Bolt laad erg zwaar op laatste stukje, graag tips!

thumbface

New Member
24 jul 2014
1
0
Trophies
1
Mijn ASG AW.308 laad erg zwaar, heeft iemand tips om dit te versoepelen.De bolt naar je toe halen gaat redelijk soepel maar het laatste stukje tot je de klik hoort gaat ineens erg zwaar.Eigenlijk zo zwaar dat je hem niet meer kan laden terwijl je replica op je schouder steunt.
Groeten,Arne
 
Heeft ie dit altijd gehad of is deze net nieuw. Verder kun je misschien kijken of je bolt iets ingevet
moet worden. Of is de veer veel te sterk toevallig :p
 
Volgens mij komt deze replica standaard met een M120 veer. Dus je moet er wel even een beste ruk aan geven. Vergeet niet dat je de zelfde kracht moet leveren, waar mee de replica het projectiel weg schiet..  Ik krijg mijn m100 veer ook niet zomaar eventjes net zover ingedrukt als mijn gearbox dat kan.. Met een sniper heb je een hendel om makkelijker de kracht kwijt te kunnen van je handen naar je replica, maar dit gaat niet zonder je oog even van je scope weg te halen.


Als je echt wilt kunnen laden, tijdens het richten. Dan zul je voor een S-AEG of een gas sniper moeten gaan.
 
Heb je een lineaire of een non-lineaire veer in je replica zitten (is de afstand tussen de wikkels van de veer over de hele lengte hetzelfde, of zitten de wikkels in het midden van de veer dichter op elkaar)? Een non-lineaire veer helpt ook erg veel met het aanspannen van de bolt. Verder zag ik bij mijn zero-trigger op de doos staan dat deze het aanspannen ook makkelijker maakt. Voor hoever dat waar is weet ik niet. Mijn sniper was in ieder geval heerlijk soepel met een M150 veer.
 
De mijne is niet te doen. Ik moet er ook maar eens een betere veer in zetten.