Even voorstellen vanuit Brazilie :)

Lucien

New Member
12 aug 2021
4
0
Trophies
1
Ok daar gaatie

Mijn naam is Lucien en zoals ik al aangaf woon ik inmiddels al dik 18 jaar in Brazilie.
Hoewel geen leek op wapen gebied ( in Nederland jarenlang lid geweest van schietvereniging) wel nieuw op gebied van airsoft.
Ik wilde graag mijn oude hobby weer oppakken, maar een vuurwapen hier vond ik geen goed plan om diverse redenen. Allereerst het veiligheids aspect zowel binnenshuis als buitenshuis en dan met name wbt het feit dat ik gezin, vrouw en kids, niet bloot wil stellen of in nabijheid van vuurwpen / drager ervan en ook buitenshuis is dat hier een ander verhaal (laten we zeggen dat ik anderen geen excuus wil geven om de eerste te zijn die een trekker overhaald als ze er lucht van zouden krijgen) Bovendien is het een hele burocratische rompslomp wat betreft een vergunning in mijn geval.
En om dus toch terug te kunnen naar oude hobby nl Target Practice heb ik dus een airsoft pistool gekocht.
Daar kan ik mooi en veilig thuis mee oefenen als de kids naar school zijn en ik heb in dat kader een net 10 mtr baantje uitgezet in de gang. kogelvangertje gemaakt van oude flatscreen doos en aan de deur gehangen schietkaartje erop en klaar.

Goed een Pistool dus....
Het is een Cybergun Colt M1911 A1 HPA spring operated met metal slide geworden en wel de 100th aniversary uitvoering. Overigens wordt dit pistool gewoon door KWC voor Cybergun gemaakt, en dat maakt het zoeken naar manuals, exploded views en zelfs onderdelen een stuk makkelijker, als je tenminste op KWC zoekt

Waarom deze? Wel, om een paar specefieke redenen:
1: Spring operated ..instapmodel...want ik ben beginner en dus wil ik geen godsvermogen uitgeven (hoewel hier ook nu niet goedkoop) Bovendien heb ik geen full auto nodig waar ik hem voor gebruik
2: het is een mooi uitziende replica (oog wil ook wat he) die gezien zijn gewicht ivm met metal slide ook lekker realistisch in de hand ligt
3:: Wanwege de technische specificaties Omdat het om een HPA uitvoering gaat zou hij dus Powerful en Accuraat zijn. Goed die 2 dingen heb ik me dus op verkeken of vielen tegen waarover dadelijk meer .
Verder Heeft hij dus een veredeld hop up systeem zgn BAXS systeem (fixed welliswaar, maar toch) Dus deze colt zou in theorie geschikt moeten zijn voor mijn target practise.

Ware het niet....dat ik me wbt FPS verkeken heb. op de doos staat nl 328 FPS en das een mooie waarde voor een spring pistool, maar das wel gemeten met 0,12 gr BB's ipv de gebruikelijke 0,20 gr BB's om dat te meten......dan kom je nl op heel wat mindere spectaculaire waarde uit die overigen ook op die doos staat te weten 256 FPS,
Afijn het is niet anders
In ieder geval is het gezien het feit dat het een fixed BAXS systeem heeft wel een heel accurat pistool......toch?........
NOT :mad:......het ding heeft een consequente afwijking naar links en naar boven (en nee dat ligt niet een een beverig schiethandje....eea uitgebreid getest) , en dat op zulke korte afstanden.....getest op 7 mtr en op 10 mtr.
Ik moet er wel bij zeggen, de BB's waar ik het mee getest heb waren 0,12 gr (hopeloos en gaat alle kanten op, en 0,20 gr (iets beter maar nog altijd die enorme afwijking. vooral met 0,20 is goed te zien dat mijn grouping goed is (alles netjes bij elkaar, maar het hele groepje als geheel gewoon die afwijking heeft.
Super irritant. Heb al zitten zoeken of er upgrade of high precision lopen voor te krijgen zijn maar niks kunnen vinden, Ik ben zelfs in staat een nieuwe orginele loop te kopen (met het risico dat die net zo krom is als wat ik nu heb) in de hoop dat ik gewoon pure pech had en dat de mijne een maandag ochtend model was.
Feit is wel dat ik sowieso nog moet gaan testen met zwaardere BB's in middels de 0,28 besteld dus ik ben benieuwd

Dussss als iemand iemand upgrades weet (in het bijzonder wat betreft dat loop verhaal) dan hoor ik dat graag
Verder hoor ik graag ideeen en of meningen van anderen die ditzelfde pistool hebben of gehad hebben.

