E&L AKM V2 Ultimate - Entrepot Airsoft

HK511Daan

Member
10 feb 2019
21
15
Trophies
3
Na een tijdje zoeken dacht ik er wel uit te zijn. Het moest een AKM van E&L worden. Met de lovende video's en verhalen over het realisme van deze replica kon het bijna niet beter.

Vorige week besteld en geleverd vanuit Frankrijk -> Airsoft Entrpot

Alles verliep vlot en kon niet wachten om hem aan te nemen van de bezorger. Dit verliep trouwens snel en binnen 2/3 dagen had ik hem in huis.

Maar toen...bij het openmaken van de doos kon ik echt niets terugvinden van deze premium kwaliteit en details zoals vaak wordt beschreven. Ik ben dan wel TM en Krytac gewend maar dit leek wel een gebruikte replica. Krassen op de schroeven van de budstock, losse voorste handguard, roest op de fireselector en de pin, losse fireselector, her en der krasjes en een houtafwerking van lik me vestje. Nu wint een AK vaak geen schoonheidsprijs maar dit had ik ook weer niet verwacht.

Mails zijn verstuurd naar Airsoft Entrepot en ben erg benieuwd hoe ze met deze klacht omgaan. Ik heb al aangegeven deze niet te willen houden maar ze wilde er graag wat foto's van zien en gaven aan dat een AKM van E&L gemaakt wordt in de fabriek waar ook een echte wordt vervaardigd en dat die daarom wat ruw aan kan voelen.

Hieronder in ieder geval wat foto's, ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden:

 
Aantal dingetjes die ik als E&L gebruiker kan melden.

- Handguard met speling is een typisch E&L dingetje, op de meeste E&L's die ik heb zit dat ook. Niet echt 'n probleem, maar het is kenmerkend :p
- Je pistolgrip is naar mijn idee geen E&L (Zeker geen AKM type). Wijkt enorm af van wat er op de website staat, dat in ieder geval zeker.
- E&L's hebben erg snel vliegroest als ze opgeslagen worden zonder ingevet te zijn, is typisch voor E&L.
- Onderdelen worden niet in de fabriek gemaakt waar echte Kalashnikov's vandaan komen, dit is deels gewoon een marketingspraatje. Er wordt veel gespeculeerd dat EMEI ( De E van E&L ) molds zou gebruiken van Izhmash ( Nu Kalashnikov Concern ) maar dat is prietpraat.
- Het hout lijkt ook echt niet op dat van een gemiddelde E&L replica. Zeker als ik het vergelijk met de afbeeldingen uit de shops. Weird.

Al met al vindt ik het een vreemde combi. Heb je wat foto's van de replica in z'n geheel, in daglicht?

Mijn E&L's ( AKSUN en 74N ) Komen overigens beide bij Gunfire vandaan en daar heb ik echt geen enkel negatief ding over te zeggen, niet kapot te krijgen en zeker visueel haast niet te onderscheiden van het echte werk. Je hebt echt een lemon te pakken :/
 
  • Leuk
Waarderingen: HK511Daan en Stey
Als het goed is maakt Emei ook .22 ak's of kopieën daar van en het kan goed dat deze in dezelfde fabriek onderdelen maken dus in essentie klopt het wel, maar het is natuurlijk een beetje een flauwe vergelijking. Ik heb zelf ook 2 E&L's gehad, een M4 en AK, ik kan je zeggen dit is niet hoe ze uit de doos horen te komen. Ja de AK's roesten snel als je ze niet onderhoud (M4 stalen onderdelen ook) en krassen rondom de fire selector en andere onderdelen is wel redelijk gewoon, maar wederom nadat je het zelf hebt gebruikt. Meestal zijn ze trouwens ook heel vet als je hem uit de doos haalt de eerste keer.
 
  • Leuk
Waarderingen: Stey en HK511Daan
Aantal dingetjes die ik als E&L gebruiker kan melden.

....

Mijn E&L's ( AKSUN en 74N ) Komen overigens beide bij Gunfire vandaan en daar heb ik echt geen enkel negatief ding over te zeggen, niet kapot te krijgen en zeker visueel haast niet te onderscheiden van het echte werk. Je hebt echt een lemon te pakken :/

Bij deze:

 
Bedankt voor de extra foto's. Ik blijf erbij dat dit een raar geval is. Het hout wijkt zo enorm af van wat E&L normaal levert. Ter vergelijking, kijk even in het verkoop-topic van Jelle ( Hier ) . Dat is toch dag en nacht verschil? Ik kan er niets anders over zeggen dan dat ik het geen E&L kwaliteit vindt lijken. Ik zou in jouw plaats kijken voor een volledige refund, en hem elders halen. Ik bedoel, kijk naar het kwaliteitsverschil in afwerking als je deze van Gunfire erbij pakt. Maar dat is 100% mijn mening.
 
  • Leuk
Waarderingen: HK511Daan en Stey
Ik ben het eens met bovenstaande, sowieso het hout van de AK lijkt op die van een CYMA AK die ik lang geleden in mijn handen heb gehad. Zelf heb ik een AK74S-UN van E&L, en zoals @Rebelattack zegt, lag deze vet in de doos. Daarnaast ben ik het eens met @Strelok , of het is een lemon, of ze hebben een CYMA in een E&L doos 'gekwakt' en opgestuurd. Al met al ben ik het ermee eens dat je een volledige refund aan kunt vragen, en het beste een echte E&L kunt kopen bij bijvoorbeeld Gunfire (nee, ik heb geen aandelen).

