Boardgaming!

@campesteijn das inderdaad de lastigheid, ik heb de canadese editie, dus heel veel refrenties die mensen niet snappen. maar ik heb de crabs adjust humidity uitbreiding, en die is vol met leuke kaarten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Ben kort geleden begonnen met boardgames. De game die ik momenteel om de zo veel tijd speel met vrienden is Arkham Horror.
 
Ticket to ride wel eens bij vrienden gespeeld. Munchkin hebben we zelf. Maar ben van oorsprong D&D speler. Was alleen het gezeik van Hasbro helemaal zat (bean counters die ooit Wizards of the Coast hebben overgenomen en het hele Dungeons and Dragons verpest hebben) en daarom met de hele groep overgestapt op Pathfinder van Paizo (die verder gingen waar de beste D&D versie ophield).
 
Ben kort geleden begonnen met boardgames. De game die ik momenteel om de zo veel tijd speel met vrienden is Arkham Horror.
Oei! Dat lijkt mij ook een mooie. COOP game toch? Met een zwaar "verhalend" aspect?

@BoomSmurf Epic! D&D speelde ik vroeger op de HAVO met wat vrienden. Dat was uit mijn hoofd D&D 3.5. Was dat nog de goede of de slechte?
 
@Jan Het is idd een COOP game die je met maximaal 8 mensen kan spelen, de game is best ingewikkeld en ik moest eerst twee test sessies houden voordat ik de game begreep en de regels makkelijk aan mijn vrienden kon uitleggen. Je bent er ook best lang mee bezig dus het is een activiteit voor de hele avond. speel sessies kunnen 6h lang zijn. Het is erg leuk om te spelen dus ik raad het sterk aan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Holy crap! 6 uur is wel flink aan de tijd voor de groep waar ik mee speel haha! Dus dan moet ik eerder kijken of ik ooit een keer kan aansluiten ergens anders :p Ingewikkeld maakt niet zoveel uit dat komt meestal wel goed. Maar zulke tijden trekken we niet vaak haha! Bedankt voor de uitleg.
 
Meh!
Ik speel te weinig bordspellen, maar als ik speel is het;
- schaken
- stratego
- kolonisten van Catan (bord-, kaart-, dobbelspellen met uitbreiding!)
- hotel
- monopoly
 
Hotel! ^_^ ook een leuke ja!

Ik heb sinds kort Jaimaica en instanbul in de collectie. Jamaica is een race met piraten om het eiland jamaica heen. Leuke fun game. Instanbul speelt zich af op de markt, wie als eerste een aantal robijnen heeft gescoord wint.
 
Speel Colonisten (met uitbreidingen) en tevens speel ik ook veel Carcassonne (ook met uitbreidingen)
Carcassonne is toch mijn favoriet

Menig familie weekend spelen we fanatiek met de broers en zussen.
 
Boardgames?

ff denken... Oh ja kan een aardig potje schaken alleen geen familie of vrienden die dit spel met mij willen spelen :'(
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Regelmatig avondjes Magic (The Gathering) met een clubje vrienden.
Qua tabletop ook nog het een en ander, een legertje WW2 Brittenvoor Flames of War en nog een zwik X-Wing miniatures.
 
  • Leuk
Waarderingen: Peter en Jan
MTG!!! :D Doen we hier ook af en toe ja ^_^ Een aantal deckjes liggen haha.

Flames of War een paar keer gezien op een beurs, maar nooit gespeeld. Ging wel diep! Smoke, fog of war, dat soort zaken!
 
  • Leuk
Waarderingen: TVDE
Mijn FOW leger staat hier stof te happen nadat ik Bolt Action ben gaan proberen, maar ook daar komt de laatste tijd niet zo veel meer van :(. Too much hobbies so little time :).
 
  • Leuk
Waarderingen: TVDE
Regelmatig avondjes Magic (The Gathering) met een clubje vrienden.
Qua tabletop ook nog het een en ander, een legertje WW2 Brittenvoor Flames of War en nog een zwik X-Wing miniatures.
+1 voor de x-wing :)
 
  • Leuk
Waarderingen: TVDE
@Rebelattack Bedoel je "De Dobbelsteen" in Tilburg? Kwam daar vroeger veel, toen een tijd niet en nu de laatste tijd weer af en toe.

Speel je daar toevallig Friday Night Magic?
De eigenaar vertelde dat er een aantal airsofters daar dan Magic komen spelen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
@Rebelattack Bedoel je "De Dobbelsteen" in Tilburg? Kwam daar vroeger veel, toen een tijd niet en nu de laatste tijd weer af en toe.