Tot zover,
vanuit de tropen groet ik U ;)

Lucien
 

Bijlagen

  • m1911 A1 resized.jpg
    m1911 A1 resized.jpg
    65,7 KB · Weergaven: 267
  • 10a265c1-fefa-4ad0-9851-801ff5b02b7c.jpg
    10a265c1-fefa-4ad0-9851-801ff5b02b7c.jpg
    87,4 KB · Weergaven: 257
  • dfe8af19-5333-4d2e-9a7e-98e8f785f21c.jpg
    dfe8af19-5333-4d2e-9a7e-98e8f785f21c.jpg
    117 KB · Weergaven: 254
Welkom,

om eerlijk te zijn was het wel een beetje te verwachten bij een replica van 25,90 euro. Bij de meeste pistols is een enkel magazijn al die prijs of meer.. Het betreft naar mijn mening dus geen maandagochtend model, maar puur wat je kan verwachten in deze prijsklasse.

Ook deze upgraden lijkt me een bodemloze put. Dat kost al snel meer dan een kwalitatief betere replica, en je blijft dan achter met je goedkope springer die dan ineens niet meer zo goedkoop meer is.

Ik ben zeker voor het kopen van een goedkopere replica en deze upgraden naar iets moois, maar dan heb ik het over sidearms echt over vanaf 80-100 euro (we of kwc glocks oid) en grote replica's vanaf 150 euro (G&G raiders of cyma ak's etc.)
Het upgraden kost hier zomaar een veelvoud van wanneer je flink uit pakt.
 
Laatst bewerkt:
Welkom,

om eerlijk te zijn was het wel een beetje te verwachten bij een replica van 25,90 euro. Bij de meeste pistols is een enkel magazijn al die prijs of meer.. Het betreft naar mijn mening dus geen maandagochtend model, maar puur wat je kan verwachten in deze prijsklasse.

Ook deze upgraden lijkt me een bodemloze put. Dat kost al snel meer dan een kwalitatief betere replica, en je blijft dan achter met je goedkope springer die dan ineens niet meer zo goedkoop meer is.

Ik ben zeker voor het kopen van een goedkopere replica en deze upgraden naar iets moois, maar dan heb ik het over sidearms echt over vanaf 80-100 euro (we of kwc glocks oid) en grote replica's vanaf 150 euro (G&G raiders of cyma ak's etc.)
Het upgraden kost hier zomaar een veelvoud van wanneer je flink uit pakt.


Dank voor reactie
Ding was hier helaas een stuk duurder van wat hij daar zou kosten, laten we zeggen wat ik er hier voor betaald heb zou ik in nederland dus een goeie hebben gehad.
Nogmaals het is een instappertje voor mij en probeersel of ik het systeem (airsoft) wel leuk vindt......vooralsnog wel het geval (ik zie het als hele realistische luchtdruk) dus ga ik kijken of ik toch iets kan verbeteren wat geen rib kost wbt kosten / baten (wat dat betreft wel met je redenering eens)
Denk eerst eens andere loop met die hopup unit eraan kopen, originele ...kost geen godsvermogen en is mijns inziens het proberen waard.
Uiteraard denk ik dat ik een veel realistischer beeld ga krijgen met de 0,28 BB s maar die zijn nog niet binnen, verwacht ik de komende dagen ofzo dus ik ben benieuwd.
Overigens is deze door kwc gemaakt waar ik van dacht dat het toch wel een goeie fabrikant was ( als je de recensies mag geloven)

Anyway tnks voor de input....mocht je tips of verdere aanbevelingen hebben dan hoor ik dat graag
gr

Lucien
 
Ja kwc is een prima merk en als de onderdelen niet duur zijn valt het zeker te proberen natuurlijk!
 
Helaas is Brazilie een land met heel hoge importtarieven, dus alles wat is geïmporteerd is erg prijzig. Ik vermoed dat ook de meeste replicas hieronder zullen vallen. Ik zou daarom zeggen: probeer iets te kopen waar je direct veel plezier van hebt, want niks is er echt budget.

