Ervaring nieuwe veld in Veldhoven

Bax

Well-Known Member
10 apr 2018
211
176
Trophies
13
Hi ACN,

Gisteren een dagje naar het nieuwe ATCX veld in Veldhoven geweest, en dacht dat het voor sommige nuttig zou zijn als ik mijn gedachte zou delen.

Bij binnenkomst valt meteen op dat de safety zone heel heel erg klein is. Het was gisteren niet eens volle bak maar er was toen al niet genoeg ruimte. Een groot deel van de mensen moest zijn spullen gewoon maar ergens op de grond leggen wat betekende dat als je naar het veld wilde je echt over de tassen etc heen moest stappen.

FPS'en duurde echt veel te lang. Voor mij stond iemand die zo 30-40 bbs door de chrono heeft geschoten omdat hij net wel net niet binnen de limiet schoot. Volgens mij moet je gewoon 3-5 bbs schieten en als je te hard schiet is dat heel jammer maar dan zul je hem anders af moeten stellen. Maar goed.

Het veld is best klein, maar je mag er dus ook maar met 10 tot 44 man spelen. In het midden een vrij groot fort maar niet helemaal dicht gebouwd. Hierdoor kun je vanaf behoorlijk wat kanten het fort inschieten en ben je dus niet 100% veilig in het fort. Het vervelendste was dat de ene kant van het veld helemaal aangekleed was met cover etc, maar de andere kant TOTAAL NIET. Dit betekend dus automatisch dat de ene kant heel makkelijk zich naar het fort kon vechten via hun cover en dit fort makkelijk vast kon houden. De andere kant daarin tegen hadden 0 cover en konden dus onmogelijk bij dat fort komen. De bomen boden weinig bescherming en naar het fort sprinten lukte soms maar was bijna altijd een dodemansmissie. Dit resulteerde in een heel erg voorspelbaar spelbeeld. Het ene team pakte met gemak het fort en kon het andere team vanuit het fort bijna de hele rond spawnkillen. Ronde voorbij en wisselen van kant. En het andere team kon precies hetzelfde doen.

De marshal op het veld deed ook een beetje popie jopie wat ook niet echt bijdroeg aan een leuke dag. Al met al hebben we na de lunch nog 1 ronde mee gedaan en zijn we toen maar naar huis gegaan. Een beetje teleurgesteld.

Jammer dat zo'n veld er voor kiest om al open te gaan zonder dat het hele veld af is. Ik snap dat het allemaal om geld draait maar ik kom hier echt lange tijd niet meer terug door deze ervaring. Hadden ze beter nog even wat weken door kunnen bouwen aan een veld dat helemaal af is ipv nu al voor het geld te kiezen en mensen een half veld aan te bieden.

Ik denk wel dat ze er een leuk veld van kunnen maken dus ik ga vast nog wel een keer kijken maar voor nu laat ik het veld een tijdje links liggen...