Ervaringen met Polarstar GSU?

Dodgy

Well-Known Member
29 jan 2019
277
176
Trophies
11
Morgen allen,

Ik ga volgende maand mijn G&G ARP556 ombouwen naar HPA.
Heb alles tot in ten treuren geresearched en heb gevonden wat ik wil.

Nu gooi ik het hier even dat jullie misschien nog suggesties of verbeteringen weten.

Sorry voor de reclame, maar dan is het voor iedereen hoop ik wat duidelijker.

De HPA kit!.jpg


Dus voor mijn G&G ARP556 koop ik een nieuwe gearbox shell zodat de originele compleet in de kast kan. Verder heb ik de GSU type 2 nodig, samen met een F2 - m4 variant. Dan zit de regulator al in de GSU en krijg ik een compact systeempje. Van de F2 weet ik alleen nu niet ff of ik de laatste versie heb staan, want dat moet volgens mij de F2 - V3 - M4 zijn. Maar het gaat me nu vooral om het GSU deel en hoe dit in de praktijk het nu doet. Want ik kan weinig op Reddit of hier op NL forums vinden over GSU.

Is dit omdat de slang nog steeds de voorkeur bij velen heeft of zijn er slechte reviews die ik niet gezien heb?

Zoals ik al zei, alle op- en/of aanmerkingen zijn welkom.

Thnx!
 
GSU?

De versie erachter slaat op de gearbox, niet de versie van p* zelf. Volgens mij zijn er geen versies van de f2 in het opzicht dat er nieuwere versies zijn. Dit is met de p* fusion engine wel zo.
 
GSU?

De versie erachter slaat op de gearbox, niet de versie van p* zelf. Volgens mij zijn er geen versies van de f2 in het opzicht dat er nieuwere versies zijn. Dit is met de p* fusion engine wel zo.

UGS! UGS UGS! Typo. Dus de Universal Gas Stock die je gelijk achter de engine plaatst.
Het zit allemaal met 1 moer vast, dus was erg benieuwd naar ervaringen van andere.

Van die versies wist ik niet! Thnx for the tip. Dacht inderdaad dat het steeds om nieuwe versies ging.
 
Over de UGS kan ik niks zeggen volgens mij is dat ook redelijk nieuw, dus wss weinig over te vinden nog. Misschien op p* owner forums of pagina’s kijken?
 
Heb gekeken op facebook en P* subforums. Heb alleen soms het gevoel dat P* people hetzelfde zijn als Apple fanboys.
Zo van als het een P* is, is het automatisch fantastisch. Dus als het daar geprezen wordt, ben ik nog niet overtuigd.

Maar mss is het inderdaad nog te nieuw.

Het zit mij gewoon in het feit dat heel je fles en houder aan 1x M8 of M10 moer hangt aan de binnenkant van je receiver.
Niet eens een borgmoer of gebruik van loctite, gewoon aandraaien en gaan. Dan moet je receiver toch niet van pisbakken staal zijn anders trek je het hele zooitje krom.

Ik ga het toch sowieso kopen of er moeten nog tot die tijd erg schokkende reviews boven komen drijven.
Kan het anders altijd nog zelf verstevigen, vind dat alleen zonde van het geld.
 
Misschien dan overwegen om voor een merk zoals vfc te gaan? Echter is g&g ook al aardig qua externals. Nee zo’n systeem had ik niet in mijn specna gegooid zoals je het beschrijft.

Fanboys heb je overal, gewoon doorheen kijken en op de mensen letten die er verstand van hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dodgy
Je kan beter gewoon een strakke AEG bouwen als je het voor snelle cqb games wil gebruiken eigenlijk.

Don't get me wrong, polarstar/wolverine is zeker de easy en realiable way to super consistent en high trigger response.

Maar de vrijheid van een lichtere aeg die gewoon netjes geshimmed is, titan erin, aoe juist, goeie motor fatsoenlijke gears (eventueel 13:1/12:1 setje als je toch bezig bent) en gaan. maar dat is wel wat meer werk natuurlijk :D


Disclaimer: Ik twijfel zelf om en om de week tussen een hpa build en gewoon goede aeg build.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dodgy
Misschien dan overwegen om voor een merk zoals vfc te gaan? Echter is g&g ook al aardig qua externals. Nee zo’n systeem had ik niet in mijn specna gegooid zoals je het beschrijft.

