Facelift CZ 805 Bren

Blade

Well-Known Member
Trophies
15
Vorig jaar heb ik de CZ 805 Bren A2 van ASG aangeschaft als aanvulling op mijn andere CZ replica's.

540.jpg


Alleen had ik nog steeds mijn twijfels over de stock van de replica. Die vond ik eigenlijk iets te flimsy, dus ik had al een beetje rond gekeken of er iets te krijgen was, zodat ik er een andere stock op kon zetten. Maar doordat het een brand spanking new model was (qua airsoft replica) waren er totaal geen onderdelen, laat staan upgrade parts, voor te krijgen. Dus tot zover mijn mijn plannetje redelijk shot to hell.

Totdat..... ik een afbeelding van een RS Bren zag met een Magpul ACR stock en toen was ik van overtuigd: DAT gaat em worden, hoe dan ook.

1k0.jpg


Echter na een heleboel speurwerk bleek het haast onmogelijk om buiten de US een magpul ACR stock te bemachtigen, dus ben ik het wereldwijde web buiten de US gaan afstruinen naar een replica van de stock (waarvan ik eerst nog niet eens de echte naam wist), maar na echt bijna alle zoekresultaten doorzocht te hebben, kwam ik terecht bij Airsoft Entropot en wat hadden ze daar???
angry_gun_scar_acr_stock-900x600-c_1.jpg

De Angry Gun Kit stock voor de WE MK16 Scar! En dat was na verder uitpluiswerk echt de ENIGE in Europa die ik kon vinden. Stock bestellen, easy peazy. Alleen door een fuck-up bij het DPD punt, kreeg ik em jammer genoeg een week later dan gepland :mad:

Maar goed, nu nog die stock aan de Bren knutselen. Dus toen gekeken naar de RS adapter, maar wederom kwam ik er achter dat die overal of uitverkocht was of ook weer niet leverbaar voor mensen die buiten de US wonen. Vervelende exportregels hebben die lui toch :( En als ik em toch had kunnen kopen, dan had ie mij zowiezo al $170 gekost excl verzending.
Dus toen gingen mijn radertjes werken, want ga ik nu in een hoekje hulpeloos zitten snotteren, maar neen, ik gaat mij gewoon zelf een adaptert maken!

De Bren heeft van zichzelf al een losse stock adapter, dus mijn eerste gedachte was om die dan om te bouwen zodat mijn nieuwe aanwinst erop kon passen.

360.jpg
360.jpg

360.jpg


Maar doordat ik eigenlijk niet de originele stock adapter wilde gaan verbouwen, omdat dan ook de originele stock onbruikbaar zou worden, heb ik maar een extra exemplaar besteld, zodat ik daar mee kon gaan experimenteren. Alleen omdat er schijnbaar problemen waren met de leveringen van ASG, duurde het wel allemaal heel erg lang. En in mijn ongeduldigheid ben ik alternatieve methoden gaan bekijken. WAT HEB IK ALLEMAAL NOG LIGGEN? Dus toen heb ik alle stukken afval aluminium die ik kon vinden bij elkaar gegooid en toen ben ik losgegaan met mijn haakse slijper en een vijl en na talloze uren slijpen en vijlen en verschillende varianten gemaakt te hebben, had ik ineens een verdomd gave stock adapter! :p

540.jpg

540.jpg

540.jpg

540.jpg

540.jpg


En ik kon gelukkig de bestelde originele stock adapter afbestellen, dus geen onnodig geld kwijt geraakt en voor nul euro en een paar uurtjes elbow grease, heb ik het gewenste resultaat bereikt waar ik naar op zoek was :D

540.jpg

540.jpg

540.jpg

540.jpg
 
Laatst bewerkt:
zijn de foto's nou wel of niet zichtbaar? Want op mijn telefoon zie ik ze wel maar via de PC zie ik alleen maar een IMG icoontje o_O
 
Op mijn mobiel allemaal zichtbaar! Ziet er goed uit zo die stock. Flinke verbetering!
 
Hij voelt nu ook een stuk solider aan om te schouderen dan met de originele stock
 
Vet hoor. Zo'n soort stock zit ook op mijn ICS APE en ik vind dat ook super fijn schouderen. Ik snap je projectje wel, denk ik.

Wel veel werk, maar zeker de moeite waard zo, of niet? Heel cool resultaat. :)
 
BTW op PC krijg ik idd alleen maar IMG, niet de foto's :|, maar had het op de mobiel gezien en zag er heel vet uit.

Snap er zelf ook weinig van, heb alles via postimage.org online gezet en van daaruit hier op het forum geplaatst en op mijn iphone kan ik de afbeeldingen bekijken en op mijn laptop met google chrome ook, maar op mijn werk zie ik ze weer niet met google chrome o_O

Wel veel werk, maar zeker de moeite waard zo, of niet? Heel cool resultaat.

Als zo een projectje lukt, dan geeft dat zo een voldoening en dan weet ik weer waarom ik het knutselen met loadouts en replica's zo leuk vind :p
 
*UPDATE*

Doordat er volgens mij allemaal problemen zijn met de website van postimage, heb ik alle foto's maar even verplaatst naar andere website, dus nu zouden alle foto's wel gewoon te zien moeten zijn :D
 
Heel gaaf man! Lijkt net of die Scar stock er gewoon op hoort :p Wat is dat een rare standaard stock...

