Bunker 501 (winkel)

De ouwe stomp

Member
4 apr 2015
15
0
Trophies
1
Mijn nog steeds brandend vakantie geld en zware RAS (Repica Aanschaf Syndroom) drijft me door het hele land.


Ik kreeg een heel postief verhaal over Bunker 501 in Enschede te horen.Dus opzoek naar waar ze zitten.Het adres "Vliegveldweg" gaf al snel aan dat dit op de vliegbasis Twente net buiten Enschede is. Adres blijkt met iets van 20 minuten (deze ouwe l*l deed het in 10) lopen vanaf de bushalte gewoon bereikbaar,dus op Zaterdag lekker vroeg op,en gaan!


Eenmaal op de basis moet je bij het eerste hek rechts zijn.Het kan zijn dat het hek dicht zit,maar als je even een belletje doet komt er gelijk een medewerker het zware NATO hek openen.De eerste vliegtuigbunker rechts (Bunker 501)is de lokatie.


Het eerste wat je tegenkomt is een kleine kantine.Koffie, fris en kleine versnaperingen in overvloed!


Ik wordt heel joviaal hartelijk ontvangen."wil je eerst even op je gemak rond kijken?".Het valt me op dat er veel zaken in de schappen liggen die niet op de site staan. Een mooie ruime winkel!! Ik vertel wat m'n wensen zijn (een 1911 in CO2) ,en de man neemt alle tijd  voor me.Hij weet me al vrij snel te overtuigen om toch voor gas te gaan .Uiteindeliijk valt mijn keus op een WE High Capa 5.1 plus 2 magazijnen.


In het zeer goed gevulde rek hangt al die tijd een Mini Uzi van Swiss Arms naar me te roepen.Zucht...Nou vooruit dan maar,kom jij ook maar mee!!


(Kleine kittens en kleine machine pistooltjes....ik kan er geen nee tegen zeggen). Helaas geen reserve magazijnen,maar hij gaat aan het werk om ze te bestellen.


We zijn gezellig aan het ouwe Ho*ren als ik merk dat het buiten opgehouden is met zachtjes regenen.Ik meen zelfs een school Hollandse Nieuwe richting Scheveningen voorbij te zien zwemmen.Joh..Je gaat toch niet 20 minuten lopen? We brengen je wel even naar de halte! Uiteindelijk rijd Jan Willem me maar in een ruk door naar Enschede,want de bushalte heeft geen abri.


Afijn..mijn oordeel...Deze winkel mag mij in z'n klanten bestand zetten.
 
De ouwe stomp, ik vindt dat jij een leuke schrijfstijl hebt :)


Verder ben ik wel benieuwd welke argumenten 501 heeft gebruikt om jou keuze van co2 naar gas te laten veranderen (ik kan er zelf ook een goed stel verzinnen, maar toch) en waarom je uiteindelijk voor de WE hi capa hebt gekozen?


 
 
Ik sluiten volledig bij @Oddball aan.
Hopelijk heb je nog een stapeltje vrije dagen om alle winkels in Nederland en ver daarbuiten te bezoeken en te reviewen.
 
Tja..de reden ..Finacieel,maar ook gebruikgemak.Ik heb een Tangfoglio in CO2 en een Glock in gas De Co2 kickt als een muilezeltje terwijl de Glock een beetje een mak hobbelpaardje is. Ik hou van een stevige kick als ik afdruk,dus mijn keus voor CO2 was snel gemaakt. De 1911 werkt op gas,en het geluid is minder dan ik leuk vindt,maar hij kickt vrij geloofwaardig.Met gas doe je langer dan met een CO2 patroon,en het kost geen dr*l.


Inmiddels heb ik ook de mini Uzi uitgeprobeerd.WAT EEN BEEST!!!! ik schrok er zelfs een beetje van.Meer dan genoeg geluid,en je moet echt goed vasthouden.Normaal gebruik ik oude CD's als doel (impro steelplate). met de Uzi maai ik een beweging 4 CD's tot splinters.


Enig nadeel.je doet 1 CO2 patroon per vol magazijn BB's


Dank jullie voor het compliment over mijn schrijfkunst.Ik vindt het gewoon leuk om te doen.


Hoewel ik inmiddels bij Piro tot het inventaris begin te horen vindt ik het ook leuk om regelmatig buiten de deur te eten.Zo staat Unit 13 Belgie binnenkort op de lijst voor een bezoekje.


 
 
Leuk verslag weer inderdaad! En top om te horen wat een service die winkel heeft :eek: 
 
@Deouwestomp,


Die swiss arms mini uzi heb ik zelf ook.


Tip als je mags zoekt.


