Duurdere AA of een goedkopere AA upgraden?

Even back on topic (Thnx @Maffo ) ik heb mijn TM HK416 nu wel geteld 6 dagen en ga hem laten upgraden. :confused:

Ik ben helemaal niet tevreden over de trekkerdruk. Hij mag dan wel er leuk op lijken, maar die trekker lijkt nergens op. Je kunt geen trekkerdruk opbouwen, zonder de kans dat hij maar half cycled en vastslaat. Je moet de trekker altijd compleet overhalen of niet aanraken. Dit is blijkbaar een TM bekende issue en moet je dan even van semi-auto-semi schakelen. Leuk in de heat of the moment.

Dus ik ga er een mosfet in laten bouwen. Deze lijkt alles zo te kunnen programmeren dat je precies die trekkerdruk kan "faken". Verder kan ik auto laten omzetten naar 3rnd burst. En nog veel meer opties.

Nu is mijn vraag, nu hij toch open ligt, wat is nog een redelijke upgrade die je veel bang voor je buck geeft? Met deze mosfet + kleine dingen, zit ik alweer aan de € 200,00 extra. Dus graag iets van onder de € 100,00 die veel resultaat geeft of qua range of qua accuracy.

Alvast bedankt!
 
100 euro? stalen loop+ flathop+ arbeid zou rond de 100 moeten komen. Veel beter word het niet voor die prijs.

Ik weet niet bij wie je het laat doen, maar even snel rekenvoorbeeld:
https://www.skirmshop.nl/nl/prometheus-603mm-eg-barrel-2755mm-next-generation.html prometheus barrel 275mm 60 euro
https://www.skirmshop.nl/nl/prometheus-purple-bucking.html prometheus purple bucking 12 euro
https://www.skirmshop.nl/nl/maple-leaf-omega-nub-tensioner.html Maple leaf omega nub 7 euro
Totaal: 79 euro, geeft nog 21 euro voor de tech.

Er zijn natuurlijk altijd goedkopere en duurdere opties, maar dit is een goede middenoptie.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dodgy
Loop & Hop upgraden als je al voor een mosfet gaat, is zeker de moeite waard, mits natuurlijk goed gedaan. De suggestie hierboven is iets wat ik ook zeker zou overwegen.

Ken het gevoel, ik heb ook telkens opnieuw weer deze specifieke upgrades gedaan. Barrel & hop zijn gewoon zeer zeer belangrijk voor accuratesse en zonder mosfet lijkt het gewoon nergens op, een mosfet verbeterd het plezier in het schieten gewoon enorm. Zeker als je kruit gewend bent, lijkt het hoe je met een AEG moet schieten zonder mosfet gewoon nergens op. En daarnaast, perongeluk een halve cycle afdrukken gevolgd door een mislukt schot voelt gewoon vreselijk aan, brrr.

Waarschuwing, je gaat waarschijnlijk straks toch ook zoeken naar een snellere trigger response. Ik zou meteen de tech 16:1 of misschien zelfs 13:1 gears laten plaatsen en shimmen. Hier heb je dan zeer waarschijnlijk een snellere / sterkere motor bij nodig. Minder noodzakelijk dan de andere upgrades, maar wederom een zeer fijn aanvoelende. Gears €35, motor €65 (of meer) en de kosten van het afstellen erbij. (duurder, want tijdsintensief)
 
  • Leuk
Waarderingen: Dodgy
Je barrelsetup upgraden is makkelijk en vlotter dan je gearbox upgraden. ik zou het persoonlijk bij die gearbox upgrades houden en dan opnieuw testen.

Ik zou het toch zonde vinden van je geld als je een TM koopt en dan meteen alles wat het een tm maakt eruit gaat slopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dodgy
Mja, het is ergens zonde, maarja... Bij TM betaal je wel een beetje voor het goed uitgedachte design, waardoor dit soort dingen uberhaubt beter mogelijk worden.

TM is daarnaast veelal gewoon erg goed afgesteld voor wat de onderdelen aankunnen. Het is niet zoals bij vele andere fabrikanten dat er direct winst te behalen valt bij het openmaken en wél correct tunen. Maar verder is het geen magie ofzo, er valt nog zeker winst te behalen bij het modden van een TM.