Is het geen idee om die adapter te laten inscannen en dan een 3d model ervan te maken? Dan zou je het online kunnen verkopen op bijvoorbeeld Shapeways. Denk dat er wel meer mensen zijn die hier interesse in zouden hebben
 
Is het geen idee om die adapter te laten inscannen en dan een 3d model ervan te maken? Dan zou je het online kunnen verkopen op bijvoorbeeld Shapeways. Denk dat er wel meer mensen zijn die hier interesse in zouden hebben

Dat zou een mooi handeltje zijn, echter weet ik niet of het echt storm gaat lopen, want die stock is echt heel moeilijk te vinden, maar thnx for the idea :D
 
Heel gaaf gezicht, lijkt bijna wel of de ACR stock voor de Bren gemaakt is!
Ik ben ook nog steeds super tevreden over mijn ICS CXP Ape stock, lekker modulair dus voor (bijna) elk formaat Airsofter in te stellen.

Voelt ook lekkerder als de 'snowboot' stock op m'n SCAR. Die is voor het mooie net iets te lomp / fragiel.
 
Respect voor je knutsel kunsten en doorzetten na al de tegenslagen.
Het ziet er goed uit, als of het zo out of the box is. :)

Ben zelf ook ICS APE bezitter en kan alleen maar bevestigen wat de anderen hier zeggen ;)
 
Vorig heb ik de CZ 805 Bren A2 van ASG aangeschaft als aanvulling op mijn andere CZ replica's.

540.jpg


Alleen had ik nog steeds mijn twijfels over de stock van de replica. Die vond ik eigenlijk iets te flimsy, dus ik had al een beetje rond gekeken of er iets te krijgen was, zodat ik er een andere stock op kon zetten. Maar doordat het een brand spanking new model was (qua airsoft replica) waren er totaal geen onderdelen, laat staan upgrade parts, voor te krijgen. Dus tot zover mijn mijn plannetje redelijk shot to hell.

Totdat..... ik een afbeelding van een RS Bren zag met een Magpul ACR stock en toen was ik van overtuigd: DAT gaat em worden, hoe dan ook.

1k0.jpg


Echter na een heleboel speurwerk bleek het haast onmogelijk om buiten de US een magpul ACR stock te bemachtigen, dus ben ik het wereldwijde web buiten de US gaan afstruinen naar een replica van de stock (waarvan ik eerst nog niet eens de echte naam wist), maar na echt bijna alle zoekresultaten doorzocht te hebben, kwam ik terecht bij Airsoft Entropot en wat hadden ze daar???
angry_gun_scar_acr_stock-900x600-c_1.jpg

De Angry Gun Kit stock voor de WE MK16 Scar! En dat was na verder uitpluiswerk echt de ENIGE in Europa die ik kon vinden. Stock bestellen, easy peazy. Alleen door een fuck-up bij het DPD punt, kreeg ik em jammer genoeg een week later dan gepland :mad:

Maar goed, nu nog die stock aan de Bren knutselen. Dus toen gekeken naar de RS adapter, maar wederom kwam ik er achter dat die overal of uitverkocht was of ook weer niet leverbaar voor mensen die buiten de US wonen. Vervelende exportregels hebben die lui toch :( En als ik em toch had kunnen kopen, dan had ie mij zowiezo al $170 gekost excl verzending.
Dus toen gingen mijn radertjes werken, want ga ik nu in een hoekje hulpeloos zitten snotteren, maar neen, ik gaat mij gewoon zelf een adaptert maken!

De Bren heeft van zichzelf al een losse stock adapter, dus mijn eerste gedachte was om die dan om te bouwen zodat mijn nieuwe aanwinst erop kon passen.

360.jpg
360.jpg

360.jpg


Maar doordat ik eigenlijk niet de originele stock adapter wilde gaan verbouwen, omdat dan ook de originele stock onbruikbaar zou worden, heb ik maar een extra exemplaar besteld, zodat ik daar mee kon gaan experimenteren. Alleen omdat er schijnbaar problemen waren met de leveringen van ASG, duurde het wel allemaal heel erg lang. En in mijn ongeduldigheid ben ik alternatieve methoden gaan bekijken. WAT HEB IK ALLEMAAL NOG LIGGEN? Dus toen heb ik alle stukken afval aluminium die ik kon vinden bij elkaar gegooid en toen ben ik losgegaan met mijn haakse slijper en een vijl en na talloze uren slijpen en vijlen en verschillende varianten gemaakt te hebben, had ik ineens een verdomd gave stock adapter! :p

540.jpg

540.jpg

540.jpg

540.jpg

540.jpg


En ik kon gelukkig de bestelde originele stock adapter afbestellen, dus geen onnodig geld kwijt geraakt en voor nul euro en een paar uurtjes elbow grease, heb ik het gewenste resultaat bereikt waar ik naar op zoek was :D

540.jpg

540.jpg

540.jpg

540.jpg
Mooi stukje hand-/vakwerk, en super resultaat, impressive!
 
Heel gaaf gezicht, lijkt bijna wel of de ACR stock voor de Bren gemaakt is!
Ik ben ook nog steeds super tevreden over mijn ICS CXP Ape stock

Het is altijd maar afwachten wat de afmetingen zijn van de onderdelen waar je mee gaat experimenteren, maar was ook echt aangenaam verrast hoe goed de stock overeenkwam met de afmetingen van de Bren. En ik had inderdaad ook naar de CXP Ape stock zitten kijken, dus als ik er niet in was geslaagd om de ACR stock te bemachtigen, dan had de dat degene geweest die ik voor de facelift had willen gebruiken.
 
Terug
Bovenaan