Beste Camo voor Nederlandse Snipers

Welke van deze 3 werkt het beste in Nederland?


  • Totaal aantal stemmers
    4

Nick Laponder

Member
27 nov 2020
9
0
Trophies
5
een "Stealthy Sniper" zijn
Sommig mensen dromen er van.
Ik ben zo iemand, maar weet atm niet veel van camo effectiviteit.
Ik hoop dat er mensen zijn die dat wel weten, en die mij misschien kunnen helpen.

Ik ga sniper equipment halen bij "Novritch". Replica, scope, etc.
En ook het een en ander aan camoflage of ghillie.

Welke camo soort van de 3 die hij aanbied werken goed, of "het beste' in Nederland?
Denk bijvoorbeeld aan gebieden zoals Veluwe Airsoft, of Balls & Arrows.
https://eu.novritsch.com/product/3d-ghillie-suit-gen2/
1. Everglade
Ghilliesuite_Gen2_Everglade1_2-600x600.png
2. Amber
3d_Ghillie_Suit_Amber_Gen2-600x600.jpg

3. ACP
Ghilliesuite_Gen2_Multicam_2-600x600.png
 
Gezien dpm ( Nederlandse Camo.) met zijn donkere kleuren met best veel bruin. ga je in Nederland het verst komen met de amber.
 
Ik gebruik de Shoulder piece en gun cover in Acp met wat extra flets groen en geel voor de bladeren en rafia..
Voor mij werkt het goed..
WhatsApp Image 2021-09-09 at 20.05.03.jpeg
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix
Ik gebruik zelf over het algemeen een leafsuit van North Mountain Gear en dan de bruine variant, ik heb dit pak al bijna 4 jaar en een hoop zelf eraan aangepast. Een aantal jaar geleden heb ik mn pak in een pot IDye poly brown gegooid om em iets bruiner te verven zodat ie beter zou passen bij de, over het algemeen, donkere ondergrond in de Nederlandse bossen. Dit pak gebruik ik het liefst in de Herfst en winter als de bossen wat minder groen zijn. Voor de zomer gebruik ik nu een KMCS Anorak, zie foto (ik zit rechts), kunst zit em in het gebruiken van lokale vegetatie. Een maat van me gebruikt een leafsuit van MFH (links op de foto), ook de bruine variant en dit pak valt onwijs goed weg. Hij heeft dit pak ook zelf nog geverfd om em iets beter te laten wegvallen. Er zijn talloze opties, er is bijna geen verkeerde keuze denk ik, maar ze vereisen allemaal wel aanpassingen die je zelf dient te doen en dat is ook het leuke ervan vind ik zelf.

Met alleen zo'n cape ben je er niet denk ik, je moet er ook iets bij hebben om het silhouet van je hoofd en schouders weg te nemen. Denk dat ze alledrie goed kunnen werken, maar dan wel met nodige aanpassingen zoals verven en craften van blaadjes e.d.
 

Bijlagen

  • 241799026_232422525497998_4046045881804898178_n.jpg
    241799026_232422525497998_4046045881804898178_n.jpg
    553,9 KB · Weergaven: 155
Ik gebruik zelf over het algemeen een leafsuit van North Mountain Gear en dan de bruine variant, ik heb dit pak al bijna 4 jaar en een hoop zelf eraan aangepast. Een aantal jaar geleden heb ik mn pak in een pot IDye poly brown gegooid om em iets bruiner te verven zodat ie beter zou passen bij de, over het algemeen, donkere ondergrond in de Nederlandse bossen. Dit pak gebruik ik het liefst in de Herfst en winter als de bossen wat minder groen zijn. Voor de zomer gebruik ik nu een KMCS Anorak, zie foto (ik zit rechts), kunst zit em in het gebruiken van lokale vegetatie. Een maat van me gebruikt een leafsuit van MFH (links op de foto), ook de bruine variant en dit pak valt onwijs goed weg. Hij heeft dit pak ook zelf nog geverfd om em iets beter te laten wegvallen. Er zijn talloze opties, er is bijna geen verkeerde keuze denk ik, maar ze vereisen allemaal wel aanpassingen die je zelf dient te doen en dat is ook het leuke ervan vind ik zelf.

Met alleen zo'n cape ben je er niet denk ik, je moet er ook iets bij hebben om het silhouet van je hoofd en schouders weg te nemen. Denk dat ze alledrie goed kunnen werken, maar dan wel met nodige aanpassingen zoals verven en craften van blaadjes e.d.

De vraag was welk van de ze 3 patronen het beste werken in de Nederlandse bossen, met de capes as voorbeeld. Ik weet dat ik meer nodig heb maar wil een goeie basis grond hebben
 
Zoals ik zei, elk van deze patronen zouden goed kunnen werken. Ik wilde enkel geven dat er ook andere opties zijn naast deze van Novritsch. Persoonlijk zou ik denk voor de laatste kiezen als ik tussen deze 3 zou moeten kiezen. Deze wat lichtere basis kan je eventueel bruiner verven of welke kleur dan ook die nodig is en het groen kan je uiteindelijk zelf gemakkelijk toevoegen dmw Haloscreen of in het veld vegetatie te pakken.

Die maat van mij die nu een MFH Leafsuit gebruikt heeft daarvoor jarenlang een goedkope leafsuit van 15 euro van Aliexpress gebruikt, die qua kleur hetzelfde patroon had als nummer 2. Hij heeft deze suit flink geverfd en aangepast en dat werkte uiteindelijk onwijs goed.

Enig idee waar je voorkeur naar uit gaat? Wil je een volledige leafsuit of wil je meer voor een cape o.i.d. gaan?
 
Je geeft zelf ook al aan dat je denkt meer nodig te hebben, is het dan niet handiger om met een suit te beginnen, zoals @Lange-Ed ook aangeeft? Of een Anorak (alleen de bovenkant, zonder broek) aangezien ik persoonlijk denk dat je snel uitgekeken bent op de cape.

Ik zelf maak gebruik van KMCS, wat heel goed bevalt. Zelf geen ervaring met Novritsch camouflage spul.

Qua kleur maakt het niet heel veel uit. Ik zou met Nederlandse bossen persoonlijk kiezen voor Amber door de bruine base die je hebt. Maar je kan elke kleur natuurlijk zelf verven en voorzien van extra camouflage doormiddel van Haloscreen, leaves, raffia en ga zo nog maar eventjes door.