Deze mags had ik namelijk per toeval gevonden bij de airsoft shop bij mij in de buurt QTAC (wat eers reload arsoft was).


Na de bestelling van 2 extra mags kreeg ik er eerst 1 en de andere was in nabestelling.


Men vertelde dat de mags wat moelijk te vinden waaren en dat ze meteen wat meer bij besteld hadden voor hun vooraad.


Dus doe even vraag naar hoe veel er op vooraad zijn, doe met de telefoon vooral omat ze naast de winkel extern opslag hebben waar het meeste liggen zal.


https://www.qtac.nl/ammo-supplies/airsoft-magazijnen/gbb-co2-magazijnen/magazine-mini-smg-full-metal-co2


 


Daar bij kan je ook een aluminiuim recever en trigger housing bestellen bij airsoft global waar ook een uzi silencer bestelt kan worden.


Met de metal body moet je wel alleen opassen of je wel/niet technish goed ben het is namelijk geen drop in en verijst veel vijl werk & een complete demontage.


 


De silencer is wel een drop in en je krijgt er ook een 14mm adapter bij voor op andere replica's


Maar voor je uzi vervangt dit je barrel nut als silencer wat ook zo is bij de echte uzi silencer.


Bij montage raad ik aan de silencer los te maken van de barrel nut waar hij op zit en deze eerst te monteren.


De outer barrel moet je namelijk een stuk naar beneden duwen om seze in de groeven beter te laten vast zetten.


Als je dit niet doet en kan je de outer barrel forceeren te draaien en maak je het al snel kapot.


Dit was bij mij zo toen ik hem kocht het was namelijk een 2de hans al valt het toch wel goed mee.


Let wel op bij airsoft global dat je nabv info goed er op komt dit was bij mij minder goed, vooral de kwaliteid van het kopietje van me nabv pas.


Ben van plan later noch een complete review te doen van de replica + monteren van de aluminiuim recever.
Maar heb wat meer skirms nodig en na werk voor dat ik er over ga schijven.
Ben ook bezig met ontwerpen van een handguard ris rail voor de front grip en een plek voor me red dot.
Maar douane is een kat en muis spel begonen dus de redot die ik gepland heb duurt noch even.


Meh... ik getto rig wel een eotech zijwaards voor de tussen tijd, heb ik wat te doen.
 
@Peter Klop maar met 42,50 per magazijn Heeft het even een lage prioriteit.
 
Zo, even necro-posten om te zorgen dat er geen dubbel topic wordt gemaakt.

Na de prima ervaringen hierboven moet ik helaas een negatieve ervaring delen.

Zoals bekend zijn er een aantal shops die de laatste batch van Nuprol 3.0 (rode fles) teruggeroepen hebben nadat er 3 flessen binnen 2 weken zijn ontploft. QTAC en een Belgische shop waren de eerste om op Facebook aan te kondigen de flessen terug te roepen, en om welke reden. Laat ik nou net 3 flessen gekocht hebben bij Bunker 501. Bericht gestuurd op Facebook. Enige tijd later ontving ik een rare reactie. "Wij weten van niks" was het bericht dat mij te wachten stond. Zelf had ik meer iets verwacht in de zin van "Wij weten van niets, maar we gaan het uitzoeken en je hoort van ons" ... maar helaas, te hoge verwachting. Na dat bericht, nogmaals gevraagd hoe zij met deze actie om gaan. Er werd mij duidelijk doch dringend gevraagd ("Waar heb jij dit vandaan?") en daar bleef het bij. Als consument wordt je dus bewijslast opgelegd. Na screenshots gestuurd te hebben bleef het weer stil.

Na weer een keer netjes vragen hoe men hiermee omgaat krijg ik wederom een raar bericht ("Je bent de enige die het vraagt"). Vervolgens wordt er direct naar de consument gewezen, want die zal vast wel iets verkeerd hebben gedaan.


Ik vind het erg jammer dat een winkel zo om gaat met consumenten. De verwachting was klantvriendelijkheid en service, maar men is liever lui dan moe en legt bewijslast bij de consument in plaats van ook zelf even op internet te kijken. Zelfs na bewijs blijft het angstvallig stil bij Bunker 501... dit doet dan ook de vraag op of ze uberhaupt het beste voor hebben met hun klanten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
De manier van communiceren is niet heel netjes te noemen daar ben ik het voor 100% mee eens.

Maar de echtheid van de terugroepactie kan ook in twijfel worden getrokken.
Zolang er van nuprol zelf geen officieel terugroep bericht komt kun je als bedrijf 2 dingen doen.
Dat is rustig afwachten of de internet berichten geloven en een terugroepactie houden.
Nu weten we dat alles wat op internet staat ook daadwerkelijk waar is.

