Eerste Skirm bij Veluwe Airsoft.

RWBG

Member
16 dec 2018
9
7
Trophies
6
Ik lees dat er wisselende ervaringen zijn bij Veluwe airsoft.
Voor mij was het de eerste keer dat ik deelnam aan een Skirm en omdat ik als intro meeging heb ik huurset moeten huren.

08:30 / 09:00 Aanmelden:
Bij binnenkomst werden we vriendelijk ontvangen en begon het aanmelden.
Nadat mijn ID-kaart werd gecheckt moest ik een formulier inleveren waarin stond wat ik wilde huren en de regels die zij hadden.
Ook kon ik aangeven wat ik wilde eten tijdens de pauze. (Vette snacks zijn altijd goed)
Vervolgens kreeg ik mijn huurkit +5000 bb’s met de daarbij horende uitleg.

08:45 / 09:30 FPS meting:
Hier was ik niet bij aanwezig omdat de huurkits al standaard een goede FPS hebben.
Ik heb deze tijd gebruikt om mijn uitrusting voor te bereiden en mij klaar te maken om de strijd aan te gaan.

09:30 / 09:45 Briefing:
Buiten kregen wij een briefing m.b.t. regels en werd het eerste spel uitgelegd. (Bom aanzetten en voor een bepaalde tijd verdedigen)
Hier miste ik wat diepgang.
Uitleg over het spel was prima, maar miste wel een scenario.
Er waren 2 in game Marshalls (voor elk team 1) die ons op de start locatie meer ik de plaat hadden kunnen lullen.
Denk dan aan waar de bom mogelijk zou kunnen liggen, wie is de vijand, wat is het plan enz. (Wie,wat,waar,wanneer,waarom en Hoe)

10:00 / 12:00 Spelen:
Tijdens het spelen kwam ik er al snel achter dat mijn huurkit niet echt op kon tegenover de andere met eigen replica’s.
Nadat mijn replica/spacegun wat mankementen vertoonde ben ik even naar binnen gelopen en werd hier gelijk actie op ondernomen. (Lege batterij)
Ik kreeg een nieuwe en kon gelijk weer meedoen.
Zelf liep ik tegen het feit aan dat mijn bril elke keer besloeg en hier eigenlijk de hele dag wel last van heb gehad.
Ander mesh masker gekocht, dit verhielp het een beetje.

12:00 / 13:00 Pauze:
Tijdens de pauze heb ik rond zitten neuzen en tips en tools gevraagd m.b.t. de aanschaf van een eigen replica.
Ook natuurlijk de vette hap naar binnen gedrukt.
Het huisteam zat bij elkaar aan 2 tafels en heb met een aantal zitten praten.
Naar mijn mening toffe lui die een nieuweling echt willen helpen.
In game ook geen last van gehad dat zij hun hits niet namen of wat dan ook.
Ook de andere mensen die aanwezig waren, waren vriendelijk en wilde maar al te graag hun gear laten zien en hun eigen ervaringen delen.

13:00 / 16:00 Spelen:
Hier hebben wij verschillende spellen gespeeld.
Zombies (1 man tegen de rest tot iedereen zombie was)
Team Deathmatch (team tegen team)
Kartel Game (5 kartel leden tegen de rest)
Ook hier miste ik wat meer diepgang.
Ook stoorde ik me eraan dat sommige mensen binnen nog bezig waren met hun gear en de uitleg al geweest was.
Dit is makkelijk op te lossen door de briefing binnen te doen zodat iedereen in de plaat zit.
Ook hadden ze hier een sausje over de spellen kunnen doen door echt een scenario op te spelen.
Maak gebruik van een grote maquette van het speelveld en maak hier een mooi verhaal bij.
Tijdens het spelen weer wat mankementen met mijn replica en nog 2x terug geweest.
Patrick (de eigenaar) vond dit zelf ook vervelend en heeft mij hiervoor een passende tegemoetkoming gedaan. (100 punten natuurlijk)

16:00 / 16:30 De deuren sluiten.
Na de games de huurkit weer ingeleverd en alle spullen weer opgeruimd.


Conclusie:
+ Enthousiaste en vriendelijke mensen.
+ Leuke sfeer.
+ Een mooi compact speelveld met veel dekkingsmogelijkheden.
+ Huisteam waar je terecht kon met vragen.
+ Lekkere snack gehad in de middag pauze.
- Miste dus wat diepgang in de games.
- De huurkit was dus niet helemaal optimaal. (Was gewoon dikke pech, niks aan te doen)


Patrick en de medewerkers die aanwezig waren, bedankt voor de leuke dag en tot snel!
 