Speel je daar toevallig Friday Night Magic?
De eigenaar vertelde dat er een aantal airsofters daar dan Magic komen spelen!

Jup die bedoel ik :), maar ik kom er nog zo af en toe op de donderdag avond, wanneer er de wargaming avond is, dus warhammer enz. De ene periode kom ik er regelmatiger dan de andere. Voorheen ging ik er wel regelmating heen op de vrijdag, maar sindsdien ik met magic ben gestopt kom ik er niet meer op vrijdag, maar ik en een maat van me zijn wel hardcore hearthstone spelers dus mogelijk dat we een keer voor de lol meedoen aan de Draf op vrijdag, omdat we beide CTG's wel heel tof vinden.

Also dan moet je toch wel in de buurt van Tilburg wonen of niet :p?
 
Heb ook een poos warhammer gespeeld.

Maar idd heb onlangs een appartement gekocht in Tilburg Oud Noord. In de buurt van het Wilhelminapark. Daarvoor altijd in Moergestel gewoont. :)

Vind trading card games ook echt heel erg gaaf! Ben laatst begonnen met heartstone, maar vind iets fysieks, wel leuker. Misschien dat Magic daarom wel iets zou kunnen zijn.

Waarom ben je trouwens met magic gestopt?
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Heb ook een poos warhammer gespeeld.

Maar idd heb onlangs een appartement gekocht in Tilburg Oud Noord. In de buurt van het Wilhelminapark. Daarvoor altijd in Moergestel gewoont. :)

Vind trading card games ook echt heel erg gaaf! Ben laatst begonnen met heartstone, maar vind iets fysieks, wel leuker. Misschien dat Magic daarom wel iets zou kunnen zijn.

Waarom ben je trouwens met magic gestopt?

Ah cool hopelijk bevalt het in Tilburg :p. Ja klopt hearthstone is wel weer binnen zitten alleen achter de PC XD, dan is Magic relatief een stuk gezelliger, wat ik ook zeker zo heb ervaren. Ik ben gestopt omdat het echt heel duur wordt als je veel Drafts doet of Modern wil gaan spelen, zeker als je dan ook nog een wargame doet dan is het toch kiezen (speelde toen nog geen airsoft), nu met airsoft zou ik helemaal niet meer begrijpen hoe ik ze alle drie zou kunnen blijven doen, misschien als ik later werk maar nu echt niet. BTW het is best wel competitief in de DB gezien er een paar op nationaal en internationaal mee doen aan de toernooien dus schrik daar niet van :).
 
@Rebelattack Tja nu ik me heb ingelezen wat draft en modern betekent bij Magic. Wordt het een stuk minder aantrekkelijk...:(

Dat gehannes van elke keer kaarten die gebanned worden is ook niet wat ik zoek. Wil gewoon casual 1 keer in de week een spelletje spelen met mensen. De rompslomp om het allemaal te moeten onderhouden gaat me te boven...

Welke wargame speel je btw?
 
@Rebelattack Tja nu ik me heb ingelezen wat draft en modern betekent bij Magic. Wordt het een stuk minder aantrekkelijk...:(

Dat gehannes van elke keer kaarten die gebanned worden is ook niet wat ik zoek. Wil gewoon casual 1 keer in de week een spelletje spelen met mensen. De rompslomp om het allemaal te moeten onderhouden gaat me te boven...

Welke wargame speel je btw?

Yeah dat was ook een beetje mijn probleem en daarom is hearthstone makkelijker omdat je gewoon rustig kan spelen en kaarten kan verzamelen zonder er te voor te betalen, terwijl dit bij MTG altijd in de vorm van harde cash is :p, maar als je casual wil spelen dan kan ik draften wel echt aanraden, op die manier kan je snel kaarten voor het normal format sparen en je kunt meestal je draft deck snel uitbouwen naar een normal deck, maar niet goedkoop though. Ik moet ook zeggen dat de MTG spelers best relaxed zijn, meestal toen ik speelde waren er wel mensen die 2 decks bij hadden en je op die manier toch kan spelen als je zelf het format niet bij had.

De wargames die ik heb zijn FOW en Bolt Action beide WW2 wargames, ene in 15mm schaal andere 28mm (Warhammer schaal). Beide zijn heel tof maar FOW heb ik heel lang gedaan en was ik klaar mee en ben toen begonnen met Bolt Action, waarna er een paar man ook volgde en nu hebben we een aardige groep spelers. Wordt voor de rest nog ene hoop andere wargames gespeeld.