Ik hoop dat je er wat mee kan.
 
Bedankt voor de extra foto's. Ik blijf erbij dat dit een raar geval is. Het hout wijkt zo enorm af van wat E&L normaal levert. Ter vergelijking, kijk even in het verkoop-topic van Jelle ( Hier ) . Dat is toch dag en nacht verschil? Ik kan er niets anders over zeggen dan dat ik het geen E&L kwaliteit vindt lijken. Ik zou in jouw plaats kijken voor een volledige refund, en hem elders halen. Ik bedoel, kijk naar het kwaliteitsverschil in afwerking als je deze van Gunfire erbij pakt. Maar dat is 100% mijn mening.

Ik ben het eens met bovenstaande, sowieso het hout van de AK lijkt op die van een CYMA AK die ik lang geleden in mijn handen heb gehad. Zelf heb ik een AK74S-UN van E&L, en zoals @Rebelattack zegt, lag deze vet in de doos. Daarnaast ben ik het eens met @Strelok , of het is een lemon, of ze hebben een CYMA in een E&L doos 'gekwakt' en opgestuurd. Al met al ben ik het ermee eens dat je een volledige refund aan kunt vragen, en het beste een echte E&L kunt kopen bij bijvoorbeeld Gunfire (nee, ik heb geen aandelen).

Ik hoop dat je er wat mee kan.

Wat mij ook opviel is de plaatsing van de slingmount achter. Deze is bij de E&L foto's op de zijkant van de stock en op die van mij onderop de stock...best vreemd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pietjepuk123
Ik weet niet helemaal zeker of het ook in Frankrijk geldt, maar alle online aankopen mag je sowieso terug sturen binnen 2 weken.

Het verschil in houtkleur kan enigszins verklaard worden door ander licht, zo heb ik deze foto gemaakt van mijn AKM:

0Zz3tnH.jpg


Doordat hij recht in de zon staat lijkt hij knalrood terwijl hij eigenlijk bruin is zoals je kan zien bij mijn verkooptopic. Maar zelfs dan nog vind ik het er ook raar uitzien.

Mijn handguard heeft trouwens geen speling.

Toen ik mijn AKM binnenkreeg had ik trouwens geen krasjes bij de fire selector en dat ding bij het richtmiddel, dit gebeurd wel heel snel, maar het laat wel zien dat hij wel gebruikt is voordat je hem binnenkreeg.
 
Het is overigens niet echt alleen de kleur wat mij opvalt, maar de afwerking van het hout. De structuur en textuur ook. Tuurlijk kleurt de boel wat anders inderdaad afhankelijk van waar je hem fotografeert. Geen speling in de handguard? wow :D

Mijn E&L had overigens ook geen enkel krasje bij binnenkomst.
 
  • Leuk
Waarderingen: HK511Daan
Thanks @Strelok @Jelle @Stey

Ik krijg morgen hoogstwaarschijnlijk reactie van Airsoft Entrepot en ben benieuwd wat zij voor een oplossing gaan bieden. Deze zit in ieder geval alweer netjes in de doos en gaat sowieso terug, dit is in ieder geval niet wat ik had verwacht.
 
  • Leuk
Waarderingen: Stey en Pietjepuk123
Mocht je nog tips willen qua model, vraag gerust. Hopelijk kun je gewoon een refund krijgen! ( k'zou Entrepot lekker links laten liggen, en dan wel ergens anders 'n replica halen, maar dat is natuurlijk mijn mening wederom )
 
  • Leuk
Waarderingen: HK511Daan en Stey
Ik hoop inderdaad dat het goed komt, maar ik heb meestal wel goede ervaring met airsoftentrepot. De keer dat er iets mis was met een rear sight op mijn replica kreeg ik een voucher van 30-40 euro om het te vervangen.
 
  • Leuk
Waarderingen: HK511Daan en Stey
Ik hoop inderdaad dat het goed komt, maar ik heb meestal wel goede ervaring met airsoftentrepot. De keer dat er iets mis was met een rear sight op mijn replica kreeg ik een voucher van 30-40 euro om het te vervangen.

Haha sorry jij ook bedankt natuurlijk @Rebelattack was je even in de vorige post vergeten :oops:
 
Het antwoord van Airsoft Entrepot:


Dear Sir,

Thank for your message.

In order to bring back your E&L AKM Platinum AEG (Gen2 / Noir) from order 1000390780 to our workshop for an examination and we then invite you to send it back to us.

You will then find a prepaid Colissimo shipping note that will allow you to send us back your product without any charge for you nor waiting time.

You will just have to print this shipping note, stick its left part on your parcel and leave it in your nearest post office.

We invite you to join a note to your parcel with your name and your order number written on it, it will help us classify your parcel.

We also invite you to overpack your product to prevent it from being damaged during its transportation.

We will analyze your product once received in our workshop and we will do our best to ensure that you can enjoy a fully fonctional product as soon as possible.

The examination may take between 1 and 15 days, the average delay being around one week.

We are now awaiting you parcel and we wish you a nice day.

Best regards,

Airsoft Entrepo