Bril op sterkte.... wat nu?

Ik heh er geen probleem mee dat jij geen masker draagt hoor. Meerdere malen heb ik lip open geschoten tijdens cqb game dat ze daarna toch maar iets ervoor deden :).

30-60 euro voor bril is niet zojn probleem. 200 is wel een beetje tegek tenzij je het al wat vaker gedaan hebt
 
Ik heb zelf onder andere een valken tango met inserts gehad. Bij mij was het beslaan een erg groot probleem. Nu speel ik met een revision sawfly zonder inserts en zonder lenzen. Mijn sterkte is nog net niet zo erg dat ik niet zonder kan, je moet me dan geen brief laten voorlezen natuurlijk. Maar verder zie ik voldoende om effectief te blijven. Ik wil hier mee aangeven dat ik het verkies iets minder scherp zicht te hebben dan een oog kwijtraken en van beslaan heb ik nagenoeg ook geen last meer.
 
Ook ik ben zo'n bril drager.
Lenzen waren niet aan mij besteed.

Voor iedere skirm haal ik een paar maand lenzen en doe daar misschien 2 skirms mee. Het is een dure oplossing want 35 euro per keer.

Maar met een bril onder een bril is garantie voor beslaan. En het verschil tussen een tegenstander en een struik in schemering niet zien vind ik een drama.

Ik draag dan altijd nog een bolle x800 met een mesh er aan vast. Ook omdat ik een representatief beroep heb en rode stippen op het werk echt niet kan.

Eerst baalde ik ook van de prijs. Maar niet mee kunnen komen of telkens afgaan omdat ik de tegenstander niet zag vind ik veel irritanter.
 
@TBC Medic zijn daglenzen geen optie? Heb net zelf mijn setje proef lenzen opgemaakt. Allen nog een voorraadje bestellen dan ben ik de komende tijd weer voorzien.

Geen idee wat het uiteindelijk per skirm moet gaan kosten (1 setje wegwerp dag lenzen per skirm) maar dat moet toch wel goedkoper zijn dan die 35 euro.
 
Waarom uberhauot je lenzen weggooien na 2 keer gebruiken? Ik draag standaard maandlenzen en zie niet goed in dat als je ze goed schoonmaakt na gebruikt en wegstopt met lenzenvloeistof in steriel doosje waarom je ze maar 2 keer zou kunnen dragen?

Zover ik weet is het idee achter maandlenzen dat je na 30 dagen dragen van je lenzen er teveel menselijke eiwitten opzitten, die gaan irriteren. Echter als jij je lenzen gewoon goed bewaart, kan er in mijn ogen niet zoveel mis mee gaan?

Buiten dit maandlenzen verhaal, zijn misschien daglenzen dan geen oplossing? Kosten stuk minder per stuk (minder dan de helft van setje maandlenzen in iedergeval ruim).
 
Dag lenzen zijn geen optie. Niet met mijn cilinder afwijking.
Maand lenzen langer bewaren dan 2 maanden is vragen om een ontsteking of erger. En gezien ik maar 1 werkend oog heb is die mij heilig ;-).
Dan maar 35 euro uit geven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Roy Pie
Ok, geen idee over welke cylinder we het hebben....

Voor wat het waard is, die van mij zijn geschikt voor bijziendheid,
-4.50 en cylinder van -1.25 en
-5 met -1.75
 
Ik gebruik zelf ook dag lenzen als ik ga airsoften of motorcrossen. Kost 30 euro voor 30 lenzen dus maar 2 euro per keer.
Maand lezen deed ik vaak half jaar mee. Gewoon elke week vloeistof verversen, maar als je dat niks lijkt dan idd daglenzen. Aangezien je maar 1 werkend oog heb kost dit maar een euro per keer
 
Voor mij zijn dag lenzen geen optie. Dan zie ik geen klap. Laat staan dat ik in een auto stap.

Maar de topic starter moet zelf kiezen wat voor hem werkt.
 
Het is weer een tijdje geleden dat ik hier heb gereageerd, als eerste wil ik iedereen bedanken voor alle reacties.
Daarnaast, ik heb afgelopen week een Bollé X1000 bril besteld, deze past niet, de OTG versie waar Maffo het over had, is helaas nergens te koop :(
Heb toch nog eens het internet geraadpleegd en de Valken VTAC Sierra zou als het goed is over een bril moeten passen, daar komen we snel genoeg achter :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Wawa
Het is weer een tijdje geleden dat ik hier heb gereageerd, als eerste wil ik iedereen bedanken voor alle reacties.
Daarnaast, ik heb afgelopen week een Bollé X1000 bril besteld, deze past niet, de OTG versie waar Maffo het over had, is helaas nergens te koop :(
Heb toch nog eens het internet geraadpleegd en de Valken VTAC Sierra zou als het goed is over een bril moeten passen, daar komen we snel genoeg achter :)


Ligt er natuurlijk aan wat voor montuur je hebt ook
 
Ligt er natuurlijk aan wat voor montuur je hebt ook

klopt, het probleem met de X1000 was dat ie (voor mij) niet diep genoeg was, in ieder geval aan de zijkant niet, dus de zijkant van mn montuur raakte de bril (if that makes sense).

index.jpg

^ zo'n montuur heb ik :)
 
  • Leuk
Waarderingen: sherlockzor
Okee, weer even stil geweest hier, ik ben blij dat ik was "vergeten" om mn X1000 terug te sturen.
De Valken paste ook niet, en zag er zeker niet zo degelijk uit als de X1000, daarnaast was de Valken al bij aankomst beschadigd.

Was natuurlijk veel te laat, en kon niks meer regelen voor mn eerste skirm, dus dan maar even niks zien en X1000 opzetten, wonderlijk genoeg wel wat geraakt :cool:. Overall erg tevreden over de X1000, jammer dat er geen bril onder past

Dan moet je het X1000R montuur hebben voor die goggle.
Dus uiteindelijk toch maar n montuurtje besteld, nagevraagd bij mn opticien voor glazen, die waren niet zo goedkoop, maja dat is dan maar zo...
 
Op de standaard veiligheids-bril heb eerstens een "plak-lens" op sterkte gebruikt (ga maar googlen). Daarna heb een oude leesbril gesloopt en de glazen lens op het glas van de veiligheids-bril geplakt. Zodra een sniper gebruik, dan heb van die zelfde oude leesbril een klemmetje gemaakt welke op de veiligheidsbril vast klem en waarmee ik de lens op en af kan zetten of weg kan klappen.
 
Ik heb gewoon een valken goggle gekocht,en mijn oude defentie bril met nieuwe glazen voorzien.
Mijn zoon zegt ..ziet er niet uit met blanke glazen in de goggel, maar werkt prima en ik hoef niet de hele dag naar mezelf te kijken