Even voostellen.

Thijs-Jan

Well-Known Member
19 nov 2017
62
62
Trophies
7
Hoi,

ik ben Thijs-Jan, 42 jaar, werkzaam bij het Ministerie van Defensie als ILS manager (burger)

Ben bij toeval op deze sport gestuit via Youtube.
Afgelopen maand op de 28e bij de introdag in Gasselte geweest en me enorm goed vermaakt.
Deze zaterdag de 18e op de introdag bij Balls and Arrows in Lelystad door de blubber gerend.
Mijn NABV pas zou volgens de mail volgende week in de brievenbus moeten zitten dus ik kan mijn 13e maand gaan uitgeven aan gear en een replica. :)
 
Welkom op het forum!
Al een replica en gear in gedachte?

1 tip. Denk goed na voor je straks van alles in huis haalt en uiteindelijk toch niet gaat gebruiken of weg wilt doen.
 
Welkom op het forum. Fijn om te horen dat je het leuk vond in Gasselte.
 
Thijs jan welkom,
Mijn advies doe het stapje voor stapje
(schoenen kleding en bril/facemask wel aan te raden)
replica is wat jij wil en mooi vind de rest kan stapje voor stapje (elke skrim heb ik andere replica's vast gehouden pistolen vastgehouden, gear bekeken en elke ronde dat je speeld kom je er ook achter wat voor soort speller je bent, actief passief (dit ook i.v.m. je gear actief spelen en complete volgehangen houd je ook tegen dan:p)

S6 met het zoeken naar alles.
 
Laatst bewerkt:
Welkom! Tof dat je ‘t naar je zin gehad hebt en veel plezier met de sport!
 
vanmiddag maar eens een bezoekje aan Com-bat in Geldermalsen gebracht. En met 300 euro aan gear naar buiten gelopen. Handig dat Black Friday :)

Heb nu in ieder geval een tactisch vest, broek, shirt, boonie, goggles, face-protection en handschoenen. Bijna alles in MARPAT camo, op de handschoenen en face-protection na.

Daar gevraagd om advies voor een replica. De verkoper en een klant raadden een ICS CXP APE aan. Is dit een goede replica?
De enige shop in NL waar ik deze kan vinden is Unit13 in Sittard.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan en BoomSmurf
Daar gevraagd om advies voor een replica. De verkoper en een klant raadden een ICS CXP APE aan. Is dit een goede replica?
De enige shop in NL waar ik deze kan vinden is Unit13 in Sittard.
Heb er zelf ook een en vind het een erg fijne replica. Is wel wat zwaarder door het vele metaal, maar nog altijd lichter dan real steel. En de mijne komt bij Piro Sport vandaan.
 
Heb er zelf ook een en vind het een erg fijne replica. Is wel wat zwaarder door het vele metaal, maar nog altijd lichter dan real steel. En de mijne komt bij Piro Sport vandaan.

Ah thx voor de info. Piro Sport is een stukje dichterbij voor mij. En dat het wat zwaarder is.......kan ik alvast oefenen voor die LMG die er zeker een keer gaat komen :)
 
Vanmiddag bij Piro Sport geweest. Wat gevraagd naar de ICS CXP-APE. Dat vonden de verkopers niet zo'n goed idee om mee te beginnen.
Zij hebben me een aantal replica's laten zien van goedkoop naar duur en zelf vonden ze de Modify Xtreme Tactical Carbine, XTC-G1 een goeie keuze als ik wat meer geld kon uitgeven.

Ik heb daar staan wikken en wegen. Even snel wat op internet opgezocht over Modify en besloten om die te kopen. Was voor 380 euro goedkoper dan de CXP voor 450, waar ik op gerekend had.
Nog 15% korting er overheen en dat was dan 323 euro.
Natuurlijk nog even verder geshopt voor een scope, batteries, battery charger, rifle bag en een extra mid-cap en dat was totaal weer 500 euri.

Replica in de werkplaats afgeklokt op 345 fps. Ik moet nog wel een keer naar de NABV schietbaan om de scope uit te lijnen.

En nu graag jullie commentaar of ik een goeie koop heb gedaan of de miskoop van de maand :)
 
Modify is van oorsprong een fabrikant van (goede) aftermarket parts. Naar ik begrepen heb, hadden ze zoiets van: we hebben zo'n beetje alle onderdelen in bakken liggen. Laten we die gewoon zelf assembleren en een replica in de markt zetten. Wat de jongens van Piro vertelden over de gebruikte componenten en de replica's als geheel klonk het als een goed apparaat. Ook de reveiis die ik erover gelezen heb zijn positief.