Eerste Sidearm kiezen

Gas magazijn wegleggen met klein pufje gas , daarvoor beetje silliconen op de rubbers .

Co2 magazijn ook beetje siiconen er in , let op co2 capsule er wel uithalen als je hem weg legt .

Vaak betaal je nog best veel 2de hands , ik zou gewoon voor een nieuwe gaan ivm garantie .
 
Niet helemaal je eis, maar Ik kan eigenlijk zoals meestal alleen maar de TM 5.1 high capa aanraden .
Is een moderne m1911.

Het merk is zeer goed, en deze replica staat bekend als 1 van de beste out of the box . Plus dat er echt mega veel onderdelen te krijgen zijn.

Gas magazijnen gewoon op de kop vullen.(vul nippel naar boven). In een TM magazijn zit geen rubberen afdichting in de nippel, dus gewoon bus er op duwen tot het gas zichtbaar "lekt" dan loopt het magazijn over en is deze vol.
 
  • Leuk
Waarderingen: sherlockzor
Ik sta @Twinfromhell bij. als je geen gezever wil en gewoon een goede efficiente side arm dan moet je tm gaan, bij voorkeur hi-capa
 
Ook ben ik niet de handigste dus als ie makkelijk te onderhouden is zou dat wel erg fijn zijn. Mijn vraag is hoe onderhouden jullie je sidearms? Wat is jullie routine? Vetten jullie hem ligtjes in?

Heb een WE HICap 5.1
+ 2 linkerhanden

Onderhoud;
Voor elke game, slede dr af, kijken of deze nog een beetje nattig is van siliconen olie.
Meestal is dat niet het geval. Recoil spring dr uit wippen, barrel opstelling + hopup uit de slede.
Microvezel doek, de boel schoon maken van vuil (zand, ijzer schraapsel en verf resten).
Super dun laagje aanbrengen in geleidings geul, zelfde voor vlakken die over elkaar heen bewegen.
Drupje op de valve waar de hamer tegen aan tikt, drupje tussen mechaniek van hamer, en de pennen waar de slede over loopt.
Drupje tussen vrije loop mechanisme / blokje wat de loop constructie bij elkaar houd.

Boel in elkaar, paar keer ''racken'' om te kijken of het soepel loopt, terug stoppen in carry case.

Magazijnen rubberen ringen even bevochtigen met drupje olie. (ik gebruik CO2)


En 1x om de 5 - 10 games, loop + hopup uit elkaar.
Hopup schoonmaken van olie en vuiligheid met microvezel doek.
Microvezel klein doekje bevochtigen met ethanol, door de loop halen met zo'n unjamming / cleaning rod.

--
Als ik zeg drupje, of aanbrengen, bedoel ik weinig. Je replica hoeft er niet in te zwemmen. en het verspreid zichzelf wel.



TL dr:
Beweegt het over of langs elkaar; klein beetje siliconen olie.
Magazines; CO2, is het rubber / valve? klein beetje olie.
per 5 - 10 games barrel + hopup schoonmaken.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Dodgy
Onderhoud;
Voor elke game, slede dr af, kijken of deze nog een beetje nattig is van siliconen olie.
Meestal is dat niet het geval. Recoil spring dr uit wippen, barrel opstelling + hopup uit de slede.
Microvezel doek, de boel schoon maken van vuil (zand, ijzer schraapsel en verf resten).
Super dun laagje aanbrengen in geleidings geul, zelfde voor vlakken die over elkaar heen bewegen.
Drupje op de valve waar de hamer tegen aan tikt, drupje tussen mechaniek van hamer, en de pennen waar de slede over loopt.
Drupje tussen vrije loop mechanisme / blokje wat de loop constructie bij elkaar houd.

Boel in elkaar, paar keer ''racken'' om te kijken of het soepel loopt, terug stoppen in carry case.

Dit is gewoon field strippen en reinigen net als bij RS. Alleen rag je ook nog een koolborstel door de loop.
Voor de rest komt het best aardig overeen. :) Zal waarschijnlijk alleen wel minder lekker ruiken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Basura Nephilim
Dit is gewoon field strippen en reinigen net als bij RS. Alleen rag je ook nog een koolborstel door de loop.
Voor de rest komt het best aardig overeen. :) Zal waarschijnlijk alleen wel minder lekker ruiken.

Ik heb geen referentie voor geur, maar yea, had wel eens een filmpje over een echte 1911 gezien.
Stond beetje perplex van de gelijkenis.

Dit is gewoon field strippen en reinigen net als bij RS.
Beetje maintenance is wel leuk. Blowback sidearm is wel lekker ontspannen, en meditatief.
Rustig aan alles uit elkaar halen, bekijken en wat oppoetsen, in je luie stoel met een youtube filmpje aan, of wat muziek.
 
Wellicht helpt een koolborstel als je fps te hoog zit ik weet zeker dat ie lager is na gebruik haha maar alle gekheid , niet doen he ;)