Cryptos en jij!

@NielsHoffland
Ik zeg niet dat cryptos verboden moeten/gaan worden. Echter wel gereguleerd.

Verder is het idee van iedereen op de wereld betalen met dezelfde munt op zich niet verkeerd maar eigenlijk totaal onwenselijk daar de waardeschommeling van valuta een grote factor is in de wijze waarop verschillende economien met elkaar concurreren.
Cryptos zijn op dit moment ook, door hun zeer grote waardeschommelingen, totaal niet geschikt als betaalmiddel, met de crypto waar je vandaag 1 pizza voor koopt koop je er volgend jaar 100. Dat is ook meteen de reden waarom zovelen in de hype stappen, mensen zien personen van 1 pizza er 100 maken en willen dat ook, zich niet realizerend dat die 100 pizza's wel door iemand anders betaald moeten worden. Oftewel men stapt niet in om het als een betaalmiddel te gebruiken maar om er aan te verdienen.

En zoals ik al eerder zei, het stroomverbruik van mine-apparatuur is dusdanig hoog (en neemt enkel toe) dat ik inderdaad denk dat het, zeker op lange termijn, beter is voor de mensheid om er mee op te houden.
 
En zoals ik al eerder zei, het stroomverbruik van mine-apparatuur is dusdanig hoog (en neemt enkel toe) dat ik inderdaad denk dat het, zeker op lange termijn, beter is voor de mensheid om er mee op te houden.
Tja, de techniek moet vooruit. Er is veel stroomverbruik, daar moet ik je gelijk in geven.

Om verder terug te komen op je reguleer verhaal en de pizza's... (En ja, ik ga het weer zeggen.) Dat gebeurd toch ook op de beurs?
Daar kopen en verkopen mensen toch ook aandelen over de rug van andere?
Ik denk dat veel belegger geen belang heeft bij een aandeel, maar wel met het geld wat er mogelijk mee te verdienen valt.
Je reageerde net specifiek op het stuk waar ik de crypto exchange vergelijk met de beurs. Maar als we het fysieke stuk wegdenken, is er toch geen groot verschil?

En dan rest mijn vraag, waar ben je nu specifiek op tegen?

(Er wordt in off-topic een guide geplaatst voor leken die wellicht interesse hebben in de crypto markt. Vervolgens onstaat er een discussie welke voornamelijk uit anti berichten bestaat. Je mag reageren, je mag je mening geven, maar waarom onder de guide? Waarom niet bij het discussie topic? Ik post hier gewoon even m'n verwarring hoor, maar ik respecteer je mening en zoals je ziet ben ik het op kleine stukken met je eens.)
 
En zoals ik al eerder zei, het stroomverbruik van mine-apparatuur is dusdanig hoog (en neemt enkel toe) dat ik inderdaad denk dat het, zeker op lange termijn, beter is voor de mensheid om er mee op te houden.

Hiermee doel je dus op de enorme Bitcoins mines die duizenden computers draaien om alleen te minen. Dit heeft alleen iets te maken met het verkrijgen van de munten en dus daar is mogelijkheid om andere manieren hiervoor te verzinnen.Het heeft dus verder niks met de Crypto te maken. Je kan dit minen zien als het printen van bank biljetten dat is ook niet goed voor de natuur. Dus ik vind dit geen reden om cryptos te stoppen. En de mines worden momenteel dus aangepakt, omdat de chinezen dit soort extreme 'Fabrieken' hebben. En die het dus allemaal behoorlijk verpesten voor de rest. Dus dat dat verboden word vind ik een goed ding. Alleen weet ik zeker dat dan in andere landen dit soort installaties gaan opduiken..

Verder is het idee van iedereen op de wereld betalen met dezelfde munt op zich niet verkeerd maar eigenlijk totaal onwenselijk daar de waardeschommeling van valuta een grote factor is in de wijze waarop verschillende economien met elkaar concurreren.

