Eerste locatie met sniper limiet en single only

Jan

Well-Known Member
10 mei 2014
3.489
2.077
Trophies
30
De locatie waar o.a. @Guido van Malde druk mee bezig is (Airsoft No Limit) heeft zijn eerste event op 31 maart en 1 april

https://airsoftclubnederland.nl/community/threads/31-03-01-04-the-first-one-zuid-63.3965/#post-60981

Interessant uit de pre-aankoop briefing vond ik:

- Beperkt aantal snipers/dmr (losse kaarten!)

- Single shot only

- Aankomst in full-camo is weigering op event

Vooral de eerste twee zijn wat mij betreft briljant! Het is geen speciaal "tacsim" event dus dat betekent dat hier standaard op Single Only en met gelimiteerde sniper aantallen gespeeld gaat worden. Interdasting!!!

Wat say you?
 
Laatst bewerkt:
Meer dan logisch voor een single only outdoor event. DMR is eigenlijk in alle opzichten beter dan een aeg bij single only, toch?
Wel jammer voor support gunners.
 
Meer dan logisch voor een single only outdoor event. DMR is eigenlijk in alle opzichten beter dan een aeg bij single only, toch?
Wel jammer voor support gunners.
Dat is een goede vraag met die support gunners! Ik neem aan dat die toch wel auto mogen, wellicht in bursts. Wat is idd anders het nut van support gunners!
 
Sterker nog, mijn pkm kan alleen full auto...

Mijn ervaring is dat als er single only is de lmg altijd burst mogen. Een misverstand binnen airsoft is dat lmgs altijd iedereen kapot sprayen. Ja dat kan met een lmg maar verraad je alleen maar je positie en krijg je er een paar retour.
 
Sterker nog, mijn pkm kan alleen full auto...

Mijn ervaring is dat als er single only is de lmg altijd burst mogen. Een misverstand binnen airsoft is dat lmgs altijd iedereen kapot sprayen. Ja dat kan met een lmg maar verraad je alleen maar je positie en krijg je er een paar retour.
Ja precies, lijkt mij ook idd. Korte bursts en dan verplaatsen.
 
ik zie dan wel weer het "gevaar" van de speedtriggers die (helaas veelal op HPA) als bijna fullauto over het veld rennen. maar ik zal organisatie hier wel even op attenderen. dan kunnen ze zelf kijken wat ze er mee doen. ik neem support verhaal gelijk mee.
 
Klopt ja, die heb ik ook in dat andere topic een mooi voorbeeld van geplaatst. Die schieten alsnog een laserstraal rond ;)
 
HPA singel only kan nog snelle schieten als gewoon midden segment aeg op full auto (moet beetje glijk blijven het spel?)
 
Natuurlijk HPA is weer de gebeten hond :mad:
Vaak wel. Ik speel ook HPA en ben daarom niet blij met AEG spelers die niet willen investeren maar wel op mij klagen die wel geld voor zijn hobby over heeft. En daarom ben ik opeens een cheater. Dit terwijl ik gewoon singleshot speel met een GBB die door middel van nippels in het magazijn een HPA geworden is.

Nee het zijn de speedtriggers die als full auto schieten die voor problemen zorgen niet HPA (ps er zijn ook GBB en EAG's met speed triggers)

Airsoft No Limit via FB zei:
Wij spelen single shot maar ook is een burst toegelaten. Wij willen de sproeiers beetje uitbannen, aangezien daar altijd discussies door komen. Dus support is toegestaan als zij een burst toepassen. 21-22 tellen zoiets. De speedtriggers wordt lastig uittebannen. Maar we zullen er wel op toezijn en Deze spelers erop aanspreken

Update: @Guido van Malde komt hier vandaag uitgebreider op terug
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Ah ok nou ja dan moet daar ook maar op gecontroleerd worden , vind die sniper limiet en single only een goed idee , mag van mij vaker worden uitgevoerd in de rest van het land , krijg je volgens mij een leuker tactischer en meer bewegelijk spelletje .
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Vaak wel. Ik speel ook HPA en ben daarom niet blij met AEG spelers die niet willen investeren maar wel op mij klagen die wel geld voor zijn hobby over heeft. En daarom ben ik opeens een cheater. Dit terwijl ik gewoon singleshot speel met een GBB die door middel van nippels in het magazijn een HPA geworden is.

Nee het zijn de speedtriggers die als full auto schieten die voor problemen zorgen niet HPA (ps er zijn ook GBB en EAG's met speed triggers)

Ik wilde net zeggen mensen die bitchen op HPA tapped mags zijn echt dom. AEG's kunnen HPA (drop in systemen) qua trigger response easy evenaren lol. GBBR met HPA tapped mags, Tippmann en daytona kits vallen überhaupt wel mee zeker als het om trigger response gaat gezien ze vaak een aardig lange triggerpull hebben. Also waarom is het altijd zo dat als we ergens problemen mee hebben we het altijd leggen bij een fysiek object en niet de specifieke mensen die het gebruiken/misbruiken.
 
