Bescherming voor optic

aZRLLL

Active Member
27 nov 2021
44
6
Trophies
4
Goedeavond!

Ik ben opzoek naar bescherming voor mijn T2 reddot van Holy Warrior.
Op dit moment zitten er van die dopjes op met een plastic schermpje ervoor.

Maar, is het beter voor een Killflash te nemen of is een protector meer dan genoeg (en zijn ze ook te vinden in deze hoogte?)
Wat is jullie mening en of tips hierover?

Als ik het hier verkeerd geplaatst heb hoor ik dat graag.
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2022-06-29 at 3.17.41 PM.jpeg
    WhatsApp Image 2022-06-29 at 3.17.41 PM.jpeg
    155,1 KB · Weergaven: 77
Volgens mij is het mogelijk om de Killflash voor de T1/T2 op je T2 te plaatsen. Deze is o.a. hier te koop: https://www.krale.shop/nl/killflash-aim-o-t1-t2/

Daarnaast zou een protector ook voldoende moeten zijn, als je dan nog zit met je hoogte dan kan je er wellicht een riser voor gebruiken, of een 'hoger' glasplaatje maken welke dient als protector.

Persoonlijk loop ik op mijn reddots een killflash, maar sommige mensen zweren weer bij een protector omdat je door het gaas van je killflash soms met de zon wat minder goed door je scope heen kan kijken.
 
  • Leuk
Waarderingen: aZRLLL
Volgens mij is het mogelijk om de Killflash voor de T1/T2 op je T2 te plaatsen. Deze is o.a. hier te koop: https://www.krale.shop/nl/killflash-aim-o-t1-t2/

Daarnaast zou een protector ook voldoende moeten zijn, als je dan nog zit met je hoogte dan kan je er wellicht een riser voor gebruiken, of een 'hoger' glasplaatje maken welke dient als protector.

Persoonlijk loop ik op mijn reddots een killflash, maar sommige mensen zweren weer bij een protector omdat je door het gaas van je killflash soms met de zon wat minder goed door je scope heen kan kijken.


Nice, ja ik had al beetje rond gekeken, en ik zat dus enorm te twijfelen naar wat ik erop zou willen hebben.
En zoals zo'n glasplaatje ik heb er naar gekeken maar kan dus niet echt iets vinden qua hogere plaatjes.
Want je hebt ze van verschillende merken, dus ik dacht er zal vast wel enig ervaring hierin wezen welke waar voor het geld is bv.


Wil ze beiden wel eens even gaan proberen.
 
Hoger glaasje is het makkelijkste om zelf wat te maken. Koop zelf ergens plexiglas (te koop bij o.a. de gemiddelde bouwwinkel in NL) en monteer deze in de houder van zo'n protector. Houdt er wel rekening mee dat je het plexiglas zelf even test met een paar point blank BB's, plexiglas kan namelijk wel van kwaliteit (en dus breekbaarheid) variëren.
 
  • Leuk
Waarderingen: aZRLLL
Hoger glaasje is het makkelijkste om zelf wat te maken. Koop zelf ergens plexiglas (te koop bij o.a. de gemiddelde bouwwinkel in NL) en monteer deze in de houder van zo'n protector. Houdt er wel rekening mee dat je het plexiglas zelf even test met een paar point blank BB's, plexiglas kan namelijk wel van kwaliteit (en dus breekbaarheid) variëren.

hmm, dat is ook een optie inderdaad.
 
Lexan is daarvoor een goede. volgensmij heb ik een plaatje van maar 2 of 3 mm en daar is niet doorheen te komen. Ooit eens getest met een 16 joule luchtbuks en zelfs die blijven er gewoon in hangen.
Bij m'n t1 heb ik deze in zo'n ringetje van een killflash geplaatst waardoor je hem nieteens ziet zitten.
Ooit ook wel eens gewoon een stukje plexiglas gebruikt, maar deze werd er vrij snel uit geschoten.
Ook de killflash zelf houdt prima een bb tegen, echter verbuigen ze dan waardoor het er niet fraai uit ziet en het zicht minder kan worden.
 
Sorry door wat drukte/vakantie en wat privé omstandigheden even niet meer aan de forum gedacht.

Maar ik heb inderdaad dit ook gedaan @Crix ik heb een iemand gevraagd die ringen voor me wou printen om over me optic te kunnen doen.
Deze bleef niet zitten eerst instantie.
Uiteindelijk maar met electro tape gefixed en zit nu vast ook met met een boutje, eerst wel even getapt zodat die er uiteindelijk in kon.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tracker en Crix