Blackout Airsoft | Didam

NielsHoffland

Well-Known Member
27 jul 2017
1.148
490
Trophies
23
Hallo iedereen!

Hierbij mijn mening en ervaringen over Blackout AIrsoft in didam! Ik begin met alle punten vanaf het begin met uiteindelijk een conclusie!

Aanmelden: Was eigenlijk behoorlijk onduidelijk er was weinig informatie en op de site waren geen datums te zien. Aanmelden deed je eigenlijk het zelfde als een feestje plannen. Met de kalender een datum kiezen en begin tijd. Eventuele vragen werden wel goed beantwoord via de mail!

Aankomst: De eerste indruk die je binnen hebt is Mooi! Alles is super netjes en geregeld er zijn schone toiletten, douches, kleedruimte en een restaurant. Bij binnenkomst werden wij vriendelijk ontvangen en werd de bedoeling snel uitgelegd!

Begin spel. Nadat iedereen klaar was kwamen we in de briefing room. Daar werden de gebruikelijke dingen verteld over regels enz. maar geen storyline of backstory over de velden. Na de brieffing gingen we eerst de Jungle in alleen duurde alles behoorlijk lang. Er werd gekeken of iedereen klaar was en toen begonnen we. Wat mij beter lijkt is dat ze zeggen om 12:00 beginnen we en dan moet je klaar zijn anders heb je pech en val je later in.

De Jungle: het eerste dat je ziet als je binnenkomt is de mooie hal. Ik kreeg meteen zin om te gaan skirmen en meteen te beginnen. Toen we ingedeeld waren en konden beginnen gingen de lichten uit en werd er met geluids effecten een countdown gedaan. Lichten gingen aan en het spel starten. Er was eigenlijk constant een avond/nacht thema dus alles was heel donker met een aantal spotlights. Het was voor mij allemaal wat te donker en een flashlight is echt wel nodig. Verder werd er muziek afgespeeld en verdere geluids effecten. De muziek vond ik behoorlijk irritant het klonk wel enorm gaaf maar communicatie met je teamleden was onmogelijk als je maat 3 meter verderop zat.

Pauzes: De pauzes duurde allemaal behoorlijk lang, wederom werd er gekeken wanneer iedereen klaar was en dan pas gestart. Ook werd er lang gediscuseerd over wie waar en hoe ging spelen. De eerste pauze was al na een uurtje of iets langer, maar ik vond het veel te snel. In de pauze kon je eten bestellen voor de grote pauze, alleen toen de grote pauze er eindelijk was duurde het nog 1 uur tot ik mijn eten had. Oftewel de lange pauze duurde 1,5 uur.

De CQB: Enorm gaaf en mooi veld! Groot veelzijdig geen hal met pallets en multiplek platen maar een mooi aangekleden hal. Er stonden fietsen, auto's en winkels die volledig ingericht waren. Alsof je over een markplein loopt. Ook was er een 1de verdieping die alleen te bereiken was met een trap. Die werd afgedicht met een deur die je mag intrappen, inslaan alles wat je wilt. De attackers worden namelijk uitgerust met een Riot schield en eventueel een stormram of Moker. Wat voor een gave situatie zorgden. De gamemode die in de CQB werd gespeeld was Defend the flag, 1 team van 6 werd op een willekeurige plek het spel ingestuurd en begon beneden. Waneer dat doel bereikt was konden ze via de trap omhoog. Een leuk chokepoint maar niet geheel zonder risico. (Zie Incidenten) Ik denk dat dit wel een hele goede locatie is om teamtraining te doen of prive skirms te houden voor een select groepje mensen.

De organistatie: De organisatie waren hele aardige mensen die echt wel een passie voor airsoft hebben. Alleen was er een gebrek aan communicatie en liep alles heel stroef. Waardoor er veel speeltijd verloren ging, ik denk/hoop dat dit naar mate de locatie meer skirms doet snel beter gaat lopen.

Incidenten: Er zijn tijdens de 5 uur 2 incidenten geweest. 1 Iemand viel in de Jungle en bezeerde zijn heup dit viel uiteindelijk mee en hij kon weer verder. Incident 2 was iets heftiger in de CQB werd iemand net boven zijn oog geknifed. (Ja geknifed) Gelukkig niet in zijn oog maar eronder maar hierdoor was het slachtoffer niet zo blij met de dader. Dit is goed verholpen door de organisatie door de 2 even apart met elkaar te laten praten en goed te maken.

