Cryptos en jij!

NielsHoffland

Well-Known Member
27 jul 2017
1.148
490
Trophies
23
Crypto Topic!

Omdat er toch best een intresse is voor Cryptos hierbij een meer volledige uitleg! Dit zijn mijn bevindingen en methodes die ik gebruik, en ik claim niet dat dit de beste manier is. Als ik mij vergis in dingen meld dat dan even :)

Ten eerste wat ik wil zeggen is dat het lijkt op gratis geld! En dat is zeker niet waar.. Als je hier mee begint ga er dan vanuit dat het geld weg is, als je er dan winst mee maakt is dat mooi meegenomen!


Maar hoe begin ik? Wat heb ik nodig en waar krijg ik mijn coins en wat doe ik daar dan mee?
Je hebt een aantal manieren om je bitcoin te bewaren!

-Hardware Ledger: Hier kan je bitcoin bestanden op laden en daarna verwijderen uit je computer, vervolgens stop je deze in een kluis of iets. En niemand kan erbij! Dit heeft voordelen en nadelen!

Voordeel: het is veilig digitaal is de Ledger niet te hacken, en dus altijd veilig.
Nadeel: Als de stick kapot gaat ben je alles kwijt.
Nadeel: Het is niet handig, wanneer je wilt traden moet je de stick pakken en daarmee overzetten.
Voordeel: Als je iets koopt en die voor een lange tijd wilt houden is dit wel prima!
Nadeel: De krengen zijn behoorlijk duur. Op bol.com zijn ze te krijgen voor ongeveer 225 euro. Dus dat zijn extra kosten die je wel terug moet verdienen.

-Online opslaan: Hier sla je de coins op bij een App of site. Je maakt daar een account aan en je krijgt een Bitcoin adres zoals deze: 1NnditLX7joxQXaeBWz8Uuf9EBpV1KKR9E Deze code is niet geheim en niet gevaarlijk om te delen. Als iemand deze code gebruikt krijg ik geld :p

Voordeel: Gebruiksvriendelijkheid. De programmas zijn erg betrouwbaar en makkelijk in gebruik. Dus duidelijk en alle informatie die je wilt is te zien.
Nadeel: Het is niet het veiligste. Een site kan gehacked worden, en dan kunnen als je bitcoins weg zijn.
Voordeel: Je kan via dit makkelijk je bitcoins verzenden ontvangen enz.

Ik gebruik zelf Jaxx

-Opslag op je computer d.m.v software: Hier is een programma op de computer je wallet. Een voorbeeld is Electrum. (Zelf geen ervaring mee) Je krijgt hier de zelfde soort Bitcoin adres zoals bij de online site. Bij electrum maak je een account aan met een wachtwoord en codewoord met 12 woorden. Wanneer je die code op een andere computer gebruikt kom je weer in je wallet!
Tip! Deze 12 woordige code moet je op papier schrijven! GEEN computer mag eraan te pas komen. Anders zou die gehacked kunnen worden en ben je de wallet kwijt! Dus lekker met pen en papier schrijven!

Voordeel: Je kan net als bij de online wallet overal makkelijk bij
Voordeel. Het is veiliger omdat je niet afhankelijk bent van een website, de bitcoins codes staan namelijk op je computer.
Nadeel: Minder gebruiks vriendelijk

Dat zijn de manieren om je bitcoins op te slaan. Er bestaan meer programmatjes en websites om dit te doen!

Je hebt nu je wallet en je wilt bitcoins. Je moet met een aantal dingen rekening houden!
-Transactie kosten zijn altijd 10 euro: Dus wanneer je geld verzend betaal je 10 euro, dus dat gaat van het Bitcoin bedrag af. (Tip: Wanneer je al een broaker hebt verzend de gekochte bitcoins direct naar de broker. Scheelt weer 10 euro!)
-Een site die makkelijk in gebruik is vraagt vaak meer 'Service kosten' Dus je betaald dan meer voor de transactie, maar die gaat wel makkelijker en veiliger!
-Wanneer je een bitcoin koopt gebruik je het bitcoin adres van je wallet! Zorg dat je het juiste adres gebruikt! Wanneer dat adres niet klopt gaan de bitcoins naar iemand anders of verdwijnen ze....
-Je moet vaak minimaal 0,10 bitcoins kopen. Dit staat ongeveer gelijk aan 200 euro! De withdraw valua is dus ook altijd 200 euro (0,10Bitcoin). Heb je dus minder dan dit kan je het niet van je account afhalen!

