demper & Tracer in één

Nog niets, ik heb hem er net op zitten en heb de shell er nog niet omheen zitten (dit is enkel de core) Denk niet dat ik vandaag aan testen toe kom, moet ook nog werken

Testresultaten deel ik uiteraard zodra ze beschikbaar zijn!
 
Deze zijn geprint op een Prusa MK3, prima printer en heel betaalbaar!

44944168964_f022084288_h.jpg


Laatste plaatjes voor vandaag, heb er voor het idee even een carbon stickertje omheen gedaan.

30728296987_df6eb26ece_h.jpg


45618353582_536d16e3e4_h.jpg


Hij lijkt conisch in plaats van cylindrisch op de eerste foto maar dat is gezichtsbedrog, dat wordt veroorzaakt door de voorkant die niet helemaal netjes is afgesneden (niet evenwijdig aan de voorkant van de demper core)
 
Bedankt voor de leuke reacties! Ik heb de ledjes besteld, ze komen uit Duitsland dus die zijn er komende week wel.

Ik zit overigens te twijfelen, bij andere projecten het is gebruikelijk dat ik video's maak van het proces. Hebben jullie daar ook belang bij? Het kost wel aardig wat tijd dus er moet wel voldoende animo voor zijn.
 
Persoonlijk prefereer ik gewoon foto's tijdens het bouwproces (de verschillende stadia) en pas aan het einde een video van het eindresultaat.
Schema's en bouwtekeningen (STL's) zijn natuurlijk ook altijd leuk om een topic compleet te maken. :)
 
Ik heb de tracer/demper getest als gesloten versie zonder de tracer features om te horen of er verschil is in geluidsproductie. Het resultaat komt overeen met een van de eerste reacties op dit topic, het meeste geluid dat de GBB produceert komt niet vanuit de loop maar de rest van de replica. Er is wel een verschil maar de replica is niet echt stil geworden.

Laat ik het zo omschrijven: Zonder doe ik gehoorbescherming op bij target practice binnen. Met dit ding er op kan dat zonder de gehoorbescherming.
 
Wat ik me eigenlijk afvraag: moet je bij een eigen ontwerp van een demper geen rekening houden met luchtwervelingen?
Ik kan mij voorstellen dat onderbrekingen (dempkamers, plekken waar een LED zitten) nadelige effecten kan hebben op de baan van je BB. o_O
 
Kunnen we niet aannemen dat de rechte lijn van de bb het snelst is en ook dezelfde snelheid als het gas heeft en daarom eerder weg is dan dit zou kunnen gebeuren. (Follow up shots geen idee)
In het kort denk ik dat het wel meevalt.
 
Geen idee wat het echte effect zal zijn, maar een airsoft barrel heeft geen trekken en velden, de snelheid van het projectiel ligt stukken lager dan bij RS en het projectiel is ook heel licht (doorgaans tussen de 0.2g en 0.4g aan massa), dus mijn gevoel zegt dat een BB op z'n minst zal gaan wobbelen (of de hop-up teniet doet) als er geen rekening wordt gehouden met wervelingen die kunnen ontstaan zodra het "Rechte vlak" (van de loop) overgaat in eentje met verschillende diameters.
 
Het heeft even geduurd omdat ik het nogal druk had met de nieuwe release van SolidWorks (nieuwe features leren kennen en configureren) naast het gewone werk. Ik heb de precisie en accuratie getest en de "demper" lijkt hier tijdens gebruik geen meetbaar effect op te hebben (bij de test stond ik te schieten, het was dus niet vanaf een vast en stevig "meetstandaard").

De leds zijn binnen dus ik kan het geheel in principe in elkaar gaan zetten. Ik bedacht mij overigens dat ik geen PLA kan gebruiken hiervoor aangezien die niet goed tegen UV kan. Ik ga nog wat opties vergelijken om te kijken welke de beste voor deze toepassing is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Misschien een super domme vraag - heb de ballen verstand van dit soort dingen - hoe 'weet' de tracer unit dat de trigger over gehaald wordt en dus de leds moet activeren. Want neem aan dat de leds niet constant branden?
 
Misschien een super domme vraag
Nee hoor. ;)

Een tracer heeft aan de ingang een IR-LED en IR-sensor (IR = Infra Rood, hetzelfde als op de afstandsbediening van je TV) zitten.
De IR-LED schijnt op de sensor en brandt continu tijdens gebruik.
Als er nu een projectiel tussen de LED en de sensor komt, dan wordt de lichtstraal onderbroken en weet hij dat hij de tracer-LEDs even een tijdje (een paar milliseconden tot een halve seconde) moet laten branden.

Wanneer je nu ook aan de achterkant van een tracer zo'n IR-LED en -sensor combinatie zou plaatsen, dan kun je in feite ook meteen de tijd meten die het 't projectiel gekost heeft om van de voorste tot de achterste sensor te komen en kun je daaruit ook berekenen wat de snelheid van de projectiel is; je hebt dan meteen een chrono.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan