Contributie 2019 verlaagd

bvdzeeuw

Well-Known Member
7 jun 2015
852
487
Trophies
18
In de ledenraadsvergadering van zaterdag 3 november is alsnog bepaald dat de contributie voor 2019 verlaagd wordt naar 72 euro. In tegenstelling tot eerdere berichtgeving betaal je dus geen 78 euro, maar 72 euro voor de contributie van 2019.

Bron: nabv email
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Ja als je al betaald hebt wordt dit verschil nog un 2018 retour geatort
 
Wat is de reden hiervan? Ik heb de nabv-mail (nog) niet binnen.
 
Ja ik ben ook wel benieuwd naar de reden hiervan. Ik vond 78 op zich prima te doen, maar snapte eigenlijk niet zo goed waarom het zoveel moest zijn. Afgelopen weekend stonden we met 200 man op het veld, is toch 15.000 euro per jaar aan contributie. Behalve de NAC in Geldermalsen zie ik weinig terug van al dat geld..

Kan me zomaar voorstellen dat het is omdat er simpelweg een hoop speler bij zijn gekomen. Dat ze zeg maar geld overhouden en daarom er iets af halen.
 
PARTY TIME!!! ^_^

Vooral interessant de bewoording: "Het bestuur EN de ledenraad hebben besloten dat...". Heeft de ledenraad dus al 5 jaar lang gezegd: Neuh! Is goed zo, laat maar lekker staan dat bedrag?

Echt niet dat ik voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten hoor! Maar vooral benieuwd naar het proces en waarom dit zo last minute toch besloten is.

EDIT:
En idd wat Bax zegt. Als reenactor lijkt er weinig voor terug te komen. Zeker tegenover de IAPS'ers die er allerlei mooie gadgets en events voor krijgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: BoomSmurf en Robin2k7
Iets meer transparantie mag er wel in bij de nabv.. achja die 6 euro, proost!
 
Toch weer 3 pijpjes in de kroeg mannen :)

Eens met Bax verder, nac is leuk als je in de buurt woont. Ik ga er geen 2 uur voor rijden iig. Verder krijg je een pasje terug voor die 78 euro and thats about it.
 
Alle stukken van de NABV staan online, incl. begrotingen voor 2018, en straks ook vast 2019. Daar kun je precies zien waar elke cent aan uitgegeven wordt. Op je NABV pagina, onder het tabje informatie.Dus er is transparantie genoeg lijkt mij, je moet het alleen wel eerst allemaal even doorlezen ;). Weet niet of de bedragen in die begrotingen reëel en echt nodig zijn, dat laat ik aan de NABV over, maar je weet in ieder geval wel wat zij er mee doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix en Jan
Alle stukken van de NABV staan online, incl. begrotingen voor 2018, en straks ook vast 2019. Daar kun je precies zien waar elke cent aan uitgegeven wordt. Op je NABV pagina, onder het tabje informatie.Dus er is transparantie genoeg lijkt mij, je moet het alleen wel eerst allemaal even doorlezen ;). .

Als de begroting de enige communicatie die een vereniging je geeft over hun financiën en financiële beslissingen is dat wel een droevige situatie. Gelukkig heeft de nabv wel wat stappen gemaakt qua communicatie, maar het kan altijd beter.

Helaas staan de notulen van de ledenvergadering nog niet op de nabv site, anders had ik wel even gekeken. Ik had het ook in het ledenonderzoek gezet, maar communicatie vanuit de ledenraad in een periodieke mail zou wel fijn zijn. Ik heb echt geen flauw benul wat ze doen, welke standpunten ze hebben etc. etc.
 
volgend jaar 62 euro en het jaar er op 50 , ik bedoel 50 euro moet toch genoeg zijn ? laten we uitgaan van 17000 leden ... hebbie nog 850000 eurie maar ja zal wel te simpel zijn haha ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: BoomSmurf
volgend jaar 62 euro en het jaar er op 50 , ik bedoel 50 euro moet toch genoeg zijn ? laten we uitgaan van 17000 leden ... hebbie nog 850000 eurie maar ja zal wel te simpel zijn haha ;)

Stond ooit een keer een vacature online voor een functie, weet even niet meer welke, maar was niet heel bijzonder. Daar hoorde een start loon van 3000 per maand bruto bij. En wij vinden het gek dat we niks van de contributie terug zien :p

Is dat eigenlijk een fulltime baan NABV voorzitter?
 
  • Leuk
Waarderingen: John Wick en Martin buyl
Stond ooit een keer een vacature online voor een functie, weet even niet meer welke, maar was niet heel bijzonder. Daar hoorde een start loon van 3000 per maand bruto bij. En wij vinden het gek dat we niks van de contributie terug zien :p


WHERE DO I SIGN UP! hahahaha
 
  • Leuk
Waarderingen: BoomSmurf
volgend jaar 62 euro en het jaar er op 50 , ik bedoel 50 euro moet toch genoeg zijn ? laten we uitgaan van 17000 leden ... hebbie nog 850000 eurie maar ja zal wel te simpel zijn haha ;)
We zitten al op 18000 stond laatst toch in een nieuwsbrief?
 
Stond ooit een keer een vacature online voor een functie, weet even niet meer welke, maar was niet heel bijzonder. Daar hoorde een start loon van 3000 per maand bruto bij. En wij vinden het gek dat we niks van de contributie terug zien :p
Had dit even laten weten toen ze nog iemand zochten voor 3k per maand:p
 
We zitten al op 18000 stond laatst toch in een nieuwsbrief?

Hier moet je kijken 18000 al ...tja dat snap ik dat men 6 euro lager kan zitten haha

Het kan en moet lager vind ik maar ja ...
 
Ik vind 5 euro per maand om een jaar lang de bevoegdheid om replica's in huis te hebben en deze te mogen gebruiken bij evenementen niet veel geld. De kosten van evenementen daar in tegen ben ik minder over te spreken, had liever gezien dat die prijs omlaag zou gaan(ja ik weet dat dit niks met de NABV te maken heeft, of zij hier zomaar iets aan kunnen doen).
 
Ik vind de kosten bij de locaties juist wel mee vallen. Als je ziet wat voor tijd en effort die er in stoppen (en nee niet allemaal) om vergunningen te krijgen, het veld te onderhouden en noem maar op.
 
  • Leuk
Waarderingen: crizcroz