Man man, die spacegun huurkits, ik heb er nog nooit een gezien die goed werkte... wat een rotzooi. Bij area 57 gebruiken ze gewoon specnas en bij crimi jg g36's als ik me niet vergis. ook niet duur en als iemand binnen je orga wat technisch is kan je tenminste degelijk materieel aanbieden zodat je huurders netjes meekunnen.
 
Bedankt voor het plaatsen van je review @RWBG !

Man man, die spacegun huurkits, ik heb er nog nooit een gezien die goed werkte... wat een rotzooi. Bij area 57 gebruiken ze gewoon specnas en bij crimi jg g36's als ik me niet vergis. ook niet duur en als iemand binnen je orga wat technisch is kan je tenminste degelijk materieel aanbieden zodat je huurders netjes meekunnen.
Heeft bij Veluwe te maken met de vergunningen/papieren die er niet zijn. Je mag niet zomaar replica's verhuren zonder speciale papieren/diploma's en vergunningen geloof ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: sherlockzor
Dark forest werkt inderdaad ook met g36. Is een stuk beter dan die spaceguns
 
Inderdaad wat Jan. Heeft waarschijnlijk met vergunningen te maken.

Hoe was de verhouding, aantal snipers vs Normale AEG ?
 
Good report. I've had the same experience renting with them when I was starting the hobby. I didn't end up returning, just like you said, because games are linear. The map has 3 choke points and there is a lot of trench warfare dominated by snipers and DMRs. Many better fields out there.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Inderdaad wat Jan. Heeft waarschijnlijk met vergunningen te maken.

Hoe was de verhouding, aantal snipers vs Normale AEG ?

Good report. I've had the same experience renting with them when I was starting the hobby. I didn't end up returning, just like you said, because games are linear. The map has 3 choke points and there is a lot of trench warfare dominated by snipers and DMRs. Many better fields out there.


12 tegen 12 met ongeveer 2 a 3 snipers per team.
Deze wisselden per game ook wel eens naar AEG.
Geen hinder van gehad dat de snipers het spel beïnvloeden, er werd namelijk goed op geanticipeerd door de teamleden.
Als er een sniper werd gespot werd hier gelijk actie op ondernomen.
Onze eigen snipers konden we hier goed voor gebruiken.
 
It's because you were playing 12v12 - this field can't take more than that and you already had 2-3 snipers on the teams.. I used to play double that there :) 12v12 sounds enjoyable on that map.
 
Oei, ik zie allemaal comments welke feitelijk gewoon onjuist zijn.

Dat wij andere replica's hebben welke met de nodige modificaties nog niet eens lelijk meer ogen zegt niks over de prestaties.
Meneer had toevallig net iets meer pech, dit is hem vermeldt en hiervoor heeft die een compensatie ontvangen.
Wij besteden veel aandacht aan onze replica's welke gewoon prima schieten, wat je er van mag verwachten en voor menig airsofters nog boven verwachting (wanneer hen eigen replica uitvalt). Het verschil tussen een rental is er altijd met iemand die er wel €1000,- in stopt, dan iemand die het een keer huurt om de sport te ontdekken.

Het is nog steeds een M4 platform, dus dat die opeens cracky of slecht presteert is gewoon een fabel en anders kom je eens langs met je eigen gun en zetten we ze naast elkaar :)

De verhouding assault, sniper(s) en DMR's verschilt per week, mensen komen niet meer zoals vroeger met 1 airsoftapparaat en de Novritsch hype neemt gelukkig ook iets meer af.

Bij ons zal je geen hele verhaallijnen krijgen, dat past tot dusver niet bij ons terrein. Het terrein heeft elk jaar verbeteringen gekregen en dat blijven we zoals elkaar jaar gewoon doorzetten! :D

Wij storen ons ook aan de mensen die te lang binnen blijven hangen, gelukkig is daar actie op genomen zie onze recente Facebookpost.
 
Het is nog steeds een M4 platform, dus dat die opeens cracky of slecht presteert is gewoon een fabel en anders kom je eens langs met je eigen gun en zetten we ze naast elkaar :)

Vind deze wel even net te makkelijk. Niet elke M4 replica is van dezelfde kwaliteit, deze opmerking zegt in principe nu dat een JG M4 van nog geen 100 euro net zo goed gaat presteren als een 400-500 euro VFC M4. Huur replica's zijn meestal in bulk gekochte relatief goedkopere modellen, de spacegun (m4 compatibel) is hier een goed voorbeeld van en de prestaties zijn er ook naar. Let er wel op dit is geen verwijt naar orga's, ik denk dat niemand verwacht om voor 25 euro een dikke geupgrade M4 in hun handen krijgen. Desondanks kan je meestal met de meeste huurkits prima meekomen, mogelijk dat je her en der wat andere speelstijl moet aannemen, maar ach meestal zijn de mensen die voor de eerste keer mee komen doen al lang blij dat ze een keer kunnen airsoften.
 
