Crypto's Discussie punt

NielsHoffland

Well-Known Member
27 jul 2017
1.148
490
Trophies
23
Crypto Topic!

Omdat er toch best een intresse is voor Cryptos hierbij een meer volledige uitleg! Dit zijn mijn bevindingen en methodes die ik gebruik, en ik claim niet dat dit de beste manier is. Als ik mij vergis in dingen meld dat dan even :)

Ten eerste wat ik wil zeggen is dat het lijkt op gratis geld! En dat is zeker niet waar.. Als je hier mee begint ga er dan vanuit dat het geld weg is, als je er dan winst mee maakt is dat mooi meegenomen!


Maar hoe begin ik? Wat heb ik nodig en waar krijg ik mijn coins en wat doe ik daar dan mee?
Je hebt een aantal manieren om je bitcoin te bewaren!

-Hardware Ledger: Hier kan je bitcoin bestanden op laden en daarna verwijderen uit je computer, vervolgens stop je deze in een kluis of iets. En niemand kan erbij! Dit heeft voordelen en nadelen!

Voordeel: het is veilig digitaal is de Ledger niet te hacken, en dus altijd veilig.
Nadeel: Als de stick kapot gaat ben je alles kwijt.
Nadeel: Het is niet handig, wanneer je wilt traden moet je de stick pakken en daarmee overzetten.
Voordeel: Als je iets koopt en die voor een lange tijd wilt houden is dit wel prima!
Nadeel: De krengen zijn behoorlijk duur. Op bol.com zijn ze te krijgen voor ongeveer 225 euro. Dus dat zijn extra kosten die je wel terug moet verdienen.

-Online opslaan: Hier sla je de coins op bij een App of site. Je maakt daar een account aan en je krijgt een Bitcoin adres zoals deze: 1NnditLX7joxQXaeBWz8Uuf9EBpV1KKR9E Deze code is niet geheim en niet gevaarlijk om te delen. Als iemand deze code gebruikt krijg ik geld :p

Voordeel: Gebruiksvriendelijkheid. De programmas zijn erg betrouwbaar en makkelijk in gebruik. Dus duidelijk en alle informatie die je wilt is te zien.
Nadeel: Het is niet het veiligste. Een site kan gehacked worden, en dan kunnen als je bitcoins weg zijn.
Voordeel: Je kan via dit makkelijk je bitcoins verzenden ontvangen enz.

Ik gebruik zelf Jaxx

-Opslag op je computer d.m.v software: Hier is een programma op de computer je wallet. Een voorbeeld is Electrum. (Zelf geen ervaring mee) Je krijgt hier de zelfde soort Bitcoin adres zoals bij de online site. Bij electrum maak je een account aan met een wachtwoord en codewoord met 12 woorden. Wanneer je die code op een andere computer gebruikt kom je weer in je wallet!
Tip! Deze 12 woordige code moet je op papier schrijven! GEEN computer mag eraan te pas komen. Anders zou die gehacked kunnen worden en ben je de wallet kwijt! Dus lekker met pen en papier schrijven!

Voordeel: Je kan net als bij de online wallet overal makkelijk bij
Voordeel. Het is veiliger omdat je niet afhankelijk bent van een website, de bitcoins codes staan namelijk op je computer.
Nadeel: Minder gebruiks vriendelijk

Dat zijn de manieren om je bitcoins op te slaan. Er bestaan meer programmatjes en websites om dit te doen!

Je hebt nu je wallet en je wilt bitcoins. Je moet met een aantal dingen rekening houden!
-Transactie kosten zijn altijd 10 euro: Dus wanneer je geld verzend betaal je 10 euro, dus dat gaat van het Bitcoin bedrag af. (Tip: Wanneer je al een broaker hebt verzend de gekochte bitcoins direct naar de broker. Scheelt weer 10 euro!)
-Een site die makkelijk in gebruik is vraagt vaak meer 'Service kosten' Dus je betaald dan meer voor de transactie, maar die gaat wel makkelijker en veiliger!
-Wanneer je een bitcoin koopt gebruik je het bitcoin adres van je wallet! Zorg dat je het juiste adres gebruikt! Wanneer dat adres niet klopt gaan de bitcoins naar iemand anders of verdwijnen ze....
-Je moet vaak minimaal 0,10 bitcoins kopen. Dit staat ongeveer gelijk aan 200 euro! De withdraw valua is dus ook altijd 200 euro (0,10Bitcoin). Heb je dus minder dan dit kan je het niet van je account afhalen!

Waar koop ik nou die bitcoins?
Er zijn een aantal sites je moet daarbij zelf kijken wat je een fijne website vind en welke je wilt gebruiken. Ze doen allemaal het zelfde maar bij sommige sites is er meer keuze dan bij de andere.
Dit zijn een aantal websites:
- https://bitonic.nl/
-https://www.litebit.eu/nl/

Je hebt nu Bitcoins en je wilt geld verdienen (of verliezen:() Dit doe je eigenlijk al. De bitcoins word meer of minder waard, dus je bent al aan het verliezen of aan het winnen. Je kan dus de bitcoins zelf houden, wanneer deze dan meer waard worden kan je ze weer verkopen. (Hier kom ik later op terug)

Je kan nu naar een broaker gaan dit is een handelaar. Een website waar je dus je bitcoins kan verkopen naar andere currencys.

De handelaar die ik gebruik is https://www.cryptopia.co.nz Hier kan je behoorlijk wat cryptocurrencys kopen. (De keuze is reuze)

Ook heb je Binance: https://www.binance.com/ Dit is een soortgelijke website waar ik zelf geen ervaring mee heb.

Hier op beide sites zitten veel currencys die niks gaan doen en geen nut hebben. Die moet je dus niet kopen, want je wilt munten die anders zijn dan de andere. Deze vind je door je research te doen. Kijk op social media of andere platformen. Je kan ook kijken naar de grafieken van koersen. (Hier kom ik nog op terug)

Ik wil even een aantal termen uitleggen:
-FOMO: (Fear off Missing out): Oftewel bang zijn om iets te missen. Dus je ziet iedereen geld verdienen en jij niet.. Let hier op, wanneer iedereen een munt gaat kopen. Moet je alsnog research blijven doen, want wanneer veel mensen iets kopen is dat niet meteen de goede keuze.

-FUD: (Fear Uncertainly Doubt): Dit doen vaak belanghebbende en ze verspreiden dan onzekerheid. Mensen denken dan: Shit ik moet alles verkopen het gaat mis!!!! De Prijs gaat daardoor zakken en de belanghebbende kunnen goedkoper jou munten kopen.

-SHILL: Is iemand die een groot bedrag in een bepaalde munt heeft. Die gaat dan vervolgens overal die munt aanprijzen alsof het een Tokyo marui is, waardoor iedereen die wilt hebben! En je raad het al, de prijs omhoog gaat.

-Shitcoin: Een munt die niks is en waar je dus geen geld aan moet verspillen. Vaak zijn dit munten met grappige namen.

-ATH: (All Time high): Dat is dat de munt op een hoogte punt is, dus hij is nog nooit zo veel waard geweest.

-Whale: Is iemand die heel veel van een munt heeft. Die hebben namelijk enorme invloed op de waarde. Bijvoorbeeld: Iemand heeft 10000 bitcoins en een aantal andere hebben ook zoveel munten. Als die met zijn alle afspreken om in 1x 500000 munten te verkopen zal de prijs enorm dalen!

-HODL: Een Crypto meme, betekent wanneer een coin in waarde zakt. Hou hem vast!

-Pump En Dump: Dit betekent dat een aantal mensen ineens heel veel van iets kopen. Mensen zien dat en gaan ook heel veel van die munt kopen. De munt stijgt tijdelijk heel hard en na een bepaalde tijd (Minuten / Uren) verkoopt die aantal mensen het weer met winst. Dan ziet een grafiek er zo uit:
7888.pump_and_dump.png



Dit waren de begrippen!

Nu hoe kan ik deze websites gebruiken! Ik ga in op Cryptopia omdat ik die gebruik. Wanneer je een account aangemaakt hebt ga je rechtsboven naar het Crypto tekentje, en hier druk je op Deposit. Je kan dan een munt kiezen. De site maakt een adres aan en met die link kan je jou currency opsturen naar de website. Dit kan 5 minuten tot 2 dagen duren!! Wanneer het geld is ontvangen krijg je jou bitcoins op de website. Dit kost je dus wel 10 euro! Omdat je een bitcoins transactie maakt.
(Tip: Als je nog geen bitcoins gekocht hebt maar dat wel wilt doen. Kan je dit adres gebruiken bij de site waar je koopt. Dan gaan de coins direct naar de website en heb je maar 1 transactie)

Je hebt nu je geld en je wilt gaan handelen. Je gaat linksboven naar Exchange en druk op markets. je krijgt hier een enorm aantal aan crypto's te zien met allerlei getallen! Wat betekent dat nou?

Bijvoorbeeld bij de ZSCoin staat er: ZSE 0.00000600 Vol.0.23 +/-
ZSE = De afkorting van de crypto
0.00006000= De waarde van deze munt in Bitcoins!
Vol. 0.23: Geen idee eerlijk gezegt! Als iemand het weet let me know!
+/-: Is het aantal procenten dat deze currency in de laatste 24 uur is veranderd.
33f849376db0e7b8da03dcc2b2bb3165.png


Het is belangrijk dat je nu research gaat doen naar coin. Dus wat wil jij kopen?
We gaan even verder op de ZNcoin! Het eerste waar je naar kijkt is de grafiek, want je wilt patronen vinden. Op een Peak is het niet slim om te kopen, dan kan je beter een paar uur wachten en dan kopen wanneer de prijs lager is. Als je dit hebt moet je gaan beslissen of je deze coin wilt.

Wanneer je een coin hebt gekocht kan je de waarde vinden bij je balance. Ga wederom naar het Crypto tekentje rechtsboven en klik op Balances. Je ziet nu boven staan wat je momentele waarde is als je alles nu zou verkopen! Verder kun je hier bij houden hoeveel je iets hebt. Je kan bij de search optie jou munt invullen en die als favoriet plaatsen. Wanneer je dan favorites only kiest zie je alleen die munt. Dan zie je dus de waarde hoeveel je er hebt en wat het waard is.

Handel technieken!
Je hebt meerdere manieren waarop je geld kan verdienen aan cryptos. Ik onderscheid ze altijd in 2 soorten:
-Fast trading
-Long trading.

Bij fast trading pak je een munt in een dal waarvan je denk dat hij even gaat stijgen. Je koopt dat een groot aantal van deze munten en wacht tot hij een aantal % stijgt. En dan verkoop je het direct weer, want dan kan je veel winst maken. Dit heeft voordelen en nadelen:
Voordeel: Het gaat behoorlijk snel je kan in uren tijd veel geld verdienen
Nadeel: Het risico is behoorlijk hoog, omdat je al je geld in 1 munt stopt.
nadeel: Het moet met hoge bedragen anders verdien je er maar weinig geld aan, en kan het zelf zijn dat je verlies maakt door de transactie kosten (Die zijn geen 10 euro per transactie)

Long trading, je koopt een kleine munt waar je er enorm veel van gaat kopen! Bijvoorbeeld wat ik heb 1300 Elektroneums. Dat is momenteel ongeveer 160 euro waard, die munten heb ik voor 130 euro gekocht! De bedoeling is dat je de munt lang vasthoud. Je houd hem dus door pieken en dalen, wanneer er bijvoorbeeld er iets bekent word gemaakt over die munt is de kans groot dat de waarde enorm toeneemt. Dus dan ga je winst maken.. Dit heeft een aantal voor en nadelen!
Voordeel: Kans op verlies is kleiner omdat je het door pieken en dalen vasthoud.
Voordeel: Met relatief weinig geld kan je veel aandelen kopen.
nadeel: Je moet onbekenden munten kopen dus de toekomst is vaak lastig in te schatten.
Nadeel: Het duurd lang, deze munt heb ik nu 2 weken vast en 30 euro winst gemaakt.
Voordeel: Je betaald maar 1x transactie kosten, omdat je hem houd.

Je weet nu ongeveer wat je nodig hebt en wat je kan doen om te handelen! Als je het niet handig vind om je winst in bitcoins te zien kan je Blockfolio downloaden op je telefoon. je geeft hier aan hoeveel munten je hebt en welke soort munt het is. De app heeft dat de huidige waarde aan. Onthoud dus goed wat de begin waarde was!


Dit was de guide! Als je vragen hebt stel ze gerust! Ik zal ze beantwoorden en andere mensen kunnen je wellicht ook helpen. Heb je aanvullingen/verbeteringen dan waardeer ik dat enorm!

Veel succes en veel plezier!

GEBRUIK ALLEEN GELD DAT JE KAN MISSEN!!!!!
 
Laatst bewerkt:
Jazeker, zelf handel ik in Electroneum, op moment zo'n 100% winst. Komen wat grote deals aan dus zie dit zeker nog stijgen.
 
Gaaf! Ik zal daar eens naar gaan kijken! Prijs ligt in iedergeval lekker laag. Dat is altijd fijn :p. Ik zelf handel vooral in Deep Onions en Neblio. Werkt beide prima, alleen helaas bij Deep onion te laat ingestapt waardoor grote winst niet meer te behalven valt :C
 
Heb ze op ongeveer 0,07 euro gekocht, 2 dagen geleden waren ze 0,16 euro :p
 
Haha dat zijn mooie getallen :p Ik sta momenteel met 200 euro geinvesteerd op 289 euro. Dus das wel netjes, eerder al een mooie winst behaald bij de Litecoin. Toen ik begon waren de Litecoins nog 80 euro, en ondertussen 260 ofzo. Helaas te vroeg verkocht, maar daarna alnog een redelijke winst eruit getrokken. Maar had veel meer kunnen zijn :p
 
Haha, ze hebben meerdere deals aangekondigd op de twitter van Electroneum dus ik wacht lekker ;P

5 januari hadden ze dit aangekondigd: #Electroneum has just signed an MOU with Telecommunications & payment giant XIUS.
dat was de dag dus dat de waarde verdubbeld was.

in een andere comment staat dit :hi... just a quickie as we're still working on the transaction system overhaul, but no, this is not the biggest deal in the pipeline. It's a GREAT deal - and we LOVE the Xius team, but there's a monster still coming that's going to take a bit longer to negotiate! Both sides keen!


Kwestie van tijd.
 
Ben benieuwd heb ongeveer 60 euro aan Electroneums gekocht :) Dat word er een voor de lange termijn!
 
Weet niet of je al gelezen hebt. Je kan een wallet aanmaken op hun site zelf. Verder is er een app waar je dit in de gaten kan houden.

Ook kun je met deze app je eigen Electroneum minen op je telefoon!

Op iphone nog niet, en Android is nu open voor inschrijvingen voor de beta.
 
Weet niet of je al gelezen hebt. Je kan een wallet aanmaken op hun site zelf. Verder is er een app waar je dit in de gaten kan houden.

Ook kun je met deze app je eigen Electroneum minen op je telefoon!

Op iphone nog niet, en Android is nu open voor inschrijvingen voor de beta.

Gaaf, ik zal er vanavond even verder naar gaan kijken. Ik heb ze nu op Cryptopia gekocht.. Daar heb ik alles staan
 
Ja is op moment enige beurs waar je ze kan kopen, ook ik heb ze er daar nog op staan. Kan verder niks mee gebeuren. Als de app zo ver is door ontwikkeld dat je er ook echt veel dingen mee kunt betalen dan gooi ik ze op de wallet.
 
Kan je ze via Cryptopia verzenden? Ik dacht dat je ze alleen naar Bitcoins kon verkopen en dan verzenden. Of bedoel je dat ook? :p Via Cryptopia kan je ook al dingen kopen met Bitcoins. Helaas is de site uit Nieuw zeeland, dus waarschijnlijk niet heel nuttig voor ons :p
 
Hoe bedoel je dat? Etn > wallet kan gewoon via cryptopia volgensmij.
 
Die cryptocurrency.. komen m'n neus uit! Hoop dat die bubbel heel erg snel gaat klappen (mocht dit ooit gebeuren). Stiekem een beetje jaloezie hoor. Had 800 van die bitcoin krengen toen ze nog op 80 cent stonden. Verkocht met €1.800 winst. Probeer het optimistisch te bekijken, maar als ik die rekensom van 800 maal de huidige waarde maak, krijg ik toch enigszins kippenvel.

Misschien toch nog eens proberen met de Electroneum, alleen dan iets langer vasthouden haha
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Aii, tja het blijft een spelletje.

Zolang je het doet met geld dat je kan missen kan er weinig misgaan.
 
Cryptopia heeft z'n registratie even plat gelegd.... Damn
 
Klopt, heel veel sites doen dit.. Dus veel succes met het vinden van een broker :C
 
ETN kun je alleen maar handelen via Cryptopia op dit moment..

Denk zelf wanneer ETN nog toegankelijker word dat de prijs nog hoger zal worden :p
 
Denk zelf wanneer ETN nog toegankelijker word dat de prijs nog hoger zal worden :p

Ik hoop het, heb zelf alles geinvesteerd in the ETN :)

Helaas had ik net een hele goede gemist, omdat ik er geen vertrouwen in had. De Deeponion was 2 euro per stuk toen een maat van mij er over vertelde. Ondertussen is hij 14 euro waard :C
 
Zelf heb ik het probleem nu als ik meer in Crypto wil investeren ik eerst Bitcoins moet kopen, echter hebben vrijwel alle verkopers (websites) hun minimale bedrag zo hoog staan..
 
Zelf heb ik het probleem nu als ik meer in Crypto wil investeren ik eerst Bitcoins moet kopen, echter hebben vrijwel alle verkopers (websites) hun minimale bedrag zo hoog staan..

Ik had hier inderdaad ook problemen mee. Want je moet namelijk iets van 0,010 bitcoins kopen, wat een waarde van 200 euro is. Wat je zou kunnen doen is voor 250 euro aan bitcoins kopen, en meteen 200 euro aan bitcoins verkopen. Enige probleem is dat je dan die 50 niet meer kan opnemen, omdat je namelijk ook minimaal 200 euro aan bitcoins kan opnemen.