Blackout Airsoft | Didam

Ik kan alleen maar bevestigen wat Eviltwin hier boven geschreven heeft.
Ik heb alles precies hetzelfde ervaren.
 
@Eviltwin-NL
1.30 min heen
- 10:00 uur: inloop/deuren geopend/doorlopend FPS meting tot 10:55 uur;
- 11:00 uur: Aanvang Safety briefing;
- 11:20 uur: Start skirm;
- 13:30 uur: Pauze;
- 14:00 uur: Hervatting skirm;
- 16:00 uur: Einde Skirm.
1.30 uur terug

Daarnaast lijkt me keiharde muziek nou ook niet echt heel relaxed, ik wil namelijk kunnen communiceren met mijn team.

Als je zo kijkt is de speeltijd niet al te lang inderdaad, maar wat is belangrijker, lekker lang spelen, of een leuke ervaring in een unieke omgeving bij een orga die zich écht richt op de airsofter? Zo heb ik het namelijk destijds ervaren toen ik er was. Was mij de reistijd meer dan waard en ik kan je verzekeren dat mijn heenreis een stuk langer was dan 1,5 minuut. ;)

Wat betreft de harde muziek, ik kan me voorstellen dat dat anders zou zijn dan je gewend bent, maar dat is ook juist wel een keer leuk vind ik. Toen ik er was was het trouwens wel passende muziek, junglegeluiden enzo. Ik vond het echt wat toevoegen. Bovendien heeft iedereen er mee te maken, dus welk team kan het beste omgaan met situaties die niet 13 in een dozijn zijn?...
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan en Vladimir
poosje terug gespeeld en was een prima veld! alleen jammer dat wat spelers eerder dan eindtijd vertrokken :p
 
Ik ben er toevallig Zondag ook geweest om wat informatie te vergaren als nieuwe en startende airsofter. ( woon er paar km vandaan dus dat was makkelijk ) Werdt gelijk welkom geheten door volgens mij de eigenaar of bedrijfsleider. Kreeg een duidelijke uitleg over allerlei zaken en ook een kleine rondleiding door het pand. Er werdt geskirmed op dat moment dus de velden/areas niet kunnen zien. Ze hebben ook een schietbaan waar we nog wel even hebben gekeken. Prijs vind ik wel aan de hoge kant aangezien ik nog geen gear heb en deze daar zal moeten huren is het wel een kostbaar dagje uit. Gezien de eerdere recensies twijfel ik nu wel of me dat het wel waard is en misschien beter eerst op een andere skirm mijn eerste indruk met airsoft kan laten maken.

Zoals gezegd wel zeer goed opgevangen bij binnenkomst en duidelijke info. Dat gaf zeker een goede indruk.

Ik wacht sowieso tot het buitenveld klaar is. Was meen ik net gecertificeerd of ging nu beoordeeld worden voor certificering. Door binnen en buiten te kunnen schakelen kunnen ze lijkt mij wel een mooi veelzijdig speelveld maken.
 
Ik ben er toevallig Zondag ook geweest om wat informatie te vergaren als nieuwe en startende airsofter. ( woon er paar km vandaan dus dat was makkelijk ) Werdt gelijk welkom geheten door volgens mij de eigenaar of bedrijfsleider. Kreeg een duidelijke uitleg over allerlei zaken en ook een kleine rondleiding door het pand. Er werdt geskirmed op dat moment dus de velden/areas niet kunnen zien. Ze hebben ook een schietbaan waar we nog wel even hebben gekeken. Prijs vind ik wel aan de hoge kant aangezien ik nog geen gear heb en deze daar zal moeten huren is het wel een kostbaar dagje uit. Gezien de eerdere recensies twijfel ik nu wel of me dat het wel waard is en misschien beter eerst op een andere skirm mijn eerste indruk met airsoft kan laten maken.

Zoals gezegd wel zeer goed opgevangen bij binnenkomst en duidelijke info. Dat gaf zeker een goede indruk.

Ik wacht sowieso tot het buitenveld klaar is. Was meen ik net gecertificeerd of ging nu beoordeeld worden voor certificering. Door binnen en buiten te kunnen schakelen kunnen ze lijkt mij wel een mooi veelzijdig speelveld maken.

Klopt, ik vond het toen ik ging ook aan de dure kant. Ik weet niet wat de gear huren kost, maar dan word het dus nog wat duurder.. Ik kan als eerste skirm Bunkerhill enorm aanraden! Als je dat via het forum regelt, kan je misschien spullen lenen van een mede forumlid, dan hoef je geen pakket erbij te huren, en heb je waarschijnlijk een betere replica!
 
Klopt, ik vond het toen ik ging ook aan de dure kant. Ik weet niet wat de gear huren kost, maar dan word het dus nog wat duurder.. Ik kan als eerste skirm Bunkerhill enorm aanraden! Als je dat via het forum regelt, kan je misschien spullen lenen van een mede forumlid, dan hoef je geen pakket erbij te huren, en heb je waarschijnlijk een betere replica!