Veel spel ervaring heb ik nog niet voor af deel ik in ieder geval deze mening.
Also waarom is het altijd zo dat als we ergens problemen mee hebben we het altijd leggen bij een fysiek object en niet de specifieke mensen die het gebruiken/misbruiken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Vaak wel. Ik speel ook HPA en ben daarom niet blij met AEG spelers die niet willen investeren maar wel op mij klagen die wel geld voor zijn hobby over heeft. En daarom ben ik opeens een cheater. Dit terwijl ik gewoon singleshot speel met een GBB die door middel van nippels in het magazijn een HPA geworden is.

Nee het zijn de speedtriggers die als full auto schieten die voor problemen zorgen niet HPA (ps er zijn ook GBB en EAG's met speed triggers)

Ik wist niet dat, dat mogelijk was. hoe werkt dat precies?
#ontopic: Het lijkt mij een goede regel inderdaad, zou voor minder sprayen zorgen en meer tactische game play. :D
En het zou de overvloed aan snipers tegen gaan haha, soms zijn er net teveel (ben zelf ook Sniper ;) )
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Also waarom is het altijd zo dat als we ergens problemen mee hebben we het altijd leggen bij een fysiek object en niet de specifieke mensen die het gebruiken/misbruiken.
Dat is jammer genoeg volgens mij iets wat je er gratis bij krijgt bij deze hobbie. Mensen die de rand op zoeken en daar overheen gaan. Die mensen opzoeken en op het veld aanspreken is meer gedoe dan ze vooraf weren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Hertenvacht en Robin2k7
- Aankomst in full-camo is weigering op event

Dit vind ik ook wel een vrij opvallende voorwaarde. Nu heb ik wel begrepen dat het verschijnen in full camo 'frowned upon' is, maar om nu de volledige toegang te weigeren is wel weer even een stapje verder. Is dit bij andere locaties ook het beleid?

Overigens heb ik geen enkel bezwaar tegen dit beleid. Ik zou zelf ook nooit in full camo in de auto stappen of over straat gaan. Dat komt het imago van de sport mijns inziens namelijk niet ten goede.
 
Dit vind ik ook wel een vrij opvallende voorwaarde. Nu heb ik wel begrepen dat het verschijnen in full camo 'frowned upon' is, maar om nu de volledige toegang te weigeren is wel weer even een stapje verder. Is dit bij andere locaties ook het beleid?

Overigens heb ik geen enkel bezwaar tegen dit beleid. Ik zou zelf ook nooit in full camo in de auto stappen of over straat gaan. Dat komt het imago van de sport mijns inziens namelijk niet ten goede.

Full camo is niet toegestaan. NABV regel is dat een broek wel mag, verder niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Dat is jammer genoeg volgens mij iets wat je er gratis bij krijgt bij deze hobbie. Mensen die de rand op zoeken en daar overheen gaan. Die mensen opzoeken en op het veld aanspreken is meer gedoe dan ze vooraf weren.

Niet alleen bij deze hobby, het is altijd dat er een kleine groep is die het verpest voor de rest en inderdaad de oplossing is dan vaak maar het vol uit bannen, zie HPA bans in Amerika, dan er een degelijke oplossing voor te zoeken.
Ik vind semi only (of een RPS limiet als dat niet zo'n slappe 25 RPS is) niet geheel erg, maar dan moet het daar ook mee ophouden en niet dat we dan ook nog weer mensen er tussen uit gaan pakken die dan een trigger response build maken ook al spelen ze gewoon sociaal. Dan heb je gewoon een selectief voor oordeel en dat is hetzelfde als met het joulecreep verhaal tussen sniper en HPA, waar sommige zeggen, HPA is wel erg maar een sniper niet.
 
Ik wist niet dat, dat mogelijk was. hoe werkt dat precies?

OFF TOPIC
Tap je mags met valves die op een HPA slang passen, slang gaat naar fles met regulator, lucht komt in HPA tapped mag vanuit fles en afhankelijk van de afgestelde PSI op je regulator schiet je een bepaalde FPS. Wordt bijvoorbeeld veel gebruikt bij speedsoft, soms zelfs zo dat er een drum mag uit dezelfde rugzak komt die in de mag feed. Je krijgt vooral constantere prestatie en praktisch geen last van cooldown effect, omdat er geen fase overgang plaats vind in je mag.
 
  • Leuk
Waarderingen: Camilo