BBs feeding probleem of iets anders ?

Rens Ruigrok

Well-Known Member
8 jul 2017
303
104
Trophies
10
hey een goede morgen!

tijdens mijn skirm bij bunker hill afgelopen weekend had ik wat problemen met mijn replica of magazijn.

bij elk nieuw mag die ik gebruikte schoten de eerste 20 a 30 bbs 30 meter in een boogje
alsof de hopup niks deet. maar zodra ik over ging op full auto leek dit alleen bij de eerste 2 a 3 bbs van het salfo te zijn en schoot de rest plots weer zuiver. als ik na 20 a 30 bbs terug ging naar semi was alles weer zo als het hoort. ik heb deze hele dag gespeeld met .28bbs

het weekend hiervoor heb ik gespeeld met .25 bbs en de zelfde magazijnen en replica en was er niks aan de hand.

nu gebruik ik een odin speed loader en de slip koppeling stond nogal strak afgesteld
zou het kunnen dat er mischien net te veel bbs in zijn kommen te zitten waardoor de mags slecht zijn gaan feeden tot de druk op de veer iets is gezakt ?

ik hoop dat het verhaal een beetje te volgen is! Groeten rens!
 
Hoi rens in je verhaal zijn effe iets te veel variabelen
Effe op een rijtje mn vragen
1highcap met wieltje midcaps of flasmags
Welke gebruikje
2welke bbs gaan er in je replica
3hoe onderhoud je je barrel assembly en hop up rubber
4 wat is je hop up kamer en evt upgrades
5 omwelke replica gaat het eigenlijk?

Groetjes
Chris
 
Je hebt wel eens dat de nozzle door de hoge druk van een volle mid cap out of allignment wordt gedrukt waardoor je dan een air seal lek hebt. Wat je kan proberen is je mags voor ongeveer 50% vullen en kijken of het probleem dan ook aanhoud. Ik heb dit ook gehad met mid caps op een ICS. Er wordt gespeculeerd dat de nozzle dan teveel speling heeft rondom de cylinderhead maar de exacte reden is nog niet echt duidelijk.
 
Hoi rens in je verhaal zijn effe iets te veel variabelen
Effe op een rijtje mn vragen
1highcap met wieltje midcaps of flasmags
Welke gebruikje
2welke bbs gaan er in je replica
3hoe onderhoud je je barrel assembly en hop up rubber
4 wat is je hop up kamer en evt upgrades
5 omwelke replica gaat het eigenlijk?

Groetjes
Chris


begrijpelijk ik zal even een opsomming maken ;)

magazijnen zijn: Modify XTC mag 190 rds

bbs: Bio core .25 bij de eerste skirm en bij de 2de skirm .28 bbs

replica: krytac mk1 spr met als ik het goed heb een flat nub

de replica is 2de hands maar goed onderhouden hij komt van iemand van een airsoft winkel ;)
ik heb helaas geen 30+ meter baan om de hoek om zo even te gaan proberen een avondje



 
Waarom .28 bb's als alles goed is op .25
Ik denk zelf dat je huu niet genoeg hop kan geven op .28
 
Dan heb je de "oude" replica van Kenneth, dat ding schoot als een beest....

Waar het door komt... durf het niet te zeggen, maar heb je misschien al andere magazijnen kunnen proberen? Misschien idd toch iets met de spanning die de mag op de nozzle o.i.d. zet...

Succes ermee in ieder geval!

Groet,
Peter
 
Waarom .28 bb's als alles goed is op .25
Ik denk zelf dat je huu niet genoeg hop kan geven op .28

Als je BB's niet te langzaam gaan zou ik altijd zo zwaar mogelijk nemen... minder last van wind, makkelijker door blaadjes... je zit alleen wel met een afname in snelheid...

Groet,
Peter
 
  • Leuk
Waarderingen: Valmijaan
Als je
Als je BB's niet te langzaam gaan zou ik altijd zo zwaar mogelijk nemen... minder last van wind, makkelijker door blaadjes... je zit alleen wel met een afname in snelheid...

Groet,
Peter

Maar massa behoud langer energie dan snelheid en heeft daardoor ook meer kans om gevoeld te worden op langere afstand, wat ook enigszins een belangrijk aspect is in airsoft.

Algemene mededeling: Zolang je meer range hebt met zwaardere bb's dan is het alleen maar in je voordeel om zwaardere bb's te gebruiken (duh), daarbij moet een krytac zeker eentje die geupgrade is makkelijk een .28 kunnen hoppen.
 
Dan heb je de "oude" replica van Kenneth, dat ding schoot als een beest....

Waar het door komt... durf het niet te zeggen, maar heb je misschien al andere magazijnen kunnen proberen? Misschien idd toch iets met de spanning die de mag op de nozzle o.i.d. zet...

Succes ermee in ieder geval!

Groet,
Peter


haha dit klopt idd ;)

met de .28 bbs schiet hij echt super het probleem zit hem in de eerste 20 a 30 die gewoon niet willen
ik bedacht me de oorzaak van de magazijnen te laat om het daar nog goed te testen helaas.

ook een stock krytac schiet trouwens geweldig met .28 ;)

als ik dit allemaal zo lees dan is de kans dat het idd door de mags komt best redelijk
ik zal de slip koppeling van odin idd eens wat terug zetten en dan kijken hoeveel bbs er nog in het magazijn gaan
en dan bij de eerst volgende kans eens even gaan proberen
 
Ik heb dit probleem ook, maar dan met de eerste 10/15 BB's. Het lijkt wel minder te worden nu ik mijn magazijnen langer in gebruik heb. Misschien dus idd die druk van een magazijn. Of iets dat een beetje ingesleten moest worden?

