Duurtest review Cyma Mp5-SD6

Vladimir

Amor Vincit Omnia
23 mei 2014
1.708
974
Trophies
24
Zo,net klaar met editten van alle video content.
En dan begin ik gelijk met mij te verexcuseren voor de beeldkwaliteit en de video zelf.
Het is mijn eerste video review en dus nog wat amateuristisch.:oops:

Het lijdend onderwerp is dus een Mp5-SD6 van Cyma.
2,5 jaar geleden gekocht bij Taiwangun en heeft al flink wat skirms meegemaakt en dan vooral CQB.
Dus veel single shot geschoten.
Ik ben op het spoor gekomen van deze Cyma door een review in Skirm Magazine.
De redacteur die de review deed was lyrisch over dit product en ik besloot hem zelf dus ook aan te schaffen,geen moment spijt van gehad.:)

Ik besloot hem uit elkaar te halen puur om te kijken hoe de gearbox er nu,na 2,5 jaar,aan toe is.
En dat wil ik natuurlijk graag met gullie allen delen.
Eerst het filmpje dan maar.:cool:


Zoals in de review movie besproken vindt ik deze Cyma echt een aanrader.
Ik ben zeer verrast door de bouwkwaliteit van de gearbox en de gebruikte onderdelen.
Er is veel meer uit te halen wat betreft FPS en/of ROF.
Hij kan het hebben.
En als beginners replica zeer aanbevelenswaardig want oersterk.:D

Nadelen zijn er ook te weten; de handguard pinnen die erg gemakkelijk loslaten en dan dus ergens in het groen verdwijnen.
De achterste sling attatchment die dus ook al eens weggeraakt is.o_O
De stangen van de schuifkolf die op den duur iets krom gaan staan.
Het vooreind met de beide lopen,silencer en frontgrip die dus wobbel hadden.
En de hop-up schuif die erg gemakkelijk beweegt,ook tijdens vuren.:(
Allemaal makkelijk op te lossen problemen,dat dan weer wel.

Voordelen zijn; gemakkelijk te fieldstrippen.
Geweldige gearbox voor wat je ervoor betaald.
Gekogellagerde springgeit,rvs cilinder (of in ieder geval lijkend op),trigger assembly die in de gearbox vastgezet is met een schroef,goede motor met sterke magneten,de piston die met nog als nieuw uitziende vertanding eruit kwam na 2,5 jaar intens gebruik.:)

Wel raad ik shimming aan ter voorkoming van overmatige slijtage maar dat is geen pre gebleken bij deze Cyma.
De ROF bleef steken op 660 en de FPS op tussen de 320 en de 330 in.
Dat dan met afgestelde hop-up.
Ideaal CQB-platform heb ik ondervonden.:D
 
Gekogellagerde springgeit....

1e48f66a25987f56f5e21eca1841a7e6.jpg


:D sorry, kon t niet laten haha

Leuke video.

Één tip voor de volgende keer. De hele video camera op een statiefje zetten ;) :p
 
Staat hij ook maar door de verschillende posities en plaatselijke locaties moest ik er toch af en toe mee slepen. :)
 
Staat hij ook maar door de verschillende posities en plaatselijke locaties moest ik er toch af en toe mee slepen. :)

Dat je verschillende posities gebruikt is niet erg, in tegendeel zelfs dat is juist goed!. Maar probeer met editten het daadwerkelijk verslepen van je camera er tussenuit te knippen. Dat kijkt een stuk rustiger en staat pro ;)
van 1 minuut 25 t/m 4 minuut 59 houd je de camera toch in je hand of zie ik dat verkeerd?
 
Anders kijken om een gecentreerd overview perspectief te pakken Die dus je oppervlak vlak filmt en dat je dan zelf de gearbox in het frame beweegt zo dat het goed te zien is. Dat doen de meeste en zorgt voor meer rust.
 
Ja,dat klopt Sadiek.
Ik neem de tip mee in mijn volgende review movie.

Zelfde geld voor Rebel.
Thx,ik neem het mee naar mijn volgende filmproject.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sadiek
Hoi Vladimir, Goed filmpje. Leuk om te kijken, Ik heb er weer iets van geleerd. Groet Hans