Bunker Hill lijkt mij ook erg gaaf en was graag gegaan maar dat weekend wordt m'n kleine mannetje 2 jaar. Maar ik geloof dat bunker hill meerdere keren per jaar is?! Wellicht de volgende dus!
 
Bunker Hill lijkt mij ook erg gaaf en was graag gegaan maar dat weekend wordt m'n kleine mannetje 2 jaar. Maar ik geloof dat bunker hill meerdere keren per jaar is?! Wellicht de volgende dus!

Aah! Er zijn altijd prioriteiten haha! Bunkerhill is elke maand in het laatste weekend!
 
Toen wij er de 27e waren heb ik hier niets over gehoord. Ook niet naar gevraagd dus weet niet of het er al is eigenlijk.
 
Afgelopen weekend geweest en echt super vette locatie! Jammer dat het voor mij niet naast de deur ligt.
Buitenveld was nog niet open zo te zien.

Ik heb meteen een video review gemaakt van de locatie met de nieuwe gamemode CQB Defuse the bomb
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Bozzie en sherlockzor
Afgelopen weekend geweest. Mijn eerste skirm met mijn eigen gear. Best wel spannend of alles goed werkt etc.

Het is een oude tennis- en squash hal en is zeer netjes aangekleed. Goede en ruimte kantine met voldoende keus in eten en drinken voor in de pauzes. Er is een aparte kleedkamer voor dames en heren inclusief douches. Alles was heel schoon en het wordt goed onderhouden. De safety area heeft voldoende stevige tafels. Die ruimte had wellicht wat ruimer gemogen, maar het past allemaal wel. Het personeel is vriendelijk, heet je goed welkom en legt je bepaalde zaken uit als je niet bekend bent. Je betaald de skirm vooraf, maar alle overige zaken zoals eten, drinken of aankopen uit het winkeltje on-site (Graziani Emmerich) na de tijd. Dus geen gekloot met je portemonnee.

Voordat we de jungle ingingen hadden we eerst een korte briefing. Er waren maar 2 of 3 mensen voor het eerst, dus de briefing ging vrij vlot. Voordat je de speelzones in loopt (jungle en CQB) heb je eerst een (un)loading area. Geeft een goede scheiding tussen speeldveld en safety area. Over de veiligheid hebben ze goed nagedacht. De Jungle is een compact, maar indrukwekkend opgezet speelveld. De special effects zijn in het begin leuk, maar de harde muziek tussendoor begint na een tijdje wel te storen. Communicatie met je team gaat dan moeilijk. We hebben verschillende speelvormen gedaan gedurende de dag. Capture the flag, een soort van capture the flag maar dan moesten we 3 beacons veroveren en een spelvorm waar we zoveel mogelijk geld moesten verzamelen richting spawn dat door het speelveld was neergelegd. Het team met het meeste geld won (uitslag was 170k om 120k) dus dat was nog best spannend.

Na een eerste paar rondjes jungle werden we opgesplitst in 2 groepen. De één ging CQB doen de ander het geld spel in de jungle. De CQB area was compact, maar was goed opgebouwd. Geen stapels pallets, maar echte kamers met banken, tv's en andere meubels. Zelfs een auto, waar we vrij tactisch gebruik van hebben gemaakt. Je hebt 2 teams, een aanvallende en verdedigende partij. De aanvallende partij heeft één medic die mag reviven. Je moet eerst de beneden verdieping cleanen en daarna de bovenverdieping. Je krijgt hiervoor 12 minuten de tijd. De snelste wint.

Aan het eind van de dag (we stopten wat eerder want andere mensen gingen eerder weg) zijn we nog naar de schietbanen geweest. Ze hebben een normale en een digitale schietbaan. Was wel leuk voor even, maar had liever nog een potje in de jungle gedaan. Het was opzicht best wel warm (het was 25 graden buiten) en we hadden geen buitensporig veel of lange pauzes. Een camelbag moet ik ook nog maar eens aanschaffen, dat is in dit soort situaties wel ideaal.

Volgende maand gaat de buitenbaan open, een aantal mochten een kijkje nemen, ik heb zelf die rondleiding gemist. Ik ga hier zeker terugkomen, was erg onder de indruk en het is echt een hele andere manier van spelen dan een groot buitenveld zoals Bunkerhill.
 
  • Leuk
Waarderingen: Eviltwin-NL
Vandaag voor de eerste x op dit veld geweest. Veld ziet er goed uit. Alleen de orga is exht minder zoals hierboven meerdere keren is aan gegeven. Van de hele dag hebben we hooguit 1,5 uur effectief gespeeld de rest was wachten en pauzes. Erg jammer. Hopelijk gaan ze dit verbeteren
 
Het binnen veld of het buitenveld?

Jammer dat je zo weinig speeltijd hebt gehad. Dat is zeker niet de Gebruikelijke gang van zaken de keren dat ik er geweest ben.