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix, Crix en Maffo
Vind deze wel even net te makkelijk. Niet elke M4 replica is van dezelfde kwaliteit, deze opmerking zegt in principe nu dat een JG M4 van nog geen 100 euro net zo goed gaat presteren als een 400-500 euro VFC M4. Huur replica's zijn meestal in bulk gekochte relatief goedkopere modellen, de spacegun (m4 compatibel) is hier een goed voorbeeld van en de prestaties zijn er ook naar. Let er wel op dit is geen verwijt naar orga's, ik denk dat niemand verwacht om voor 25 euro een dikke geupgrade M4 in hun handen krijgen. Desondanks kan je meestal met de meeste huurkits prima meekomen, mogelijk dat je her en der wat andere speelstijl moet aannemen, maar ach meestal zijn de mensen die voor de eerste keer mee komen doen al lang blij dat ze een keer kunnen airsoften.

Wij houden van discussies, maar dienen ze wel feitelijk juist te zijn en precies dit is gewoon niet waar.
Wist je dat een Cyma AK van 60,- inkoop beter presteert dan replica's zoals een HK416 van umarex?
Ja deze gevallen bestaan echter geld zegt niks over de prestaties en kwaliteiten. De invoerrechten, merknaam doen ook al veel met de kosten.

Wist je dat de spacegun hoe je het noemt, duurder is dan diverse G&G modellen inkoop? Het is dus echt niet een koopje, maar dat zal je weten wanneer je in onze schoenen staat.

Wij lopen ook al wat langer mee om 100% achter bovenstaande te staan en zoals de uitnodiging altijd is gebleven, men staat vrij om hen replica naast die van ons te leggen. De arbeidsuren welke er in zitten bij een replica reparatie gebruiken we natuurlijk ook voor upgrades. Zodra de gearbox open gaat verdwijnen de plastic parts voor metaalparts andere nozzle, cylinderhead, piston, springguide, bekabeling en ditzelfde geldt bij de hop-up. Zodra het open komt komt er progressie voor terug, maar out of the box schieten ze gewoon zoals men er van mag verwachten.

De opmerking M4 platform is gemaakt, omdat uiterlijk niks zegt over prestaties dit kan men concluderen na het er zelf mee te spelen.

En al met al, net zo vaak dat een speler problemen kan ondervinden met zijn eigen gun (kan aan kleine dingen liggen, ligt dit bij een huurkit ook zo) De ene keer heeft die liefde gekregen en de andere keer iemand die er zonder verstand mee zit te ''klieren'' en dan kom je vaker terug en komt die op onze operatietafel (de replica dan).
 
Wij houden van discussies, maar dienen ze wel feitelijk juist te zijn en precies dit is gewoon niet waar.
Wist je dat een Cyma AK van 60,- inkoop beter presteert dan replica's zoals een HK416 van umarex?
Ja deze gevallen bestaan echter geld zegt niks over de prestaties en kwaliteiten. De invoerrechten, merknaam doen ook al veel met de kosten.

Wist je dat de spacegun hoe je het noemt, duurder is dan diverse G&G modellen inkoop? Het is dus echt niet een koopje, maar dat zal je weten wanneer je in onze schoenen staat.

Wij lopen ook al wat langer mee om 100% achter bovenstaande te staan en zoals de uitnodiging altijd is gebleven, men staat vrij om hen replica naast die van ons te leggen. De arbeidsuren welke er in zitten bij een replica reparatie gebruiken we natuurlijk ook voor upgrades. Zodra de gearbox open gaat verdwijnen de plastic parts voor metaalparts andere nozzle, cylinderhead, piston, springguide, bekabeling en ditzelfde geldt bij de hop-up. Zodra het open komt komt er progressie voor terug, maar out of the box schieten ze gewoon zoals men er van mag verwachten.

De opmerking M4 platform is gemaakt, omdat uiterlijk niks zegt over prestaties dit kan men concluderen na het er zelf mee te spelen.

En al met al, net zo vaak dat een speler problemen kan ondervinden met zijn eigen gun (kan aan kleine dingen liggen, ligt dit bij een huurkit ook zo) De ene keer heeft die liefde gekregen en de andere keer iemand die er zonder verstand mee zit te ''klieren'' en dan kom je vaker terug en komt die op onze operatietafel (de replica dan).

