25. Schoot heerlijk maar wilde wat meer range. Zodoende wat .30 bb's gekregen en daarmee getest. Schoot aanzienlijk verder maar na enige tijd begon de garand kuren te vertonen. Als ik de trekker overhaal hoort ie maar 1 schot te lossen. Dit werden er plots 2 direct na elkaar. Geen dubbele feed, nee echt 2 schoten bij 1x trekker overhalen.

Vond het raar en heb daarna weer de garand getest met .25. Probleem opgelost en hij deed het weer zoals bedoeld.

Ik snap niet waar dit aan kan liggen aangezien de BB's even groot zijn alleen ietsje zwaarder. Ik heb nu ook nog wat .28 bb's gekregen en moet deze nog testen.

Ik heb gelukkig nog GARANDie op de replica en kan er dus mee terug naar de winkel. Echter zoek ik niet 3 uur te verspillen om op en neer naar belgie te rijden dus hoop dat iemand hier enig idee heeft waar het aan kan liggen.

Alvast bedankt
 
Maakte je gearbox dan ook 2 cycles met het dubbel schieten?
 
Ik heb dezelfde vraag als chaosstate, is het 2 bb's die worden geschoten met een cycle of 2 cycles die worden uitgevoerd die elk een bb schieten? Voor het tweede kan het zijn dat mogelijk de cut of lever niet optimaal werkt en daardoor 2 cycles maakt voordat hij wordt gestopt.
 
Staat duidelijk "geen dubbele feed, nee echt 2 schoten bij 1x trekker overhalen."

Lijkt mij een gevalletje garantie.
Ik zou hem niet zelf openmaken aangezien ics borgmiddel op zijn schroeven zet.
Waardoor je dus ook direct kan zien dat hij open is geweest.
En met pech vervalt dan meteen de garantie.
 
Probeer die .28 ff en als dat werkt kijk of je evt zwaarder dan .30 kan krijgen. Zo weet je of het het gewicht is of toch de bb
 
Hm,wij hebben hetzelfde grapje met Lotte haar F2000.
Maar dan al met 0.20 BB's.
Dat ligt mijn inziens niet aan de BB's maar aan de trigger contacten of aan de selectorplate.
 
Inderdaad wat @Sander zegt 2x schot bij 1x trekkeroverhalen(2 cycles dus).
Snap alleen niet waarom ie dit alleen doet bij .30 bb's en niet bij .20 of .25 bb's.

Dinsdag ff de .28 bb's uitproberen en anders even contact leggen met unit 13
 
Nou, vandaag was het dan zover. De M1 Garand getest met .28 en wat denk je geen dubbele schoten. En ik geloof dat de range er ook op vooruit gegaan is.

Snap nog steeds niet waarom ie wel zo raar doet met zwaardere bb's
 
Ik zou er mee terug gaan.
Een replica hoort gewoon elk gewicht bb kunnen te verschieten zonder problemen.
Doet hij dat niet dan gevalletje garantie.