De 2019 begroting van de nabv

Maffo

Well-Known Member
4 sep 2016
1.232
896
Trophies
17
Hallo allen,

In de nieuws sectie van je mijnnabv vind je diverse documenten van de nabv. Meestal kijk je er niet, er gebeurd niet zo heel veel meestal. Maar ik wil jullie er wel op wijzen dat de nabv hier ook de begrotingen upload. Niet alleen staat hierin hoeveel geld er aan wat gaat worden uigegeven in 2019, maar ook hoe. Eigenlijk is het ook een vooruitzicht op 2019.

Vandaar is het wel interessant om deze eens te lezen, want er staat een hoop in dat interessant is. Enkele dingen die mij opvielen:

- Verbetering ict en mogelijk een nabv eigen forum.

- Professionalisering en uniformisering bestraffing op overtredingen. Niet langer komt iemand weg met cheaten hier en daar, het word nu centraal bijgehouden.

- De airsoft lobby in de politiek word voortaan ingehuurd. Dit lijkt mij een goede stap omairsoft blijvend legaal te houden zonder beperkingen. Misschien ook nog kansen, denk aan het legaal maken van alle op explosieven gelijkende voorwerpen.

- Verbetering communicatiebeleid. JA!

- Een extra buitenlocatie van de nabv zelf.

Kortom, er staat best wel veel op de planning. Ikzelf was echt verrast toen ik de eerdere begroting ontdekte in mijnnabv. Ik heb het gevoel dat veel van jullie hiervoor ook nooit eerder de begroting hebben gekeken. Ik raad het wel aan als je daar interesse in hebt. Het staat in je mijnnabv onder het kopje informatie.
 
Top! Zal eens kijken wanneer ik weer achter de computer zit.
 
Staan interessante dingen in!
Wat mij opviel is dat ze flink vrijwilligers gaan werven maar in de begroting is deze post de helft lager dan in 2018?
 
  • Leuk
Waarderingen: M14shooter
Staan interessante dingen in!
Wat mij opviel is dat ze flink vrijwilligers gaan werven maar in de begroting is deze post de helft lager dan in 2018?

Ik denk dat er veel te besparen is indien er meer vrijwilligers uit de regio zijn. Zoals ik begrepen heb moeten een aantal vrijwilligers flinke (reis)kosten maken om de taken uit te voeren. Die kosten zullen een stuk lager zijn als de vrijwilligers meer in de buurt wonen.
 
Als het allemaal zo makkelijk was.... Helaas zijn vrijwilligers dun gezaaid en daar hebben meer verenigingen last van...
 
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix
Die extra (buiten)baan van de NABV lijkt me ook wel gaaf!
Hopelijk komen hier leuke skirms :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Is het de bedoeling dan dat ze skirmen zelf gaan organiseren op die buitenbaan namens de NABV of wordt het meer een soort testbaan, maar dan buiten? Kan me voorstellen dat de andere organisaties niet helemaal erop zitten te wachten dat de overkoepelende en 'wetgevende' organisatie ook zelf skirms gaat organiseren?
 
Kan me voorstellen dat de andere organisaties niet helemaal erop zitten te wachten dat de overkoepelende en 'wetgevende' organisatie ook zelf skirms gaat organiseren?

Ze houden toch al competities? (IAPS natuurlijk, maar ook CQB 5v5?) Soms in samenwerking met andere velden, maar ik begreep dat ze zelf op andere velden nu ook meer en meer trainingen willen geven. Wellicht is het niet zo zeer skirms, maar meer trainingssessies en "officiële" competitie matches, beetje zoals voor IAPS.
 
  • Leuk
Waarderingen: MauriceV92 en JWieleman
Je moet die buitenbaan echt zien als een extensie van het nac. Dus geen skirms, maar oefenterrein, afstel mogelijkheid en ruimte voor competitie schieten.
 
  • Leuk
Waarderingen: JWieleman
Interessant Maffo! Bedankt voor het delen.

Eigen NABV forum is ook een mooie zet denk ik en het strenger bijhouden van cheaters ook zeker!
 
  • Leuk
Waarderingen: M14shooter