Ik bedoel: https://brasilguns.com.br/pistola-aitsoft-src-sr-92-gbb-full-metal.html Dit is een src-92. Kost 80 euro in europa
https://brasilguns.com.br/pistola-aitsoft-src-sr-92-gbb-full-metal.html

387 euro in Brazilie, holy shit. Ok sure, er komt een extra magazijn en koffer bij, zeg 120 euro bij elkaar. Dat is 3,5 keer de prijs! Wow.

Ik zou zeggen, ga goed en ga simpel.

https://www.warsoftbrasil.com.br/pistola-de-airsoft-tokyo-marui-glock-g18c.html
https://www.warsoftbrasil.com.br/pistola-de-airsoft-gbb-we-glock-g17-t10.html
https://www.warsoftbrasil.com.br/pistola-de-airsoft-tokyo-marui-colt-1911-government.html
https://www.warsoftbrasil.com.br/pistola-de-airsoft-gbb-we-glock-g17-gen5.html

We glocks zullen je prima dienen, net zoals alles van TM. Gebruik in de TM's low power gas, nuprol 1.0. Zeker in een warm klimaat als Brazilie erg belangrijk om lang van een tm te kunnen genieten.
 
Hallo Maffo,

Dank je wel voor je uitgebreide reactie. Mooi en top om te zien hoeveel tijd je ervoor neemt.

Even een update......ik heb inmiddels een andere loop.......originele standaard loop en zoals verwacht blijft het probleem hetzelfde ie ie oude of nieuwe loop maakt geen verschil.

Verder heb ik uitgebreid geëxperimenteerd met div verschillende bb gewichten.
0,12, 0,20 , 0,25 , 0,28 en 0,30 gr.
Op zich een leuk praktijk experiment zonder chrono gegevens. Heb wel wat chrono data gehad van een kennis van me met dezelfde replica om.toch een soort van referentie kadertje te hebben.
Afijn uitkomst:
0.12 is te ligt en gaat alle kanten op en is volledig ongeschikt
0.20 is iets beter maar slechte grouping
0.25 is vooralsnog de beste wat grouping betreft
0.28 gaat ook nog wel maar wordt al iets minder
0.30 is te zwaar en haalt al.niet meer de range.

Ik ben me er goed van bewust dat deze spring loaded replica prestatiewijs geen hoogstandje is.
Ik had er echter iets meer van verwacht maar dat kan te wijten zijn aan mijn gebrek aan kennis.
Het is een optisch mooie replica maar prestaties vallen tegen zoal gezegd en ook kwaliteit is niet super.
Aldoende leert men zullen we maar denken.
Het was bovendien ook een probeersel om te kijken of ik het leuk zou gaan vinden dus ik heb een beetje de middenweg moeten zoeken.

Het ziet er dus naar uit dat ik voor betere precisie naar een gas / co2 model moet begrijp ik?

Haha gezien de kosten ga ik dus ff tijd hebben me uitgebreid te verdiepen in wat er op de markt is.
De 1911 was wel leuk omdattie lekker groot is en voor mij (grote handen) dus lekker in de hand ligt. De glock waar jij linkje van stuurde lijkt me nogal klein / ielig.
Moet er eens over na gaan denken...misschien ander model glock of een baretta oid. Een mooie realistische replica vindt ik echter ook wel een must.
Dus
-iets realistisch lijkend
- het moet zuiver schieten (precisie)
- even te updaten zijn

Het is niet de bedoeling dat ik side arm replica na replica blijf kopen.wil in de toekomst ook nog eens een leuke M4 hebben oid nl :)

Anyway als je verder op leuke tips hebt dan hoor ik je graag.
Nogmaals dank voor je reactie

Groeten uit de tropen
 
De g-17 en G-18 zijn zeker geen ielige replica's. Ik heb mijn WE g-17 en TM G-18C op een well 1911 gelegd en qua gripgrootte zijn deze praktisch vergelijkbaar.

Als de 1911 je goed ligt en je wilt iets goed te upgraden, dan zou ik zeker naar een 2011/ hicapa kijken. Dat is een 1911 met een double stack magazijn. Ik kan gerust zeggen het populairste model pistool in airsoft en daardoor zeer upgradebaar.