Facaliteiten: Er is een normale keuken waar je vanalles kan kopen nameliijk: Friet met snack, Hamburgers en tosti's enz. Alleen duurde het eten wel heel lang voordat het er uitendelijk was maar het was wel lekker.
Er werd nog uitgelegd waarom er geen eten meegenomen mag worden. Dat heeft te maken met hun Horeca vergunning, je mag je eigen eten meenemen maar dat mag alleen buiten gegeten worden.

Conclusie: Velden waren heel gaaf, alleen de organisatie moet wat beter communiceren. Het veld heeft zeker potentieel maar dan moet de organisatie iets meer ervaren worden! Zou ik hier nog terug komen? Een makkelijk antwoord namelijk Nee. Voor nu even niet wanneer de organisatie beter loopt wil ik best nog terug gaan om te gaan kijken. Maar nu is het t geld niet waard.

Punten: 1 - 10 Slecht - Goed
Informatie vooraf: 5
Informatie op locatie: 8
Facaliteiten: 6
Velden: 7,9
Organisatie: 6,3
Prijs/kwaliteit: 6.0
Totaal: 6.5
 
Laatst bewerkt:
Thanks for the feedback.
Nu Ben ik sowieso niet haantje de voorste met nieuwe locaties, precies om de reden die jij aangeeft.. Maar daarom stel ik het bezoek nog even uit. Al ben ik wel geïnteresseerd in de locatie.

Ik moet overigens zeggen dat de incidenten zo als ik het lees niet aan de organisatie te wijden zijn, maar eerder gebrek aan inzicht / gezond verstand van een speler. Maar wel correct worden opgelost door de organisatie.
 
  • Leuk
Waarderingen: NielsHoffland
Thanks for the feedback.
Nu Ben ik sowieso niet haantje de voorste met nieuwe locaties, precies om de reden die jij aangeeft.. Maar daarom stel ik het bezoek nog even uit. Al ben ik wel geïnteresseerd in de locatie.

Ik moet overigens zeggen dat de incidenten zo als ik het lees niet aan de organisatie te wijden zijn, maar eerder gebrek aan inzicht / gezond verstand van een speler. Maar wel correct worden opgelost door de organisatie.

Het is zeker een locatie die je gezien wilt hebben het is volgensmij heel uniek.

De incidenten komen meestal door de spelers maar er zijn in de CQB wel plekken waar na mijn idee niet goed over nagedacht is voor airsoft. Bijvoorbeeld bij de trap, de enige manier om die te verdedigen is door een raam, maar die zit ongeveer 1,5 meter van de trap en pangen als iemand achter een Riot shield staat gaat toch discussie opleveren. Dus dan word er geschoten van heel dichtbij, zelf niet veel last van gehad maar toch een aantal andere spelers met flinke bulten op hun hoofd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Valmijaan
Ik sluit me merendeels bij Niels aan, het was inderdaad een vet veld.
Maar wat voornamelijk ontbrak was het leidershap van de organisatie, de uitleg was inderdaad goed en duidelijk.
Maar ik had het gevoel dat de orga onderling niet echt wist wat er aan de hand was kwa game modes.
Waren lange discussie's welke game mode bezig waren en wie nog precies wat wilde doen en met hoeveel man.
Ook in de games zelf was veel verwarring door gebrek aan teams indelen.
In totaal op de dag zelf maar 6 games kunnen spelen, waarvan 1 maar 3 min en de eerste was nog niet iedereen binnen.
Voor mij ook iets om niet snel terug na te gaan vooral ook door niet door die korte tijd en 2,50 duurder dan normaal.
Mijn eind oordeel is vet idee, goede mensen in orga maar er moet nog veel gefintuned worden.
Wat wel leuker zou zijn geweest denk ik als de dag van 9:00 - 16:00.
 
Heel erg bedankt voor je review @NielsHoffland! Ik zou 'm -gezien de foto's en video's- heel graag eens mee willen maken, maar wat ikzelf erg jammer vind is het gebrek aan een storyline, of enige sturing. Komt dus neer op puur Arcade, en dat vind ikzelf jammer. Kan uiteraard prima dat een ander daar wel van geniet.