Misschien verdwijnt het bij jou ook na een paar skirms.
 
Ik heb dit probleem ook, maar dan met de eerste 10/15 BB's. Het lijkt wel minder te worden nu ik mijn magazijnen langer in gebruik heb. Misschien dus idd die druk van een magazijn. Of iets dat een beetje ingesleten moest worden?

Misschien verdwijnt het bij jou ook na een paar skirms.

Hmm welke magazijnen bbs en loader gebruik jij?:)

Ik vind het zo raar dat het bij de skirm een week eerder wel goed was met .25 bbs;)
 
Hmm welke magazijnen bbs en loader gebruik jij?:)

Ik vind het zo raar dat het bij de skirm een week eerder wel goed was met .25 bbs;)
Wellicht omdat je nu met iets zwaardere BB's speelt?

Ik gebruik open blaster .25's en MAG magazijnen. In de midcaps kunnen er 190. Normaal draaide ik ze een heel eind vol maar afgelopen skirm heb ik er 100 in gedaan, omdat ik 190 veel te overdreven vind :p. Dit leek wel iets te helpen. Had bij het tweede magazijn ineens dat ik merkte dat de eerste BB's minder ver kwamen.
 
Hallo allemaal,

Een eigen topic openen leek me niet nodig, dus reageer hier graag :)

Ervaar hetzelfde probleem als zowel @Jan als @Rens Ruigrok; heb een G&G GC16 met als upgrades inner barrel, shimmen & AOE aangepast.

Heb G&G midcaps én G&G 0.25's; zou perfect met elkaar moeten werken dacht ik. Hiervoor namelijk SA realcaps maar die waren dramatisch.

Zou het komen door de veer van de mag? Misschien op spanning wegleggen? Of..?

Las ook dat een stuk electrical tape of velcro aan de achterkant (kant van trigger) zou kunnen helpen de mags 'naar voren' te drukken, beter tegen de hopup aan.

Iemand?
 
.. Lees ook dat Lonex hopups een iets kleinere diameter hebben waardoor 'ie beter zou kunnen pakken..
 
Ik heb een stukje klittenband in mn magwell zitten dacht ik. Zou even moeten kijken waar. Misschien kan ik daar ook nog mee experimenteren idd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joris
Ik heb een stukje klittenband in mn magwell zitten dacht ik. Zou even moeten kijken waar. Misschien kan ik daar ook nog mee experimenteren idd.

Hoor graag wáár, en wat 't doet met je mag fit, maar ook of 't de feeding issues (deels) oplost :)
 
Nouja het lijkt er dus op dat ie t bij mij juist veroorzaakt haha. Ik was t eerlijk gezegd vergeten dat ik t had gehehe. Zal morgen eens kijken
 
Wil dit topic toch nog even aanhalen.

Ik had het volgende probleem:

(...) Heb G&G midcaps én G&G 0.25's; zou perfect met elkaar moeten werken dacht ik. Hiervoor namelijk SA realcaps maar die waren dramatisch.

Zou het komen door de veer van de mag? Misschien op spanning wegleggen?

En kwam het volgende hier en daar tegen:

.. Lees ook dat Lonex hopups een iets kleinere diameter hebben waardoor 'ie beter zou kunnen pakken..

Voordat ik ‘m helemaal zou upgraden intern nog Jan’s voorstel geprobeerd:

Ik heb een stukje klittenband in mn magwell zitten dacht ik. Zou even moeten kijken waar. Misschien kan ik daar ook nog mee experimenteren idd.

Dat werkte goed tegen het ‘wobbelen’ van een hicap, maar loste de feeding issues van mijn G&G midcaps helaas niet op.

Laatst mijn G&G helemaal geupgrade intern (hopup, barrel, cillinder etc.) en de hopup is dus een.. Lonex!

De feeding issues verdwenen als sneeuw voor de zon. Blijf het vreemd vinden dat de stock G&G hopup problemen veroorzaakt met de G&G mags, maar blij dat het nu voorbij is!
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Ik heb voorheen dit probleem ook gehad met de G&G hop up unit en G&G mid caps, dit was eerst met de prowin (lang geleden) toen de stock geprobeerd en volgens mij had ik het toen ook nog steeds feeding problemen, uiteindelijk ook voor een lonex gegaan en alles verdween, maar ik weet niet meer 100% zeker of ik de stock unit nog heb getest gezien dit ook weer 1,5-2 jaar geleden is.
 
Wil dit topic toch nog even aanhalen.

Ik had het volgende probleem:



En kwam het volgende hier en daar tegen:



Voordat ik ‘m helemaal zou upgraden intern nog Jan’s voorstel geprobeerd:



Dat werkte goed tegen het ‘wobbelen’ van een hicap, maar loste de feeding issues van mijn G&G midcaps helaas niet op.

Laatst mijn G&G helemaal geupgrade intern (hopup, barrel, cillinder etc.) en de hopup is dus een.. Lonex!

De feeding issues verdwenen als sneeuw voor de zon. Blijf het vreemd vinden dat de stock G&G hopup problemen veroorzaakt met de G&G mags, maar blij dat het nu voorbij is!

Dat had ik met Specna midcaps in mijn Specna's. Vreemd maar gelukkig kan je er omheen werken.