Dark Forest: Zondag 24 Maart Operation: Zombie Outbreak

Goovscoov

Well-Known Member
30 nov 2018
97
81
Trophies
9
Hela forumvrienden,

Het duurt nog even maar deze skirm zit al vol geboekt (131 deelnemers)! Ik ben heel benieuwd naar hoe deze dag gaat verlopen! Wie gaan er allemaal?
Ik heb er zin in! Zie jullie daar, wordt lachen!
 
Waarom is deze nu zo populair en niet de andere weekenden? Aangezien ik op de site ook niet veel achtergrond info kan vinden?

Daarbij, zijn er goede websites voor skirms te vinden?
Of houden jullie gewoon een paar websites, van de velden, zelf in de gaten?
 
@Dodgy Omdat dit een speciaal en groot event is dit keer en ze dit redelijk vroeg op o.a. Facebook hebben gedeeld.
Persoonlijk houd ik zelf de websites van de velden waar ik graag kom in de gaten. Maar je kan ook redelijk goed terecht op de website van de NABV onder het kopje "evenementen"

Waar ben je zelf tot nu toe geweest?
 
@Lange-Ed Nog nergens, ik ga volgende week woensdag de BOSS cursus volgen. Die vrijdag erna dan naar Combat City voor een CQB beginners cursus en ik probeer nog een TAT module mee te pakken. Ben erg benieuwd hoe realistisch ze het maken.
Men eerste skirm wil ik naar Bunkerhill eind maart.
 
@Dodgy , beetje offtopic: op de website skirmen.nl kan je ook goed alle openbare skirms zien inclusief locatie.
 
TL;DR : LEUK!
Het was schitterend weer laten we dat maar gelijk even benoemen, want dat helpt ook mee op zo'n dag. Het gehele veld was open vanwege het hoog aantal deelnemers +/- 140. Dit opende weer nieuwe mogelijkheden. Ik kom vaak bij dark forest maar nog niet eerder meegemaakt dat heel het veld dan open is, dus ik had weer een nieuw stukje om te verkennen.

Verder waren het, net als altijd, team rood en team blauw die het tegen elkaar opnemen. Alleen nu een extra element, namelijk zombies. Ongeveer een stuk of 10-12 figuranten waren verkleed als zombie (jawel inclusief wolfenstein-achtige duitse zombies). Deze liepen 'zombie-achtig' rond over het veld. Je kon de zombies alleen 'hitten' als je ze met een dummy knife raakte. De zombies vielen dan neer en bleven een x aantal seconde liggen.De zombies konden jou hitten door je 'aan te raken'. Verder liep er een marshall met 'zombie geluid' uit een box in de buurt van de zombies voor de effecten.

Ik vond dat extra element heel leuk, maar soms ook wat irritant omdat je dan midden in een schermutseling zit. Dan hoorde je iemand achter je roepen; ZOMBIES! En kon je maken dat je wegkwam (hopelijk niet te worden geraakt door een BB van de tegenpartij), hergroeperen en kijken hoe te dealen met de zombies haha. Ik heb me daarmee bijzonder vermaakt, hield het spel erg dynamische en voorkwam dat we 2,5 uur lang om een choke point aan het vechten zijn omdat niemand 'durft' te pushen, wat vaak het geval is.

Van de game modes heb ik vrij weinig van mee gekregen op die dag. Dat blijft altijd een verbeter punt aan Dark Forest. Alle gamemodus worden namelijk aan het begin van de dag uitgelegd, een toeter moet bepalen wanneer de volgende gamemodus start. In de praktijk komt het er vaak op neer dat niemand meer weet wat de bedoeling is en dat men maar 'gewoon TDM' aan het doen is.

Ga het misschien nogmaals is aangeven bij de organisatie dat ze het spel stil moeten leggen bij elke nieuwe game modus en dan uitleggen. Start iedereen ook weer bij 0 en geen automatisch voordeel meer in de volgende gamemodus als de tegenpartij al tegen de spawm aan zit.

Fairplay gehalte was goed die dag, maar 1 iemand in mijn vizier gehad die zijn hits niet nam, waarschijnlijk te bang van de zombies.:p

Ik heb mij bijzonder vermaakt in ieder geval!
Foto's zijn hier te vinden(heb zelf nu een prachtige voor aan de collectie daardoor, zie avatar):https://www.facebook.com/DarkforestNL/
 
Laatst bewerkt:
TL;DR : LEUK!
Het was schitterend weer laten we dat maar gelijk even benoemen, want dat helpt ook mee op zo'n dag. Het gehele veld was open vanwege het hoog aantal deelnemers +/- 140. Dit opende weer nieuwe mogelijkheden. Ik kom vaak bij dark forest maar nog niet eerder meegemaakt dat heel het veld dan open is, dus ik had weer een nieuw stukje om te verkennen.

Verder waren het, net als altijd, team rood en team blauw die het tegen elkaar opnemen. Alleen nu een extra element, namelijk zombies. Ongeveer een stuk of 10-12 figuranten waren verkleed als zombie (jawel inclusief wolfenstein-achtige duitse zombies). Deze liepen 'zombie-achtig' rond over het veld. Je kon de zombies alleen 'hitten' als je ze met een dummy knife raakte. De zombies konden jou hitten door je 'aan te raken'. De zombies vielen dan neer en bleven een x aantal seconde liggen. Verder liep er een marshall met 'zombie geluid' uit een box in de buurt van de zombies voor de effecten.

Ik vond dat extra element heel leuk, maar soms ook wat irritant omdat je dan midden in een schermutseling zit. Dan hoorde je iemand achter je roepen; ZOMBIES! En kon je maken dat je wegkwam (hopelijk niet te worden geraakt door een BB van de tegenpartij), hergroeperen en kijken hoe te dealen met de zombies haha. Ik heb me daarmee bijzonder vermaakt, hield het spel erg dynamische en voorkwam dat we 2,5 uur lang om een choke point aan het vechten zijn omdat niemand 'durft' te pushen, wat vaak het geval is.

De game modes heb ik vrij weinig van mee gekregen op die dag. Dat blijft altijd een verbeter punt aan Dark Forest. Alle gamemodus worden namelijk aan het begin van de dag uitgelegd, een toeter moet bepalen wanneer de volgende gamemodus start. In de praktijk komt het er vaak op neer dat niemand meer weet wat de bedoeling is en dat men maar 'gewoon TDM' aan het doen is.

Ga het misschien nogmaals is aangeven bij de organisatie dat ze het spel stil moeten leggen bij elke nieuwe game modus en dan uitleggen. Start iedereen ook weer bij 0 en geen automatisch voordeel meer in de volgende gamemodus als de tegenpartij al tegen de spawm aan zit.

Fairplay gehalte was goed die dag, maar 1 iemand in mijn vizier gehad die zijn hits niet nam, waarschijnlijk te bang van de zombies.:p

Ik heb mij bijzonder vermaakt in ieder geval!
Foto's zijn hier te vinden(heb zelf nu een prachtige voor aan de collectie daardoor, zie avatar):https://www.facebook.com/DarkforestNL/
Ik was er ook bij afgelopen zondag en ik kan mij helemaal bij dit verhaal aansluiten... Er waren trouwens 158 man..

OfePoY0.jpg

Erg leuke dag en de zombies hield het spel behoorlijk opgaan... Geen 'kampers'
 
Klinkt als een ontzettend gave dag. Ik heb nog nooit meegemaakt dat Dark Forest zo druk was. Zat nog te twijfelen om te gaan, maar helaas zit de studie op dit moment in de weg (afstuderen).
 
  • Leuk
Waarderingen: Goovscoov