Waar koop ik nou die bitcoins?
Er zijn een aantal sites je moet daarbij zelf kijken wat je een fijne website vind en welke je wilt gebruiken. Ze doen allemaal het zelfde maar bij sommige sites is er meer keuze dan bij de andere.
Dit zijn een aantal websites:
- https://bitonic.nl/
-https://www.litebit.eu/nl/

Je hebt nu Bitcoins en je wilt geld verdienen (of verliezen:() Dit doe je eigenlijk al. De bitcoins word meer of minder waard, dus je bent al aan het verliezen of aan het winnen. Je kan dus de bitcoins zelf houden, wanneer deze dan meer waard worden kan je ze weer verkopen. (Hier kom ik later op terug)

Je kan nu naar een broaker gaan dit is een handelaar. Een website waar je dus je bitcoins kan verkopen naar andere currencys.

De handelaar die ik gebruik is https://www.cryptopia.co.nz Hier kan je behoorlijk wat cryptocurrencys kopen. (De keuze is reuze)

Ook heb je Binance: https://www.binance.com/ Dit is een soortgelijke website waar ik zelf geen ervaring mee heb.

Hier op beide sites zitten veel currencys die niks gaan doen en geen nut hebben. Die moet je dus niet kopen, want je wilt munten die anders zijn dan de andere. Deze vind je door je research te doen. Kijk op social media of andere platformen. Je kan ook kijken naar de grafieken van koersen. (Hier kom ik nog op terug)

Ik wil even een aantal termen uitleggen:
-FOMO: (Fear off Missing out): Oftewel bang zijn om iets te missen. Dus je ziet iedereen geld verdienen en jij niet.. Let hier op, wanneer iedereen een munt gaat kopen. Moet je alsnog research blijven doen, want wanneer veel mensen iets kopen is dat niet meteen de goede keuze.

-FUD: (Fear Uncertainly Doubt): Dit doen vaak belanghebbende en ze verspreiden dan onzekerheid. Mensen denken dan: Shit ik moet alles verkopen het gaat mis!!!! De Prijs gaat daardoor zakken en de belanghebbende kunnen goedkoper jou munten kopen.

-SHILL: Is iemand die een groot bedrag in een bepaalde munt heeft. Die gaat dan vervolgens overal die munt aanprijzen alsof het een Tokyo marui is, waardoor iedereen die wilt hebben! En je raad het al, de prijs omhoog gaat.

-Shitcoin: Een munt die niks is en waar je dus geen geld aan moet verspillen. Vaak zijn dit munten met grappige namen.

-ATH: (All Time high): Dat is dat de munt op een hoogte punt is, dus hij is nog nooit zo veel waard geweest.

-Whale: Is iemand die heel veel van een munt heeft. Die hebben namelijk enorme invloed op de waarde. Bijvoorbeeld: Iemand heeft 10000 bitcoins en een aantal andere hebben ook zoveel munten. Als die met zijn alle afspreken om in 1x 500000 munten te verkopen zal de prijs enorm dalen!

-HODL: Een Crypto meme, betekent wanneer een coin in waarde zakt. Hou hem vast!

-Pump En Dump: Dit betekent dat een aantal mensen ineens heel veel van iets kopen. Mensen zien dat en gaan ook heel veel van die munt kopen. De munt stijgt tijdelijk heel hard en na een bepaalde tijd (Minuten / Uren) verkoopt die aantal mensen het weer met winst. Dan ziet een grafiek er zo uit:
7888.pump_and_dump.png



Dit waren de begrippen!