Het CQB/pang/Riot Shield verhaal snap ik, maar mijns inziens, als je replica onder de 360fps schiet vind ik het prima om van 1,5m geraakt te worden zolang het niet full-auto is, en niet bewust op gezicht gericht wordt. Ach, doet even goed pijn, maar dan pak je wel je hit. Zeker in CQB situaties ben ik zelf fel tegenstander van de pang-regel ;)

Incidenten zijn zoals @Jan al aangaf niet zozeer aan de organisatie te wijten, maar lees wel nog wat kinderziektes ertussen.

Oh, en over die horecavergunning; bullshit. Totaal geen gegronde reden dat jij je eigen eten niet mee mag nemen.

Al met al wacht ikzelf den ik een maandje of 3-4 totdat die kinderziektes er grotendeels uit zijn en de Jungle/CQB gewoon eens mee kan maken!
 
Het CQB/pang/Riot Shield verhaal snap ik, maar mijns inziens, als je replica onder de 360fps schiet vind ik het prima om van 1,5m geraakt te worden zolang het niet full-auto is, en niet bewust op gezicht gericht wordt. Ach, doet even goed pijn, maar dan pak je wel je hit. Zeker in CQB situaties ben ik zelf fel tegenstander van de pang-regel ;)

Klopt het doet even pijn en je ziet de rest van de week nog een aantal rode plekken. Maar dat heb je met CQB in het hele pand is Full auto verboden dus in de jungle en de CQB alleen Semi auto.

Oh, en over die horecavergunning; bullshit. Totaal geen gegronde reden dat jij je eigen eten niet mee mag nemen.

Dat zou best kunnen. Ik heb zelf totaal geen verstand van horeca regels, maar dat was hun uitleg waarom zij het zo doen.

Al met al wacht ikzelf den ik een maandje of 3-4 totdat die kinderziektes er grotendeels uit zijn en de Jungle/CQB gewoon eens mee kan maken!

Heel verstandig, ik vind het jammer dat de prijs direct al zo enorm hoog is voor een paar uur skirmen. Als ze in het begin de prijs omlaag doen omdat het allemaal nog niet perfect is zou ik misschien vaker gaan.
 
Klopt het doet even pijn en je ziet de rest van de week nog een aantal rode plekken. Maar dat heb je met CQB in het hele pand is Full auto verboden dus in de jungle en de CQB alleen Semi auto.

Dat zou best kunnen. Ik heb zelf totaal geen verstand van horeca regels, maar dat was hun uitleg waarom zij het zo doen.

Heel verstandig, ik vind het jammer dat de prijs direct al zo enorm hoog is voor een paar uur skirmen. Als ze in het begin de prijs omlaag doen omdat het allemaal nog niet perfect is zou ik misschien vaker gaan.

Ja, daar struikel ikzelf ook nog wel over inderdaad.. Veel kortere dag, en een hogere prijs. Ik vind 09:00 briefing en 16:30 einde altijd wel een perfecte airsoftdag; lekker de hele dag bezig, voortgang boeken of terugvechten van een achterstand. Kijkende naar jouw speeltijden kun je dat allemaal vergeten, en ook nog een pauze van 1,5 uur blijft er werkelijk niets van over.

En in die veel te lange pauze nota bene ook nog eens verplicht hun hapje en drankje moeten nuttigen; doen ze slim.

Lijkt Fundustry wel :(
 
En in die veel te lange pauze nota bene ook nog eens verplicht hun hapje en drankje moeten nuttigen; doen ze slim.

Dat is niet helemaal waar, misschien was ik onduidelijk geweest. Je mag zelf weten of je iets eet in de bar en je mag ook zelf je eten meenemen. Maar dat mag niet binnen genuttigd worden. Heeft te maken met Horeca wet volgens de organisatie.

De tijd is opzich geen probleem want in 4 uur kan je heel leuk skirmen, maar dan moet alles goed geregeld zijn en vloeiend lopen. Dit was niet het geval waardoor er veel onnodig wachten was en dus veel spellen verloren gingen. We hebben uiteindelijk zoals Valmijaan misschien maar 9 potjes gespeeld.
 
Het schijnt dat ze het buitenterrein ook er bij gaan doen heb ik gelezen dan begint het interessant te worden en tactisch veel leuker want de cqb , s zijn in Nederland vaak te klein das persoonlijk natuurlijk maar ik vind daar niks aan , maakt het spannender als je soms een paar minuutjes moet zoeken .

Maar goed we gaan het zien .

