demper & Tracer in één

ik heb zelf geen 3d printer maar z'on silencer met leds is dat niet door iemand te maken? en wat zou dat dan gaan kosten? of is zoiets ook gewoon te koop?
 
Ik vind het een keitof idee! Is er iemand die het al werkend gekregen heeft?

Ik heb even zitten rekenen... stel:
- Een BB vliegt met een snelheid van 100 m/s (~ 328 fps, oftwewel 10.000 cm per seconde)
- De tracer is 10 cm lang (van IR sensor tot aan het uiteinde)

Dan vliegt de BB door de tracer in 1 ms. Je hebt dus 1 ms om:
- Te zien dat er een BB is.
- De LEDs snel genoeg aan te zetten dat ze de BB nog (lang genoeg) verlichten.

Even aannemend dat de Arduino Uno dezelfde latency heeft als de Nano, dan heeft die volgens Google zo'n 4 ms latency ... en dat is mogelijk latency op enkel input of output, niet input + output. Dat kan dus nooit werken, toch?
Het Teensy platform zou ~ 1ms delay hebben, maar ook dat is waarschijnlijk nog te traag.

Is het niet makkelijker om een analoge schakeling te maken? Dat zou minder stroom moeten kosten en kan ook nog eens goedkoper kunnen zijn.
Het nadeel is echter dat je dan niet zomaar geavanceerde features zoals FPS meting kan doen.
 
Tja, als je er minimaal 10 uur in moet steken moet je wel een erg laag uurloon rekenen wil het goedkoper zijn ;)
 
Je kan beter werken aan iets dat in de hop up werkt, dan zit je qua prijs een stuk goedkoper en kun je als schakelaar gewoon de trigger contacts gebruiken. Het enige wat je dan verder moet doen is zorgen dat je stroom en voltage naar je LED's niet te hoog zijn en dat niet afhankelijk is van de batterij. Je kan het ook simpeler doen met een 2de batterij en wat weerstandjes en dat het altijd aan staat.
 
Altijd aan is minder subtiel voor CQB in het donker/schemer. Als je dan mikt op je tegenstander dan ziet hij je gelijk. Als het in de hopup zit dan zal het beperkter zichtbaar zijn dan vooraan op een silencer, maar toch....

Ik weet niet hoe lang een hop-up precies is, maar de belichtingstijd lijkt me dan ook korter. Dat hoeft op zich geen issue te zijn, want er zijn ook korte tracers te koop, maar het maakt het aan die kant wel weer iets meer een uitdaging. (meer LEDs nodig?)

Ik was gisteren op Conrad.nl aant kijken en verschoot er een beetje van dat zo’n UV LEDje gewoon 2 euro per stuk is :eek:
 
Altijd aan is minder subtiel voor CQB in het donker/schemer. Als je dan mikt op je tegenstander dan ziet hij je gelijk. Als het in de hopup zit dan zal het beperkter zichtbaar zijn dan vooraan op een silencer, maar toch....

Ik weet niet hoe lang een hop-up precies is, maar de belichtingstijd lijkt me dan ook korter. Dat hoeft op zich geen issue te zijn, want er zijn ook korte tracers te koop, maar het maakt het aan die kant wel weer iets meer een uitdaging. (meer LEDs nodig?)

Ik was gisteren op Conrad.nl aant kijken en verschoot er een beetje van dat zo’n UV LEDje gewoon 2 euro per stuk is :eek:

Ging hier ook om een hop up, maar goed valt wel mee hoe goed het te zien is wanneer het in de hop up zit. De bb blijft ook een tijdje in de hop up en vliegt niet met 330+ FPS door een buis, dus je belichtingstijd is veel langer dan in een tracer unit, je belicht ook meestal net onder de gang voor de nozzle dus hij wordt belicht als de bb ervoor wordt afgeschoten. Als je dus schiet zal de bb na een lange tijd schieten niet opgelicht zijn, maar dat is niet zo heel erg.

Denk dat je op andere plekken echt wel goedkopere leds leds van de juiste golflengte kan vinden, ligt er natuurlijk ook een beetje aan welke leds je hebt opgezocht, desondanks kosten ze wat, maar voor een hop up unit tracer heb je er max 2 nodig en met de rest van de electronica ben je wss voor onder de 10 euro klaar.
 
Terug
Bovenaan