Nu hoe kan ik deze websites gebruiken! Ik ga in op Cryptopia omdat ik die gebruik. Wanneer je een account aangemaakt hebt ga je rechtsboven naar het Crypto tekentje, en hier druk je op Deposit. Je kan dan een munt kiezen. De site maakt een adres aan en met die link kan je jou currency opsturen naar de website. Dit kan 5 minuten tot 2 dagen duren!! Wanneer het geld is ontvangen krijg je jou bitcoins op de website. Dit kost je dus wel 10 euro! Omdat je een bitcoins transactie maakt.
(Tip: Als je nog geen bitcoins gekocht hebt maar dat wel wilt doen. Kan je dit adres gebruiken bij de site waar je koopt. Dan gaan de coins direct naar de website en heb je maar 1 transactie)

Je hebt nu je geld en je wilt gaan handelen. Je gaat linksboven naar Exchange en druk op markets. je krijgt hier een enorm aantal aan crypto's te zien met allerlei getallen! Wat betekent dat nou?

Bijvoorbeeld bij de ZSCoin staat er: ZSE 0.00000600 Vol.0.23 +/-
ZSE = De afkorting van de crypto
0.00006000= De waarde van deze munt in Bitcoins!
Vol. 0.23: gehandelde aantal in een bepaald tijdbestek (Thx Tovernaaier)
+/-: Is het aantal procenten dat deze currency in de laatste 24 uur is veranderd.
33f849376db0e7b8da03dcc2b2bb3165.png


Het is belangrijk dat je nu research gaat doen naar coin. Dus wat wil jij kopen?
We gaan even verder op de ZNcoin! Het eerste waar je naar kijkt is de grafiek, want je wilt patronen vinden. Op een Peak is het niet slim om te kopen, dan kan je beter een paar uur wachten en dan kopen wanneer de prijs lager is. Als je dit hebt moet je gaan beslissen of je deze coin wilt.

Wanneer je een coin hebt gekocht kan je de waarde vinden bij je balance. Ga wederom naar het Crypto tekentje rechtsboven en klik op Balances. Je ziet nu boven staan wat je momentele waarde is als je alles nu zou verkopen! Verder kun je hier bij houden hoeveel je iets hebt. Je kan bij de search optie jou munt invullen en die als favoriet plaatsen. Wanneer je dan favorites only kiest zie je alleen die munt. Dan zie je dus de waarde hoeveel je er hebt en wat het waard is.

Handel technieken!
Je hebt meerdere manieren waarop je geld kan verdienen aan cryptos. Ik onderscheid ze altijd in 2 soorten:
-Fast trading
-Long trading.

Bij fast trading pak je een munt in een dal waarvan je denk dat hij even gaat stijgen. Je koopt dat een groot aantal van deze munten en wacht tot hij een aantal % stijgt. En dan verkoop je het direct weer, want dan kan je veel winst maken. Dit heeft voordelen en nadelen:
Voordeel: Het gaat behoorlijk snel je kan in uren tijd veel geld verdienen
Nadeel: Het risico is behoorlijk hoog, omdat je al je geld in 1 munt stopt.
nadeel: Het moet met hoge bedragen anders verdien je er maar weinig geld aan, en kan het zelf zijn dat je verlies maakt door de transactie kosten (Die zijn geen 10 euro per transactie)

Long trading, je koopt een kleine munt waar je er enorm veel van gaat kopen! Bijvoorbeeld wat ik heb 1300 Elektroneums. Dat is momenteel ongeveer 160 euro waard, die munten heb ik voor 130 euro gekocht! De bedoeling is dat je de munt lang vasthoud. Je houd hem dus door pieken en dalen, wanneer er bijvoorbeeld er iets bekent word gemaakt over die munt is de kans groot dat de waarde enorm toeneemt. Dus dan ga je winst maken.. Dit heeft een aantal voor en nadelen!
Voordeel: Kans op verlies is kleiner omdat je het door pieken en dalen vasthoud.
Voordeel: Met relatief weinig geld kan je veel aandelen kopen.
nadeel: Je moet onbekenden munten kopen dus de toekomst is vaak lastig in te schatten.
Nadeel: Het duurd lang, deze munt heb ik nu 2 weken vast en 30 euro winst gemaakt.
Voordeel: Je betaald maar 1x transactie kosten, omdat je hem houd.

Je weet nu ongeveer wat je nodig hebt en wat je kan doen om te handelen! Als je het niet handig vind om je winst in bitcoins te zien kan je Blockfolio downloaden op je telefoon. je geeft hier aan hoeveel munten je hebt en welke soort munt het is. De app heeft dat de huidige waarde aan. Onthoud dus goed wat de begin waarde was!


