Beginner.

Lancten

New Member
12 mei 2019
1
0
Trophies
1
Hallo allemaal,

Ik ben Wesley, 23 jaar oud en woonachtig in flevoland.
Ik ga binnenkort actief mee doen aan skrims en evenementen binnen de airsoft communitie.
Natuurlijk ben ik vrij nieuw met airsoft, maar het heeft altijd wel mijn intresse getrokken,
en ik heb ook een aantal vragen.

1. Het veroer
Is het mogelijk om naar skrims tegaan met OV ?
zoja wat voor tassen enzo zou je dan eventueel nodig hebben ?

2. Replica keuze
Veel mensen kennen vast wel de SSG24 Van novritsch, Is dit een reliable replica ?

3.Ik heb een bril is het dan handig om lenzen in te doen of is er een speciale leverancier die brillen op sterkte maakt, of een bril die je over je bril heen kan doen ?

Nou dat was het wel zoon beetje,

- wesley
 
Hartelijk welkom op het forum en in de sport :)

Vraag 1.
Jazeker mag dat. Belangrijkste is dat je er gewoon voor zorgt dat je tassen/koffers gebruikt die niet direct al te veel wijzen naar iets met een loop, en dat ze voorzien zijn van sloten, en gewoon degelijk zijn. Afhankelijk van wat voor een replica je dan uiteindelijk gebruikt kun je kijken naar een passende koffer of tas. Het is een beetje gezond verstand :) En uiteraard, zorg dat je in zo min mogelijk camouflage reist. Bij NABV wet mag je niet in volledig tenue reizen, maar een camouflage broek is geen probleem.

Verder is het altijd zo dat je de kortste route neemt naar het airsoft event en weer naar huis. Vertraging bij het OV kun je dan niets aan doen, maar het is bijvoorbeeld niet handig om met je spul een detour naar de mac te maken buiten het station. Ik noem maar iets.

Voor vraag 2 en 3 zijn er vast een hoop anderen die je hierbij kunnen helpen! :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Lancten en Stey
Ook welkom namens mij.

Vraag 1: ja mag, maar heeft Strelok verder al beantwoord.

Vraag 2: De SSG is zeker geen slechte replica. Maar tegenwoordig met de nieuwe regels die zijn ingegaan per 01-04-2019 worden een hoop afgekeurd omdat ze te hard schieten. Betekent dat je toch aanpassingen zal moeten doen.

Vraag 3: de Swisseye Raptor brillen komen met een inzetstuk waar je lenzen op sterkte in kan doen. Zelf destijds ook gedaan en was maar 30 euro kwijt bij de Hans Anders voor een paar simpele lenzen. Ook kun je eens kijken bij Poliflex. Deze maakt veiligheidsbrillen op sterkte maar dan betaal je zeker heel wat meer. Maar zie ze wel steeds meer op het veld en men is er zeer positief over.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pietjepuk123
Welkom @Lancten ,
Dan neem ik vraag 3.

ben zelf bril dragend en heb daarom al een tijdje geleden gekozen voor de Bolle X1000 (rx) variant, deze heeft een hoekig glas waaronder je montuur past (als het niet te groot is)

Voor wat het waard is; mijn montuur van ruwweg 13cm breed en glazen van 3cm hoog past er goed binnen. Heb alleen de inkepingen aan de zijkant (voor de brilpootjes) iets groter gemaakt, voor minder druk op de brilpoten.

Ben recent wel overgestapt naar dag lenzen en een bolle x810. Werkt super. Beslaat niet.