En ik snap best dat als je een bedrijf hebt en je hebt maar 1 a 2 doosjes staan dat je populair gaat doen en een recall gaat doen. (slimme marketing)

Maar dat verhaal word anders als jij 2a 3 pallets van dat spul hebt staan en al 1 pallet verkocht hebt.

Dus zolang nuprol geen officieel bericht doet, moet en mag je ervan uitgaan dat het een deugdelijk product is.
 
@Stey toevallig hier over gesproken met een andere shop... de flessen die ontploft zijn schijnen vol in de zon te hebben gestaan. Dan maakt het niet uit wat voor gas je hebt... uiteindelijk gaat alles dan een keer.

Normaal gesproken hoef je je dus nergens druk over te maken, maar ben het volledig met je eens dat de reactie hierop van Bunker er 1 is die echt nergens op slaat!

Groet,
Peter
 
@Peter Boudewijn Ik heb inderdaad de simpele vraag aan Bunker 501 gesteld: Hoe gaan jullie hiermee om?

Het enige wat ik wilde was een antwoord. Nu heb ik geen antwoord, en een slecht gevoel over een shop en dat vind ik jammer.
 
@Peter Boudewijn Ik heb inderdaad de simpele vraag aan Bunker 501 gesteld: Hoe gaan jullie hiermee om?

Het enige wat ik wilde was een antwoord. Nu heb ik geen antwoord, en een slecht gevoel over een shop en dat vind ik jammer.

Helemaal eens!

Ze hadden ook kunnen aangeven dat er bij hun niks bekend is en dat ze uitzoeken voor je.

Dit is een beetje de zaken omdraaien... Geen idee of dit normaal is daar aangezien ik er zelf nog nooit geweest ben, maar dit motiveert zeker niet om er eens een kijkje te nemen :p
 
Heb een stapel LiPo's besteld bij Bunker501, ff buiten beschouwing gelaten of ik dit beter/goedkoper ergens anders had kunnen doen, maar had geen Track & Trace ontvangen. Even gebruik gemaakt van de support chat op hun site, daar werd meteen mijn Track & Trace code achterhaald en bevestigd dat mijn pakketje vandaag aankomt. Fijne service.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Hier 2 weken terug onderdelen besteld en een zak Bioval BB van 0.25gr.

Helaas kreeg ik een zak 0.20gr toegestuurd. Even meteen gemaild via de site natuurlijk, geen gehoor. De volgende dag maar rechtstreeks naar hun email. Ik kreeg een emailtje terug of ik een foto wilde maken van het product. Zo gezegd zo gedaan. na 2 werkdagen geen bericht ben ik zelf maar even gaan bellen.

De persoon in kwestie die het afhandelde was de vorige dag vrij en nu regelde hij dat ik de juiste zak BB opgestuurd kreeg en de "verkeerde" zak mocht ik houden.

Ik vond dit heel netjes afgehandeld en het zal zeker niet de laatste keer zijn dat ik hier iets bestel.
 
Ik heb gisteren na lang wikken en wegen een replica bij B501 besteld, nadat mijn vorige ervaring niet zo goed was. Ik heb gisteren de bestelling gedaan en gelijk mijn NABV opgestuurd, maar na 24 uur nog geen bevestiging van mijn bestelling ontvangen... Ik ben weer benieuwd.

EDIT: een geautomatiseerd bevestigingsberichtje stond in mijn spamfolder en als ik inlog op hun website kan ik de status van mijn bestelling zien. Dus dat gaat goed komen.
 
Laatst bewerkt:
2 weken terug me eerste replica besteld daar met wat upgrades. alles is heel snel gegaan en alles in goede orde ontvangen,
gisteren voor de eerste gebruik van gemaakt. lekker van genoten.
 
Maandag m'n Elite Force 1911 besteld bij Bunker. Had hem de volgende dag al binnen. Erg snelle en nette levering!

10/10 dat ik er zowiezo vaker ga bestellen :D
 
Ik heb hier inmiddels voor de 2e keer iets besteld en beide keren is er iets fout gegaan met de levering.

De eerste bestelling was er iets verkeerds geleverd en de 2e keer 1 item te weinig geleverd.

Het wordt dan wel goed opgelost, maar alsnog. Ik verwacht dat alle keren alles goed wordt geleverd.
 
Tijdens Black Friday hier een sidearm besteld en kleine dingen besteld. Op Cyber Monday nog een paar kleine dingen aan de bestelling toegevoegd en daarna is alles snel verzonden. Prima levering, goed contact gehad met de mannen van Bunker501, alles netjes verpakt en compleet. En door de acties ook nog eens voor prima prijzen natuurlijk.

Kan geen minpunten bedenken.