Dit was de guide! Als je vragen hebt stel ze gerust! Ik zal ze beantwoorden en andere mensen kunnen je wellicht ook helpen. Heb je aanvullingen/verbeteringen dan waardeer ik dat enorm!

Veel succes en veel plezier!

GEBRUIK ALLEEN GELD DAT JE KAN MISSEN!!!!!
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Devnull en Jan
Momenteel is er een enorme drop in bijna alle Cryptos! Dus een goed moment om ze in te kopen! Hou er dan rekening mee dat je na het kopen eerst verlies gaat maken, maar dat de kans groot is dat hij er wel weer boven op komt!

Een maat van mij stuurde dit bericht door: Kan een reden zijn dat alles momenteel zo enorm dropt. Het komt niet uit een betrouwbare bron.. maar het kan wel het dalen verklaren! Dit is dus het effect als veel 'Whales' hun dingen gaan verkopen!
eac547451c49ab96b840afcf78c4ed1c.png
 
Laatst bewerkt:
Mag ik als tip iets bijvoegen?

Op plus500 kan je een demo account openen. Dit is een handelsite voor effecten, maar ook voor bitcoin, ripple, litecoins en dergelijke. Voordeel hiervan is dat je via dit demo account het "fast trading" systeem een beetje onder de knie kan krijgen. Oefen hier eerst op voordat je met echt geld gaat spelen ;)
 
Mag ik als tip iets bijvoegen?

Op plus500 kan je een demo account openen. Dit is een handelsite voor effecten, maar ook voor bitcoin, ripple, litecoins en dergelijke. Voordeel hiervan is dat je via dit demo account het "fast trading" systeem een beetje onder de knie kan krijgen. Oefen hier eerst op voordat je met echt geld gaat spelen ;)

Zeker! Helemaal vergeten :p Hier ben ik mee begonnen. Mooie website die overzichtelijk is. Alleen pakt de site veel van je winst af.. maar de demo functie is erg nuttig!
 
Mocht je twijfelen welke coin wellicht interessant is, ETN ofwel Electroneum is op dit moment alleen te verkrijgen op Cryptopia.
Hij pakt daar ook wel het grootste volume.

Electroneum heeft aangegeven dat ze binnenkort ( binnen 3 weken) ook op Next.Exchange staan. Een kleine Nederlandse exchange waar je jezelf al voor kunt aanmelden maar nog niet veel kunt doen.
Wanneer dit er eenmaal door is, zal de munt waarschijnlijk snel gaan stijgen.
Bericht:
https://www.facebook.com/electroneum/posts/1942242476037721

Geruchten gaan dat de andere 3 exchanges o.a. Bittrex en Binance worden.
Op dit moment dus misschien leuk om in te stappen ;)
 
@NielsHoffland de daling van de koers op dit moment is te wijten aan de regering van China en Zuid -Korea. Deze gaan de cryptomarkt aan banden leggen en hierdoor zijn er op dit moment veel "whales" vanuit deze landen die hun crypto's dumpen ;)
 
Aah oke, thx voor de info :) Maar gelukkig trekt de markt al redelijk aan. Mijn ETN was rond 10:00 112 euro waard, en nu ongeveer 141 euro. Dus veel mensen zijn flink aan het inkopen :)

Alleen zie je wel een patroon met vorig jaar. Namelijk precies het zelfde :p Dus zl wellicht een combinatie van de beide zijn.
 
Hopen dat niet meer landen een verbod op cryptohandel (willen) gaan opleggen. Zal de koers niet heel veel goeds doen als dit al zoveel invloed heeft ben ik bang.
 
Klopt, alleen denk ik niet dat dat het geval zal zijn. Wat zou een reden zijn om Cryptos te verbannen? Maar ik denk eerlijk gezegt niet dat het heel veel invloed gaat hebben op de lange termijn.. Want die coins gaan dan wel naar andere landen zoals: Rusland, Emirates of America enz.
 
Om eerlijk te zijn heb ik geen idee wat de concrete redenen zijn om een ban op te leggen. Waarschijnlijk iets met belasting, want geld wat in crypto's zit, ontvangt de staat geen centjes meer over ;) (het moet overigens wel, maar niemand bij de belastingdienst die er een touw aan vast kan knopen hoeveel je werkelijk bezit aan cryptovaluta).