Ik ben het met je eens dat een Crypto momenteel niet geschikt is als betaalmiddel. En dat mensen ze nu alleen hebben om te gaan handelen en erop te verdienen. Dit komt inderdaad omdat iedereen er geld mee wilt verdienen en niet wil gebruiken als waar het voor bedoeld is. En het zou hypcriet zijn om te zeggen dat ik dat niet doe. Alleen moet je een Crypto zien als het zelfde als een Euro. Wanneer in china euros verzameld worden en in een keer verkocht word zal de waarde van de euro enorm zakken. Alleen gebeurd dit niet omdat dat voor politieke onrust zorgt.

En het is momenteel een enorme Hype. Dat ben ik met je eens het fijne aan een Hype is dat het voorbij gaat. Wanneer de hype voorbij is zullen de mensen die er mee door willen gaan daadwerkelijk door gaan. En alle mensen die denken dat ze stinkent rijk gaan worden iets anders gaan zoeken.

waarom onder de guide?
Ik denk omdat ik die post heb aangepast naar het zelfde als dit. Dus er is geen verschil tussen die 2 topics :p

Heb net de title van het andere topic overgezet naar Crypto Discussie!
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Artilux
Duidelijk verhaal om voor een leek te begrijpen (ik dus). Ga er zelf alleen niet aan beginnen. Denk dat het een kwestie van tijd is voor de bubbel stuk gaat en dan (is er de mogelijkheid) gaan mensen een hoop geld verliezen.
 
Toen ik begon met bitcoins drie jaar geleden was het vrij makkelijk om te minen. Je kon dit met je normale pc nog wel trekken, nu zijn daar inderdaad heftigere installaties voor nodig. MAAR, dat minen komt tot een einde. Er is een bepaald aantal bitcoins beschikbaar en niet oneindig. Althans, zo ging het verhaal toentertijd, weet niet of dat nog enigszins klopt.
 
Toen ik begon met bitcoins drie jaar geleden was het vrij makkelijk om te minen. Je kon dit met je normale pc nog wel trekken, nu zijn daar inderdaad heftigere installaties voor nodig. MAAR, dat minen komt tot een einde. Er is een bepaald aantal bitcoins beschikbaar en niet oneindig. Althans, zo ging het verhaal toentertijd, weet niet of dat nog enigszins klopt.


Klopt! Er zijn in totaal 24.000.000bitcoins, waarvan er momenteel rond de 12.000.000 nu gemined zijn. (Misschien ondertussen meer) maar voor de info voor anderen de manier waarop bitcoins gemined worden is met wiskundige sommen. Wanneer er 1 word opgelost word er een bitcoin overgemaakt. Ondertussen zijn die berekeningen enorm complex dat er dus veel computers nodig zijn om dit op te lossen. En iedereen die mee merkt krijgt een deel. Als je gaat minen als eenling verdien je ongeveer 3 euro per dag aan bitcoins.

Ik heb zelf geen ervaring met minen. Wellicht dat er andere zijn met meer ervaring!
 
Om het minen even in perspectief te zetten:
Een antminer S9 (één van de beste mininghardware op de markt) kost je zo'n €3.000,- incl randapparatuur, etc.
Deze miner garandeerd je een hashrate van 14TH/s, wat uitermate snel is. Een snelle calculatie brengt ons dan op de volgende opbrengst:
xUpoOmf.png


Dat is dus ~€15,- wat je opbrengst is per dag. Kost je 200 dagen constant minen om je investering eruit te halen met de huidige moeilijkheidsgraad van de rekensom.
200 dagen constant dit ding laten draaien kost je ontiegelijk veel stroomverbruik. Reken dat er ook nog eens bij en je maakt ongeveer ene minimale winst na, zeg, een jaar lang deze miner te laten draaien.

Rendabel? Nee, in mijn opzicht totaal niet meer. Slecht voor het milieu? ja behoorlijk.

Kortom, houd het bij handelen in bitcoin en start niet met minen ;)
 
Tja, ik mine wel met m'n PC. Winstgevend? Minimaal.
Voornamelijk mine ik altcoins waarbij ik geloof dat de waarde gaat stijgen. Het is centenwerk maar gewoon leuk voor erbij.
En ook het enige moment dat ik mijn grafische kaart eens echt benut...