CYMA Thompson M1A1

manderspaul

"Rangers lead the way"
4 jan 2015
779
586
Trophies
35
Eindelijk mijn Thompson kunnen uittesten in het veld @ bunker hill


Vooraf:


1 week na bestelling bij Gunfire.pl de replica thuis ontvangen, zoals altijd goed verpakt. Replica kwam met één metal highcap(400rnd), een oplader, een sling en een cleaning rod. Helaas geen handleiding maar dit was middels Youtube te verhelpen. kosten 180 euro(exls verzendkosten).


Eerste indruk:


Replica ziet er netjes uit en qua gewicht zeer realitisch. Helaas niet voorzien van de trademarks( zou volgens Gunfire wel op de replica staan).


De houten onderdelen zijn helaas van plastic. Ze zien er wel goed uit maar het voelt iets te cheap. Dit ga ik verhelpen door echt houten parts te kopen(kosten: +-50 euro)


In het veld:


De replica kwam uiteindelijk door de FPS test met 0.20 gr BB's met een resultaat van 340 fps.(out of the box)


De thompson deed het geweldig, Zo schoot hij lekker ver zonder dat er ook maar een BB afweek naar links, rechts, of welke richting dan ook.


De aimsights zijn niet praktich, maar over de replica heen kijken en de BB's volgen werkt prima. De safety en full/semi switch zitten aan de linkerzijde van het apparaat. Daarbij zijn de switches niet met je duim te verzetten, mits je rechtshandig bent. Zodoende moet je telkens als je wilt switchen dit met je linkerhand doen. Laten testen door een linkshandigen, hij kon het wel. Dit ter info.


tijdens de skirm irriteerde ik me aan het plastic geluid dat ik hoorde als er iets tegen de plastci kolf aan kwam.(ook weer te verhelpen met de houten parts)


samenvatting:


Kosten: 7 (dit omdat de trademarks niet op de replica stonden, wat wel zou moeten volgens de advertentie en het gebrek aan handleding)


verzendtijd: 9(zeer snel)


FPS out of the box: 10 (340, zeer netjes)


Range: (niet exact getest maar denk 40 meter makkelijk te halen)


Accuracy: 10( geen afwijkende BB's, schiet uitermate lekker en accuraat)


Looks: 9(De replica oogt zeer mooi, ook de houten parts zien er aardig uit, jammer daze van plastic zijn)(gewicht is ook realistisch).


Praktisch: 6(de switsches zijn voor rechtshandigen onhandig, het herladen kost enige moeite vanwege de rail die het magazijn MOET volgen, de kolf zit laag waardoor je deze niet goed kunt plaatsen op je schouder als je wilt aimen. Hierdoor zit de buttstock lager dan gebruikelijk. De aimsights zijn niet handig. Lastig doorheen te richten, dit mede vanwege de kolf.


Eindconclusie:


Ondanks de onpraktische dingen bevalt de replica uitermate goed. wat betreft de onpraktische dingen, tja kan je zien als nadelen. Ik zie het juist als kleine dingetjes die de Thompson autenthiek maken. Plus als je de replica op standje "Full auto" zet en je een beetje een snelle triggerfinger hebt, kun je gewoon single schieten zodat je niet telkens hoeft te switchen. De plastic houten onderdelen irriteerde mij maar dit los ik nogmaals op met een setje echte houten parts. De bovengenoemde minpunten vallen echt weg als je kijkt naar de prestaties van de replica, Hij schiet zeer lekker en accuraat.


Ik heb er 2 dagen heerlijk mee geschoten en kreeg ook vele leuke reacties op het apparaat. Het is dan ook wel een niet veel voorkomende replica. Voor de WWII fanatisten is het zeker een aanrader.


Ik hoop jullie hiermee voldoende geiformeerd te hebben. Mochten er nog vragen zijn, laat je horen dan hoop ik je vraag te kunnen beantwoorden.


Gr Paul


 
 
Afgelopen weekend heb ik eens wat meer aandacht besteed aan de range van mijn Thompson.


In mijn originele post had ik vermeld dat de range rond de 40 meter moet liggen.


Hier wil ik na afgelopen weekend dus op terug komen. De range ligt ongeveer tussen de 50 a 60 meter. Sta ik zelf van te kijken aangezien ik de replica nog niet ge-upgrade heb(out of the box dus).


Note: zelfs El Commandanté stond te kijken van de range :D
 
Hmm! Nog niet eens gereageerd op je oorspronkelijke post! Maar inderdaad, die tommy schiet zo recht! Heel netjes! 
 
Vindt dit de Rolls Royce onder de smg's


Als ik er nog eens eentje voor de juiste prijs voorbij zie komen heb ik thuis nog wel een plekje in de stal voor hem.


Heb er ooit in Arizona mee mogen maaien. Hij is inderdaad klein voor ons hedendaagse reuzen.


Richten kan je vrijwel niet,dus 'spray&pray'


In het echt is het wel een budget vreter..In de US betaalde ik slechts 15($) cent per schot,maar aanhet eind van de rit moet zomaar $30 betalen voor 15 minuten fun.
 
juiste prijs? vond het al aardig goedkoop voor wat je krijgt

Met de juiste prijs bedoel ik dat ik niet perse een Cyma zoek,maar een zo echt mogelijke.


En de juiste prijs is altijd relatief..Vandaag vindt mijn  goed gevulde poeplap 300 redelijk,maar aan het eind van mijn salaris vindt mijn uien lederen portomonee 300 euro heel veel
 
300, klinkt als de helf van mijn salaris...


waarom heb ik toch dat rotloon van mij T_T