Kans dat de grotere landen als de USA, Emiraten of Rusland een ban opleggen is bijna nihil. De Emiraten hebben hun eigen cryptovaluta, Rusland is bezig met investeren in crypto's en America, tja, is America. Time will tell :D
 
Een reden die ik kan bedenken voor een ban is het omzeilen van banken. Omdat je geen transactie meer via de bank maakt verdienen deze geen geld eraan. En banken hebben of hadden nogal invloed op de regering (jammer genoeg).
 
Niet geheel juist. Banken verdienen niet aan reguliere transacties tussen bijvoorbeeld jou en mij, maar aan geld wat je op je rekening hebt staan. Omzeilen van banken door middel van je spaargeld in cryptovaluta stoppen kan inderdaad een mogelijke reden zijn van de ban. Zeker in genoemde twee landen (China en ZK) zullen banken enigszins wat invloed uitoefenen op de regering.

Maar goed, dan trekken we ene beetje richting de complot-theorieën en Rothschild verhalen enzo. Dat was niet de bedoeling van dit topic haha.

Ondertussen zie ik dat de cryptokoersen weer een beetje (!) aan het rechttrekken zijn!
 
Sorry dat ik als noob mij hierin meng, maar is dit hele crypto verhaal niet erg vergelijkend met het opzetten van een peramide verkoop.
Er wordt door iedereen geld aan verdiend, totdat het ooit stopt. Dan zijn de laatste investeerders het haasje en alles kwijt. Je koopt codes die door niemand gewaarborgd worden.
Ik zou het alles behalve gek vinden, als deze ongecontroleerde waanzin gestopt zal worden.
In het meest positieve geval, zal dit gecontroleerd worden door instanties, zoals het bij banken ook gaat.
Het hele idee om van de bank af te zijn, gaat natuurlijk nergens om.

Correct me if i'm wrong please.
 
Sorry dat ik als noob mij hierin meng, maar is dit hele crypto verhaal niet erg vergelijkend met het opzetten van een peramide verkoop.
Er wordt door iedereen geld aan verdiend, totdat het ooit stopt. Dan zijn de laatste investeerders het haasje en alles kwijt. Je koopt codes die door niemand gewaarborgd worden.
Ik zou het alles behalve gek vinden, als deze ongecontroleerde waanzin gestopt zal worden.
In het meest positieve geval, zal dit gecontroleerd worden door instanties, zoals het bij banken ook gaat.
Het hele idee om van de bank af te zijn, gaat natuurlijk nergens om.

Correct me if i'm wrong please.

Het is inderdaad 1 groot pyramidespel dat net zo lang goed gaat tot de hype uitsterft wanneer mensen dit door hebben en stoppen met instappen, de instappers zijn namelijk de mensen die het daadwerkelijk financieren met echt geld.
De eerste scheuren zijn al zichtbaar door de waarschijnlijke acties van china en zuid-korea om regels te introduceren en ik denk dat er nog veel landen zullen volgen. Vergeet ook niet de enorme schade die cryptos hebben op het milieu (onder andere een reden waarom china minen aan banden wil leggen), alleen het minen van bitcoin verbruikt al meer stroom als wat heel Nederland verbruikt en zal enkel meer worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Sorry dat ik als noob mij hierin meng, maar is dit hele crypto verhaal niet erg vergelijkend met het opzetten van een peramide verkoop.
Vergelijk je de normale beurs ook met een "peramide verkoop". Een Piramideverkoop is wanneer ik jou iets verkoop en wanneer jij nog meer gaat verkopen, ik nog meer winst maak toch? Zo werkt de beurs totaal niet. Alleen wordt de waarde dus bepaald door wat iemand er voor geeft of het verkocht wordt.


Er wordt door iedereen geld aan verdiend, totdat het ooit stopt. Dan zijn de laatste investeerders het haasje en alles kwijt. Je koopt codes die door niemand gewaarborgd worden.
Er wordt zeker niet door iedereen aan verdient. Nogmaals mijn Beurs vergelijking, daar zijn winnaars en verliezers. Zo werkt het op de cryptobeurs ook.

