DMR looks

Rens Ruigrok

Well-Known Member
8 jul 2017
303
104
Trophies
10
hey een goedenmidag!

ik speel zins eem jaar met mijn krytac crb als dmr. nu was het idee al om later wat meer te gaan voldoen aan het uiterlijk van een dmr maar omdat de orgas waar ik vaak speel hier geen verplichting aan stelden heb ik dit uitgestelt om de portomonee maar wat de sparen.

nu kwam ik er afgelopen weekend achter dat crit hit de regels wat heeft bijgestelt en is het nu toch tijd om wat meer te gaan voldoen aan het dmr uiterlijk.

nu ben ik van plan om de krytac lvoa upper er op te zetten samen met een bipod. is dit voldoende of zijn er nog meer dingen die ik zou moeten wijzigen?

groeten Rens!
 
Wat CH er zelf over zegt... staat overigens netjes aangegeven bij hun events....

DMR / semi auto sniper.
Dit moeten ook werkelijk replica's zijn van echte realsteel versies.
Uitzondering zijn omgebouwde AR15 replica's: dan zijn minimaal deze aanpassingen nodig:
Sniper Stock, Sniper Scope, BiPod, long rail low, cap magazijn of
 
ja ik heb de regels van crit hit idd gezien. mark vertelde afgelopen weekend dat de stock en scope geen probleem zijn en ik vermoed magazijnen ook niet. maar dit ga ik nog even controleren.

de vraag is ook een beetje bedoelt naar mogelijke andere velden die nog striktere regels hanteren?
 

Ja en nee...

Het moet geen MP5 / MP7 / pistol oid zijn... maar gebruik zelf bijvoorbeeld een BLOCK II replica in SPR/DMR configuratie wel met short dot en bipot maar dat zou dan alweer buiten de, bijvoorbeeld door CH, gestelde voorwaarden vallen. Terwijl het wel een replica is die ook voor die doeleinden in RS wordt ingezet. Maar omdat ik dan geen sniper stock heb zou ik hem niet zo kunnen/mogen gebruiken...
 
Dit vind ik persoonlijk onder de categorie m4 + round drum en pistol + round drum vallen. De replica zo aanpassen dat je wel alle voordelen hebt maar niet de nadelen. Zoals gewicht en lengte van de replica.
Leuk voor een veld zoals balls and arrows maar op een tacsim vind ik dit gewoon niet thuis horen. Wees dan een vent en draag de lasten met eer.

Zo. En nu weer genoeg gezeikt. Zo kijk ik er tegen aan, airsoft is een hobby en iedereen moet spelen zoals ie zelf wil, zelfs speedsofters...
 
Dit vind ik persoonlijk onder de categorie m4 + round drum en pistol + round drum vallen. De replica zo aanpassen dat je wel alle voordelen hebt maar niet de nadelen. Zoals gewicht en lengte van de replica.
Leuk voor een veld zoals balls and arrows maar op een tacsim vind ik dit gewoon niet thuis horen. Wees dan een vent en draag de lasten met eer.

Zo. En nu weer genoeg gezeikt. Zo kijk ik er tegen aan, airsoft is een hobby en iedereen moet spelen zoals ie zelf wil, zelfs speedsofters...

Een BLOCK II MK12?
 
Een BLOCK II MK12?

Ben niet zo thuis met die dingen. Als het in rs geen dmr is, waarom in airsoft wel?

Is het wel een dmr dan heb ik niks gezegd, over deze replica.:p

Een ruski voorbeeld, vss en varianten zit
geen rail of bipod op. De draganov/svd zelfde verhaal maar beide zijn wel dmr.
 
Special purpose rifle wordt gebruikt in de marksman rol (DMR). Voor de rest maakt de mk12 geen onderdeel uit van het SOPMOD block II programma, dit is een DD RIS Rail in 9.5 of 12.25 inch (of de speciale 11.5) en nog een reeks mogelijke attachments.

Waarom iets in airsoft wel een DMR is maar in RS niet? Misschien omdat het in RS niet bestaat? Zie ook genoeg rusfor die hun ak74 als dmr gebruiken, komt beetje op hetzelfde neer als wat je over m4’s zei.
 
Ik zie de dm(r) rol als stap tussen sniper en assault. Net te ver voor assault en sniper is net niet nodig. En die net achter de assault lopen met de aanval.
Dan kunnen we nog details bij halen om te bewijzen wat dmr is of wat niet.

Het gaat mij meer om wel de lasten én de lusten. Een plastic replica van 0,5 kg is heel leuk als dmr maar met airsoft willen we toch grotendeels deels realisme?

En betreft de dmr ak, zullen vast wel paar rond lopen. Maar ik ken ze niet...
 
Ik zie de dm(r) rol als stap tussen sniper en assault. Net te ver voor assault en sniper is net niet nodig. En die net achter de assault lopen met de aanval.
Dan kunnen we nog details bij halen om te bewijzen wat dmr is of wat niet.

Het gaat mij meer om wel de lasten én de lusten. Een plastic replica van 0,5 kg is heel leuk als dmr maar met airsoft willen we toch grotendeels deels realisme?

En betreft de dmr ak, zullen vast wel paar rond lopen. Maar ik ken ze niet...

Snap wat je zegt, maar helaas “werkt” het zo niet. Wat dat betreft begint het al bij het simpele feit dat de magazijncapaciteit nog niet een beetje in verhouding staat tov RS en er zowat overal een boxmag onder wordt gehangen....

Maar zoals Rebel idd ook al heeft aangegeven is de MK12 een SPR die wordt gebruikt in de DMR rol, maar de meeste mensen denken dat een DMR een 7.62 kaliber moet zijn, wat dus niet juist is. Dus niet de lasten wel de lusten gaat zeker niet altijd op...

Nogmaals wel ben ik van mening dat de replica in welke rol dan ook enigszins moet voldoen aan wat je daar in de RS tegenhanger bij zou verwachten.... dus een MP5 DMR krijg ik wel kriebels van... of een sniper van 50cm lang gaat er bij mij ook niet zo goed in... maar ja, zolang de orga het toestaan kan je er verder niet zoveel aan doen hè...
 
Ik zie de dm(r) rol als stap tussen sniper en assault. Net te ver voor assault en sniper is net niet nodig. En die net achter de assault lopen met de aanval.
Dan kunnen we nog details bij halen om te bewijzen wat dmr is of wat niet.

Het gaat mij meer om wel de lasten én de lusten. Een plastic replica van 0,5 kg is heel leuk als dmr maar met airsoft willen we toch grotendeels deels realisme?

En betreft de dmr ak, zullen vast wel paar rond lopen. Maar ik ken ze niet...

Punt 1 eens, punt 2 zolang het er extern uit ziet als een DMR en niet iets raars is zoals Peter al aangaf dan zou het gewicht niks moeten uitmaken, onze snipers zijn ook plastic bodies en niks qua gewicht, in het echt is dat meestal toch wel weer anders.