Alleen veel mensen die toch de internals zelf onder handen gaan (laten) nemen, kiezen voor goedkopere merken / merken waarvan de externe componenten uitmuntend zijn.

Beginnen met een TM maakt het inderdaad wel een dure build zo. Maar goed, als je (zoals ik) niet echt een verzamelaar bent maar juist goed wilt worden met één of een paar platformen en daar veel mee gaat spelen, is upgraden naar mijn mening wel way to go.

(Zie daarnaast die IAPSers met €1500-3000 TM hi-capa's)
 
  • Leuk
Waarderingen: Dodgy
Thnx voor alle snelle reacties, alleen zijn dus de adviezen wat wisselend.

Ik wil alleen niet gelijk delen upgraden die vanuit TM al erg goed zijn. Het was meer zo van, als hij er toch ligt.

Dus wat @Maffo zegt; barrel, bucking, nub is een goede en betaalbare upgrade.
En wat @sherlockzor zegt; alleen gearbox/motor is een wat duurdere goede upgrade.

@MadBinton demonstreert hier het snowball effect en zegt; doe dan beide. :D

Ik vraag het even ook aan Airsoftshop.be en kijk wat zij zeggen.
Heb het gevoel dat mijn 2x gloednieuwe 7,4 lipo's al weer vervangen gaan worden. :(
 
Nahjah, ik ben vooral van mening dat een mosfet een beetje een must have is. Een AEG zonder voelt verschikkelijk slecht kwa trigger anders. En met een trage motor gearbox erin, lost een mosfet dit maar deels op. Geen idee in dit geval.

Maar inderdaad, bij een erg basic mosfet met een 7.4v kan het zijn dat straks alleen het half cyclen bij trekkerdruk opbouwen verholpen is.

Voor de accuratesse, is wat Maffo aanraad gewoon een goed idee. Persoonlijk zou ik altijd onderdeel voor onderdeel pakken. Kijken met de stock nub mits goed, eerst de bucking. Daarna bucking erin, kijken of het beter wordt. etc.
 
Het is dat het een TM NGRS is, waardoor parts direct duurder zijn en er geen standaard v2/3 gears in kunnen. Zat gister er naar te kijken en 40 euro voor een piston is een beetje veel tov shs, cyma en zelfs retroarms. Echter kan ik niet inzien hoe je op 100 euro voor motor en gears komt? Je noemt 13:1 dus dan zijn er maar 2-3 merken (rest is rebrand) en die kosten allebei geen 35 euro voor een setje, bij de meeste sites (nl prijzen wel). 65+ voor een motor is ook heel veel, sure als je een aac, asg of starwei haalt kom je er wel, maar er zijn ook prima goedkopere (imo net zo goeie) opties. 13:1 met een stock motor kan wel, trek je alleen wat meer ampere en kan je beter een aftermarket motor op stock gears nemen.

Ik ben het wel eens over de fet alles waar ik mee speel bouw ik op zijn minst een simpele 3034 fet in, scheelt weer.

Ps: semi lock is inherrent aan het tm design en gezien 90% ervan is gekopieerd heeft iedereen hier last van. Oplossing is mee leren omgaan of geld tegen aan gooien.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga hem vandaag versturen en heb gekozen om jullie advies (tussen de regels door) te nemen.

Als ik nu gelijk meerdere dingen laten upgraden, kan ik het overzicht kwijt raken wat waar nu voor zorgt.
Zeker omdat ik zelf het upgraden niet uitvoer.
Dus laat er nu de Titan Mosfet inbouwen en ga dan vandaar uit verder met het instellen van de Titan via zijn software.

Dan kan ik later altijd nog verder gaan upgraden. Het ding heeft nog geen skirm gezien, dus moet eerst maar eens kijken wat hij standaard doet.
Anders waardeer ik het upgraden ook niet. :D

Maar heb jullie lijstje wel opgeslagen voor mogelijke toekomstige upgrades.

Thnx!