Ik zou het alles behalve gek vinden, als deze ongecontroleerde waanzin gestopt zal worden.
Maar hoe en waarom? Het is tenslotte een anonieme manier van betalen en achter bijna iedere coin zit een gedachtegang als betaalmiddel voor iets.

In het meest positieve geval, zal dit gecontroleerd worden door instanties, zoals het bij banken ook gaat.
Op welke manier is dat positief? Ik zie alleen iets positiefs voor de overheid.

Het hele idee om van de bank af te zijn, gaat natuurlijk nergens om.
Wat is er zo belangrijk aan een bank? Buitenom dat het de manier is om geld te lenen en niet je verdiende euro's in je matras te stoppen?
Ik snap de ogenschijnlijke felle reactie omtrent het "nergens om gaan" niet, zeker niet zonder argumenten.

Correct me if i'm wrong please.
Bij deze een heel klein beetje gedaan. Mocht je je standpunten verder kunnen uitbreiden wil ik best weer reageren. Zolang het nietsmeer als een hate post op cryptocurrencies is, doe ik er niets mee.
 
Sorry dat ik als noob mij hierin meng, maar is dit hele crypto verhaal niet erg vergelijkend met het opzetten van een peramide verkoop.
Er wordt door iedereen geld aan verdiend, totdat het ooit stopt. Dan zijn de laatste investeerders het haasje en alles kwijt. Je koopt codes die door niemand gewaarborgd worden.
Ik zou het alles behalve gek vinden, als deze ongecontroleerde waanzin gestopt zal worden.
In het meest positieve geval, zal dit gecontroleerd worden door instanties, zoals het bij banken ook gaat.
Het hele idee om van de bank af te zijn, gaat natuurlijk nergens om.

Correct me if i'm wrong please.

Hey! Geen probleem dat je je mengt erin. Brengt wellicht wat nieuwe meningen erin. Wat je zegt over Piramide handel is niet echt het geval, want de cryptos worden door de bedenker aan de beurs verkocht. Deze beurs verkoopt het dan weer door aan particulieren. Ik zou die munt dan door kunnen verkopen aan jou, alleen heeft dat geen zin. Of ik verdien er niks aan of jij betaald te veel voor een munt.

Veel mensen zien een Crypto als niks, omdat het niks fysieks maar een paar pixels op je scherm. Dit is niet helemaal waar. want een munt heeft een bepaalde market cap. Dit houd in dat er maar een beperkt aantal is er kan dus niks bij worden gemaakt. Wat wel kan is dat een bedrijf een groot deel van de munten zelf houd en die later op de markt brengt. Wat dus effect kan hebben op de waarde.

Een crypto is precies het zelfde als jou briefje van 10 euro. Alleen is het dan beheert door andere mensen en is het niks fysieks. Het is kwetsbaar voor hackers, maar jou euros zijn ook kwetsbaar voor dieven..

Het hele idee van de Crypto's is dat je een vrije transactie markt hebt zonder invloed van banken en andere belanghebbende. Ik kan wel een voorbeeld geven: Ik wil geld overmaken naar een vriend in America. Normaal zou zo'n transactie dus geld kosten voor het omwisselen van euros naar dollars. Verder duurd het lang omdat het door allerlij plekken gaat om het geld uiteindelijk bij mijn vriend te krijgen. Bij crypto's kun je digitaal een munt hebben waar de staat niks op te zeggen heeft, dus de voor genoemde problemen zijn dan opgelost. Tegenwoordig is dit allemaal al weer wat verder als vroeger. Toen de bitcoins enz. bedacht is. De bedoeling is dus, Goedkoop, Anoniem en snelle transacties. Of dat momenteel allemaal optimaal werkt is 'nog' niet het geval.

Het klopt inderdaad dat de waarde zal stoppen als niemand er meer in geloofd. Maar dat is het zelfde als alles met waarde, Wanneer niemand meer een TV wilt zijn die ook niks meer waard. Alleen is zoiets wederom fysiek. En geen nummertje op je computer.


Het is inderdaad 1 groot pyramidespel dat net zo lang goed gaat tot de hype uitsterft wanneer mensen dit door hebben en stoppen met instappen, de instappers zijn namelijk de mensen die het daadwerkelijk financieren met echt geld.
De eerste scheuren zijn al zichtbaar door de waarschijnlijke acties van china en zuid-korea om regels te introduceren en ik denk dat er nog veel landen zullen volgen. Vergeet ook niet de enorme schade die cryptos hebben op het milieu (onder andere een reden waarom china minen aan banden wil leggen), alleen het minen van bitcoin verbruikt al meer stroom als wat heel Nederland verbruikt en zal enkel meer worden.