Ja sorry, maar nee, een CM028 die beter uit de doos presteert als een HK416 van VFC dat schiet me toch echt royaal in het verkeerde keel gat, dat maak je de kat nog niet wijs. Zijn prima die plastic ak's van Cyma maar out of the box beter presteren, njet.

Prijzen van bulk inkoop weet ik inderdaad weinig van baseer het dan ook puur op particulier prijzen en niet voor een bedrijf, beetje moeilijk ook voor de gemiddelde airsofter. Prima dat ze duurder zijn, vind het dan eigenaardig dat je een JG spacegun prefereert over een goedkope G&G welke in de markt toch positiever staat qua ootb prestaties of heeft dat dan te maken met wat Jan eerder noemde. Ik heb zelf de spacegun ook mogen gebruiken van mijn intro's en ootb is het prima voor de prijs en als huur replica, maar ik was niet onder de indruk ervan. Voor de rest is het goed om te horen dat jullie de replica's niet alleen onderhouden, maar ook verbeteren als er kuren mee zijn, echter hier ging het me helemaal niet om en heb ik ook niks over gemeld.

Ik ben het eens dat uiterlijk niks zegt over het innerlijk, maar in uw eerst standpunt komt het aardig over alsof elke M4 gelijk is in prestatie onafhankelijk van de prijs. Slechter of minder presteren is hier natuurlijk relatief, mogelijk presteert hij heel goed tov replica's in het klassement (zeker na upgrades), maar mogelijk legt hij het af tegen de gemiddelde replica op het veld. Als dat initieel was benoemd had ik het niet genoemd.

Laatste standpunt kan ik weinig mee, zolang de orga een defecte huur replica probleem fatsoenlijk oplost, lijkt er me niks aan de hand te zijn.

Voor de rest doet u alsof ik alleen maar met incorrecte informatie kom, maar volgens mij valt dit wel mee. Laat ik even opsommen wat ik eerder zei in een tl;dr. 1) OOTB (kan je niet verwachten dat)/zal een replica in een goedkopere categorie over het algemeen niet beter presteren dan een replica in een duurdere categorie. 2) Replica's die orga's in kopen worden meestal in bulk gekocht en zijn relatief van een goedkoper segment en 3) niemand moet verwachten een dikke replica te krijgen in hun huurkit en over het algemeen zijn het prima replica's voor een dag skirmen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix en Maffo
Volgens mij is het dan inderdaad gewoon een maandag morgen HK 416 van VFC geweest.

Dat gaat er bij mij ook niet in dat een Cyma een VFC er zo even uitschiet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Maffo
Wij zeggen dan altijd nog meten is weten, diegene die de naam ''kale piet'' nog kennen als één van de geweldige, sympathieke altijd vrolijke speler (jammer, dat die is gestopt) De ervaren speler vanaf 2013, kennen hem vast en zeker. weten dat zijn AK-47 van Cyma zonder upgrades (Wij hebben deze modellen ook gehad) het bereik haalde van replica's welke met €600,- uit de winkel komen rollen. Het is geen fabel, nee dit cheapy model schiet uit of de box gewoon excellent.
 
Kale piet ja hahaha wat een verschijning was dat. Echt geniaal :D:D:D

Maar heren deze discussie gaat aardig offtopic. Lets agree to disagree of start een los topic. Ik vind de discussie wel interessant namelijk en heb er zelf ook een mening over. ;)
 
Ook geweest vorig jaar in de nazomer op een avond. Met zo'n 14 spelers zelf wat games gehost, beviel wel. Veld is wel uniek en niet voor iedere speler weggelegd denk ik.

De "Space gun skin M4's" waren niet verkeerd, maar wel herhaaldelijk out of service in het veld. Niets wat niet snel te fixen was, ze hadden er genoeg. Zelf ook even met anderen m'n AEGs afgegeven en 10 minuten mee gespeeld. Tja, gewoon, huurspul. 40m was nog wel te doen. Gewoon zo'n Chinese "Dragun" training grip, maar dan niet om hun K2 clone heen maar op een M4.

Patrick deed gewoon wat hij moest doen, hielp iedereen goed, had tips voor ons en ik had het idee dat ze het belangrijk vonden dat we het leuk hadden en wel wilde luisteren naar feedback. Alle beginners die meededen vonden het gaaf.

Voor mij een leuke locatie om 1 of 2x per jaar weer eens heen te gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: RWBG