Robin
 
Leuke review! Ik kom oorspronkelijk uit Didam, dus ik was er wel benieuwd naar aangezien ik hier nog nooit ben geweest. Het was vroeger een fitnessschool met tennisbanen :D Wellicht dat ik er ooit nog wel een keer kom; een buitengedeelte klinkt erg vet.
 
Kan iemand me ook vertellen hoe het daar nu zit met toegestane BB's? Daar is toentertijd enorm veel ophef over geweest omdat ze mensen wouden verplichten te spelen met enkel ter plaatse gekochte bb's. later mochten eigen bb's weer wel maar dan enkel uit nieuwe, pas daar geopende verpakkingen. Beide reden genoeg voor mij om daar niet langs te gaan, als dit ondertussen niet meer van toepassing is wil ik het misschien nog wel een keer proberen.
 
Wij gaan er met onze eigen BB's heen.
Dus lijkt mij dat ze hun eerdere eisen hebben aangepast.
 
Kan iemand me ook vertellen hoe het daar nu zit met toegestane BB's? Daar is toentertijd enorm veel ophef over geweest omdat ze mensen wouden verplichten te spelen met enkel ter plaatse gekochte bb's. later mochten eigen bb's weer wel maar dan enkel uit nieuwe, pas daar geopende verpakkingen. Beide reden genoeg voor mij om daar niet langs te gaan, als dit ondertussen niet meer van toepassing is wil ik het misschien nog wel een keer proberen.

Niks van gemerkt, ik had gewoon een aantal zakken BB's bij. Niks gemerkt over BB's die niet toegestaan waren.
 
Ik ben er ook geweest en dat mocht ook met eigen bb's.
Als je zelf eten meeneemt moet je dat wel buiten opeten vanwege hun horeca vergunning of zoiets.
 
We waren er gister, ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk was van de sfeer wat het uitademt. Dat begint al op het moment dat je binnen komt. Erg mooie aankleding van het interieur. De briefing was voor ons kort maar krachtig, lekker informeel maar alles wat aanbod moest komen kwam ook aanbod. De speelhal is opzich niet erg groot maar wel heel erg mooi aangekleed . Niet het standaard pallet met autobanden verhaal.
Voor een openskirm zou ik hier niet heen gaan maar dat is puur persoonlijk. Ik ga sowieso nooit naar open cqb gelegenheden.

We mochten gewoon met onze eigen bb's spelen zoals op elke locatie. Als je de Facebook drama's niet hebt meegekregen zou je ook niet weten dat het in eerste instantie niet zou mogen.

Eigen broodje is geen probleem maar zoals eerder vermeld niet in de horeca ruimte ivm vergunningen. De prijzen zijn erg schappelijk te noemen 2 euro voor een cola bv. En broodje kroket kost 2,50.
 
EN! De hamburgers zijn meer dan het slappe kadetje met kilo knaller hamburger die je overal krijgt. Dit was een fatsoenlijk hamburgertje met wat sla, normale burger broodjes en wat aankleding.

Maar inderdaad, de hal en de opties in de hal zijn geniaal, maar vooral voor besloten events wat mij betreft. Vooral vanwege de omvang. Qua schootslijnen is redelijk goed gedaan, er zit aardig dekking en obstakels om het op te breken.

Met het licht kunnen ze verschillende tijden simuleren. Ochtend gloren, midden op de dag en nacht. Dat maakt het wel heel erg tof!

En de faciliteiten eromheen zijn briljant. Heel netjes, heel modern, echt een soort 5 sterren hotel vibe als je normaal gesproken in drassig gras aan het omkleden bent. ;) Voor de luxe paardjes onder de airsofters is dit dus een aanrader.
 
Wij.Lotte en ik,zijn ook zeer te spreken over deze locatie.
Ook mede door de manier waarop er met de spelers word omgegaan.
Geweldig om te zien en horen hoe leuk de orga het vond om TTT mee te mogen spelen met ons.
En niks is te gek.:)
Niet op tijd klaar met de FPS omdat je main afgekeurd is?
Even de back-up klaarmaken en alsnog chrono-en?
Geen probleem,het personeel staat te springen om je te helpen er een top dag van te maken.
Dat zien wij wel eens anders.:(
 
  • Leuk
Waarderingen: michiel80 en Robin2k7
Leuk om te lezen dat het allemaal bevallen is! Ik ben wel benieuwd hoe de open skirms momenteel zijn, vooral hoe dat nu georganiseerd is!