Ik denk dat ik bovenstaand al een deel van deze dingen verklaard heb. Je punt over het verbieden in China en Zuid-korea vind ik niet vergelijkbaar met europa enz. De reden dat momenteel de beurzen schommelen is dat zij inderdaad hun spullen verkopen. Hierdoor zijn er heel veel cryptos op de markt, maar deze zullen door andere mensen weer opgekocht gaan worden. Denk aan: Russen, Amerikanen en Arabieren.

Over het verbannen in China en Korea. Dat zijn landen waar Censuur enorm toegepast is, dus daarom zullen deze landen het niet fijn vinden dat er dingen buiten de staat word gedaan daar. Westerse landen staan hier heel anders in.
 
@Artilux
Jou vergelijking met de beurs gaat niet op, aandelen hebben als onderpand een daadwerkelijk fysiek bedrijf wiens prestaties de gewildheid en waarde beinvloeden. Bij cryptos is er niks, het enige wat de waarde stuwt is de bereidheid van mensen om er fysiek geld in te steken, net als bij een pyramidespel worden dus de winsten voor spelers die stoppen betaald door mensen die instappen.

@NielsHoffland
De gedachte die je post is een mooie maar het te gelde maken van een bitcoin duurt lang. In een interview van een oprichter van zo een tradeplatform (die iedereen adviseerde er niet meer aan te beginnen) vertelde deze dat transacties op dat moment al 400 uur konden duren. Gratis bestaat niet in een kapitalistische samenleving zoals waar wij in leven.
Verder is jou argument van geld overmaken kost geld ook wel overdreven, als ik iets koop in dollars en het wordt in euro's afgeschreven zijn de koersverschillen zo minimaal, die vallen in het niet bij de waardeschommelingen die cryptos laten zien.

Edit: verder is het inderdaad zo dat China veel censuur toepast, maar omdat nu van Zuid-Korea te zeggen?
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
deze dat transacties op dat moment al 400 uur konden duren.
Dit ligt volledig aan de manier waarop een crypto gemaakt word. Bij bitcoins is er een bevestiging nodig van alle eigenaren van bitcoins, dus daarom duurd dat zo lang. Andere munten zullen andere methodes gebruiken waarop er weer andere voor en nadelen zullen zijn.

die iedereen adviseerde er niet meer aan te beginnen
Dat kan zijn advies zijn, maar zolang er geld verdiend word is het nog steeds een ding. Niemand kan voorspellen wat de toekomst gaat brengen, wellicht gaat het inderdaad dood. Maar dingen veranderen kijk maar naar filmpjes van 10 jaar geleden over de mobiele telefoon. Iedereen zegt wat moet ik daarmee? En tegenwoordig loopt iedereen er mee rond.

Gratis bestaat niet in een kapitalistische samenleving zoals waar wij in leven.
Klopt, en het bedrijf verdiend geld omdat hij zelf een groot aantal van de munten bezit. En dus niet zo veer geld verdiend aan eventuele transacties.

geld overmaken kost geld ook wel overdreven, als ik iets koop in dollars en het wordt in euro's afgeschreven zijn de koersverschillen zo minimaal
Dat is omdat er nu tegenwoordig tussen ontwikkelde landen snelle verbindinge zijn en services waardoor dit mogelijk is. Maar dat geld niet voor alle landen internationaal. Het idee van Cryptos is dat iedereen over de hele wereld met de zelfde munt kan betalen.

verder is het inderdaad zo dat China veel censuur toepast, maar omdat nu van Zuid-Korea te zeggen?
Ik ben zelf van mening dat er in aziatische landen een hele andere kijk is dit gebied, wellicht een aantal uitzonderingen. Maar ik denk dat wij in Europa, Amerika enz. er toch allemaal een stuk losser in staan.

En wat zou een reden zijn om cryptos te verbieden? Wat voor reden zou daar voor zijn. En is die reden dan het beste voor de mensen? Of voor de staat en banken?