Bb's vallen uit mijn geweer

3 mei 2022
6
0
Trophies
1
Hallo allemaal,

Ik heb mijn wapen laten upgraden en er een gate titan in laten zetten met een nieuwe barrel etc. Sinds deze upgrades heb ik de volgende problemen.

Als ik een nieuwe magazijn laad dan schiet hij vrijwel nooit in een keer goed en vallen de bb er eigenlijk gewoon uit of een halve meter verder. Na een aantal keer schieten doet hij het soms wel goed en soms niet. Zodra hij weer goed schiet dan blijft hij wel een poos goed schieten totdat ik weer een nieuwe magazijn erin en het geklooi begint opnieuw.

Ik heb het volgende geprobeerd om het op te lossen:

Meerdere magazijnen ook verschillende maar het probleem blijft met alle magazijnen.
Nozzle gecontroleerd bb worden goed geladen.
Terug gestuurd naar de winkel en uiteraard schiet hij daar goed en is er niks aan de hand.
Airseal gecontroleerd en lijkt goed te zitten.

Nu gister weer een skirm gehad te hebben was het weer mis. Ik zit zelf aan de het volgende te denken: nieuwe hopup unit de model maxx mi voor ics. Helpt dit met het feeden want ik denk zelf dat dit misschien ook de reden kan zijn ?

Hebben jullie hier ervaringen mee en eventuele tips waarom mijn wapen af en toe wel schiet maar meestal niet.

Ik heb een ics cxp uk1 r

Ik hoor graag jullie reacties.
 
Je geeft aan dat de replica bij het laden van een nieuw magazijn vrijwel nooit in een keer goed schiet en dat de BB's er eigenlijk uit blijven vallen, schiet hij naar een aantal BB's wel goed dan? Of blijft dit het gehele magazijn zo? Kan zijn dat het magazijn niet helemaal goed werkt, echter geef je zelf aan dat je meerdere/verschillende magazijnen hebt geprobeerd en het lijkt mij stug dat al die magazijnen defect zijn..

Met wat voor BB's schiet jij? En met welke BB's wordt er geschoten in de winkel wanneer hij het wel doet? Wellicht dat jij met 'te zware' BB's schiet voor de afstelling van de hop-up en wordt er in de winkel gewoon met .20 BB's geschoten waar die hop-up dan is ingesteld?

Heb je al geprobeerd je hop-up aan te passen? Als je op de volledig open-stand begint en dan steeds iets meer dicht zetten totdat je een perfecte curve op je BB hebt.

Kan ook nog te maken hebben met je nieuwe inner barrel, ik weet niet wat voor inner barrel er in gelegd is? En uit je verhaal begrijp ik dat je geen nieuwe hop-up hebt, dus die is nog standaard, wellicht dat die combinatie niet helemaal lekker werkt? Kan je goed door je hop-up en innerbarrel heen kijken? Of zie je bijvoorbeeld dat je hop-up rubber er wat raar in ligt?
 
Hoi, bedankt voor je reacties ik zal je vragen beantwoorden

Ja na een poos schiet hij wel goed en blijft hij dit ook doen totdat ik me magazijn verwissel.
Hopup stel ik zelf in probleem is ook als hij helemaal open staat ik schiet zelf met 0.30 ik kan het wel eens proberen met 0.28
Ik kan goed door de barrel kijken ik zie niks raars ook de nub gaat mooi omhoog en naar beneden. Wou er zelf een nieuwe hopup unit in doen zou dat werken ?
 
Uit je verhaal begrijp ik dat je mid-caps gebruikt.
Zou je eens een magazijn voor de helft kunnen vullen (dus de helft van het aantal bb's wat je normaal doet) en dan eens proberen wat er gebeurt?

Indien je de optie hebt zou je ook eens een normaal gevuld magazijn met iemand anders zijn replica kunnen proberen en kijken of daar ook hetzelfde probleem ontstaat.

Het zou namelijk ook wel eens aan je magazijnen kunnen liggen.
 
Vermeld ook even het merk bb's.
Volgens mij is bijvoorbeeld Green devil een merk dat een fractie kleiner is dan de standaard voor bb's daardoor kunnen ook feeding problemen ontstaan
 
Uit je verhaal begrijp ik dat je mid-caps gebruikt.
Zou je eens een magazijn voor de helft kunnen vullen (dus de helft van het aantal bb's wat je normaal doet) en dan eens proberen wat er gebeurt?

Indien je de optie hebt zou je ook eens een normaal gevuld magazijn met iemand anders zijn replica kunnen proberen en kijken of daar ook hetzelfde probleem ontstaat.

Het zou namelijk ook wel eens aan je magazijnen kunnen liggen.


Ja klopt mid caps, ik ga ze eens voor de heflt vullen bedankt voor de tip hopelijk lost het mijn probleem op.
 
Ik zal zeker ook een keer andere bb's proberen.
Zeker weten doe ik het niet, maar zou wel eens kunnen dat het juist Bioval was die de afwijking had.
 
Ik heb het ook gehad na het monteren van de Maxx hopup unit, maar tegelijk had ik de pts epm1 magazijnen mee en ik denk dat daar het probleem zit. de veer van het magazijn is zo sterkt dat op de een op andere manier de eerste paar bb.s geen 4 meter ver kwamen en daarna schoot hij als een malle. Herladen en meteen weer hetzelfde probleem. Ik heb nu de bucking ook aan gepast en ga vrijdag andere magazijnen proberen.