VFC had niet een compact modeltje als de ARP556 (Avalon Saber en VR16 zijn toch nog stuk langer). Ook G&P heeft blijkbaar goede samenwerking met P*. Maar voor het geld dat deze G&G kostte, durf ik daar wat meer mee te rouwdouwen qua speelstijl.

Je kan beter gewoon een strakke AEG bouwen als je het voor snelle cqb games wil gebruiken eigenlijk.

Don't get me wrong, polarstar/wolverine is zeker de easy en realiable way to super consistent en high trigger response.

Maar de vrijheid van een lichtere aeg die gewoon netjes geshimmed is, titan erin, aoe juist, goeie motor fatsoenlijke gears (eventueel 13:1/12:1 setje als je toch bezig bent) en gaan. maar dat is wel wat meer werk natuurlijk :D

Die route van een strakke AEG ben ik met mijn TM HK416 aan het afleggen. Dat moet niet zo een DSG build worden, maar wel netjes geshimmed, titan zit er al in, andere veer. Straks als er genoeg bb's doorheen zijn gegaan, ga ik een keer kijken naar barrel, bucking, nub.
AOE aanpassen had ik nog niet van gehoord. Weer wat geleerd.

Qua P*; ik ben een tank als stock al gewend bij paintball, dus voor mij is dat gewoon de good old days. Het HPA gedeelte trekt me ook vanwege de paintball; degelijk, "onderhoudsvrij", consistent. Het komt dan dichtbij de markers waar ik mee schoot, maar dan accurater en verder dan paintballs. Dubbel win!

Ik vind het best om wat te tinkeren aan die AEG's, ook al zei ik in het begin van niet. Maar om nou het hele binnenwerk te vervangen, vind ik te ver gaan. Ik weet dat dat voor vele ook een groot gedeelte van de hobby is. Maar ik zit nog maar een half jaartje in deze wereld en als ik zie hoe vaak ik mensen heb horen vloeken op de ochtend van de skirm dat dat ding niet werkte. Of dat ze tot 03:00 door waren gegaan om hem werkend te krijgen. Of dat ze tijdens de dag problemen krijgen, dan zoek ik liever niet die grenzen op.

Mijn TM heeft nu +/- 9000 bb's er door heen gehad, die Titan zat er na 2 weken in en heeft 1 skirm gemist, dus dat getal is vrij accuraat. Nog geen problemen (ff afkloppen), behalve dat ik mijn magazijnen steeds vol troep heb zitten en schoon moet maken. Een andere barrel, bucking en nub is het laatste, van de gears blijf ik af. Hopelijk behoud ik dan de betrouwbaarheid.

Mijn G&G krijgt dus een hpa kit om daar de degelijkheid in te krijgen die ik zoek. Ook al ben ik totaal verrast door de ootb performance! Heb er nu 2 skirms gewoon standaard mee gespeeld en is echt vet. Gewoon zo dat mijn TM HK416 niet heb vastgehouden die dag. Maar als straks de G&G dan nog een andere hopup, barrel, bucking & nub heeft, dan kan ik er mee door totdat de body versleten is. Dan kan de engine door naar de volgende. Of de G&G houdt het lang vol en we leven nog lang en gelukkig.
 
  • Leuk
Waarderingen: sherlockzor
Heb jouw DSG topic van een tijdje geleden gevonden en gelezen @Rebelattack . Heel eerlijk (volgens mij zei je het ook daar) maar jij doet het toch gewoon omdat het kan, niet omdat het moet?:D Die hoge ROF is toch gewoon om de limits te testen, niet om een betere AEG te krijgen om te spelen.

Ik speel met midcaps, dan heb ik nu met die belt al de mogelijkheid om er 8 bij me te dragen, ben ik nog binnen 24 seconden door mijn mags heen.;)